  • 1. Data: 2002-04-10 10:36:08
    Temat: Bankomaty i karty
    Od: "minik" <m...@m...net>

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020410/ekonomia/ekon
    omia_a_12.html

  • 2. Data: 2002-04-17 19:29:46
    Temat: Re: Bankomaty i karty
    Od: Hubert <h...@w...pl>

    > http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020410/ekonomia/ekon
    omia_a_12.html

    Tak się zastanawiam dlaczego jest taki odwrót od kart charge na rzecz
    kredytowych - wiem, bankomaty, ale przecież służą głównie do
    "płacenia" bezgotówkowego.

    pozdrawiam
    Hubert

  • 3. Data: 2002-04-17 20:20:10
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Hubert" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak się zastanawiam dlaczego jest taki odwrót od kart charge na rzecz
    > kredytowych - wiem, bankomaty, ale przecież służą głównie do
    > "płacenia" bezgotówkowego.

    Tyle, ze gdy placisz kredytowa to masz do 51 dni 0% odsetek. Jesli placisz
    charge to masz zwykle 1%. Poniewaz karta jest rozliczana raz na miesiac,
    moze zdazyc sie, ze za ten 1% masz 25 dni kredytu (ok. 15% rocznie), ale
    moze, ze tylko np. 2 dni (150% rocznie). Srednio powiedzmy 2 tyg, wiec ok.
    25% rocznie to Cie kosztuje. Przy kredytowej 0%.

    pzdr

  • 4. Data: 2002-04-18 07:50:05
    Od: s...@i...pl

    Nie jestem pewien, ale czy to nie jest tak, ze ten 1% w przypadku kart charge
    jest to _prowizja_ od kwoty transakcji, a samo oprocentowanie miesiecznego
    (zwykle) kredytu jest 0%?

  • 5. Data: 2002-04-18 09:17:05
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <s...@i...pl>
> [...]
    charge
    > jest to _prowizja_ od kwoty transakcji, a samo oprocentowanie

    to jest prowizja ale jak sie zalozy ze prowizji zaplaciles zero a zaplacona
    kwota odpowiada odsetkom, to mozna sobie policzyc ilu procentowym.
    *** blad ***