  • 1. Data: 2010-08-24 07:27:54
    Temat: KIS na PIN ?
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    Witam,

    spróbowałem wczoraj po raz pierwszy zapłacić KISem w sklepie i okazało
    się, że transakcja musi być potwierdzona PINem. To taki standard wśród
    kart kredytowych teraz, czy może tylko KIS się wyróżnia ? Miałem
    wrażenie, że karty kredytowe są na podpis (choć nie używałem przez
    ostatnie kilka lat), a PIN służy do pobierania gotówki z bankomatu.

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2010-08-24 07:30:43
    Temat: Re: KIS na PIN ?
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Tasarz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    Ostatnio coraz więcej kart, także kredytówek, jest niestety "na PIN" wymagany przy
    płaceniu.

  • 3. Data: 2010-08-24 11:07:54
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2010-08-24 09:27, Mariusz Tasarz pisze:
    Miałem
    > wrażenie, że karty kredytowe są na podpis (choć nie używałem przez
    > ostatnie kilka lat), a PIN służy do pobierania gotówki z bankomatu.

    Niedługo wszystkie karty będą z czipem i będą autoryzowane przez PIN.
    Jak twierdzą banki to dla naszego bezpieczeństwa.

    Za pół roku kończy mi się okres ważności Citi, pin wywaliłem lata temu :)
    Sebastian

  • 4. Data: 2010-08-24 11:50:29
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-08-24 09:27, Mariusz Tasarz pisze:
    > Miałem
    >
    > Niedługo wszystkie karty będą z czipem i będą autoryzowane przez PIN.
    > Jak twierdzą banki to dla naszego bezpieczeństwa.

    Raczej dla bezpieczeństwa banku - na transakcję z PINem i ciężko będzie złożyć
    reklamację, a PIN
    naprawdę łatwo podejrzeć w sklepie - stojąc z boku, z kamery z monitoringu ....

  • 5. Data: 2010-08-24 13:04:34
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Sie, 13:50, "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl> wrote:

    > Raczej dla bezpieczeństwa banku - na transakcję z PINem i ciężko będzie złożyć
    reklamację, a PIN
    > naprawdę łatwo podejrzeć w sklepie - stojąc z boku, z kamery z monitoringu ....

    i tak dobrze, że nie mamy transakcji na CVV;)

  • 6. Data: 2010-08-24 18:22:33
    Od: " tadzik" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jakoś nie czuję tego, że podpis jest lepszy
    kk płacę nawet za bułki, wnerwia mnie to, że muszę się podpisywać

    wpisując pin zawsze przysłaniam ręką,
    nie ma szans, żeby podejrzał

  • 7. Data: 2010-08-24 18:38:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl> writes:

    > Raczej dla bezpieczeństwa banku - na transakcję z PINem i ciężko będzie złożyć
    reklamację, a PIN
    > naprawdę łatwo podejrzeć w sklepie - stojąc z boku, z kamery z monitoringu ....

    Nie, chip i PIN sa dla bezpieczenstwa karty.

    Oczywiscie ani chip ani tym bardziej PIN nie sa niemozliwymi do
    zlamania, ale zmniejszaja szanse udany atak. W praktyce taki atak wymaga
    kradziezy karty oraz jednoczesnie podpatrzenia (podsluchania itd) PINu -
    to duuuzo trudniejsze niz trywialne skopiowanie paska magnetycznego.

    Wieksze bezpieczenstwo karty oznacza automatycznie mniejsze straty banku
    oraz wieksze bezpieczenstwo klienta, chociaz oczywiscie reklamacje
    fraudow chip + PIN moga byc trudne (trzeba jednak pamietac, ze ustawa
    o EIP nie uznaje PINu za zaden dowod). Glowna roznica w stosunku do
    paska (+ cokolwiek) jest nie tyle trudnosc reklamowania transakcji (duza
    przy kazdej transakcji z obecnoscia karty), tylko niewielka szansa na
    to, ze zostaniemy ofiara fraudu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2010-08-27 18:50:12
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Robert Wicik wrote:
> [...]
    reklamację, a PIN
    > naprawdę łatwo podejrzeć w sklepie - stojąc z boku, z kamery z monitoringu ....

    Niestety, jest sporo oszołomów (nawet tu na liście), którzy (z
    niewiadomych przyczyn - bo chyba z reguły nie są na liście płac
    banków) twierdzą, że jest inaczej. Opowiadają o teorii i
    uregulowaniach prawnych, a nie o rzeczywistości i codziennej
    praktyce...

    A w rzeczywistości mało kto (oprócz bezrobotnych prawników) będzie
    się kilka miesięcy procesował o paręset złotych, nawet jeśli
    będzie miał rację, więc statystycznie banki zawsze dzięki chipowi
    będą do przodu, a klient prawie nigdy.

    witrak()