    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 30 Oct 2020 02:01:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: KK DC ktoś ma?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 29 października 2020 22:08:16 UTC+1 użytkownik Dominik 'Rathann'
    Mierzejewski napisał:
    > Date: Wed, 28 Oct 2020 21:03:38
    > From: Robert_DF
    > [...]
    >
    > Co to jest "DC"?
    >
    > Chyba przydałoby się jakieś grupowe FAQ ze słowniczkiem często używanych
    > skrótów. ;)

    Ten skrót nie był tutaj często używany (chyba że jako default city), bo diners club
    do tej pory było w PL niszą na maxa.
    Teraz urealnili ofertę - zapewne dlatego, że zlikwidowali polski oddział łącząc go z
    czeskim (czy też ze słowackim, albo wszystkie te 3 razem, ale chyba decyzyjność
    przeniosła się poza PL), więc jest szansa na coś więcej.

    Anegdotyczne - lub signum temporis - było to, że kredytówki DC zaczął po dojściu pis
    do władzy wydawać podkarpacki bank spółdzielczy (w Rzeszowie, jakby kto miał
    wątpliwości). Kredytówki dla nowej władzuchny rozbijającej się (z rodzinkami) po
    kraju samolotami. Bank już upadł. Pokłosiem są chyba te kredytówki DC wydawane przez
    BPS (albo tylko nie wiem, czy przez sam bank zrzeszający czy przez zrzeszenie, czy
    przez zrzeszone spółdzielnie.