  • 31. Data: 2003-05-27 09:11:41
    Temat: Re: KB - karty kredytowe z mikroprocesorem
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Wojtek Frabinski napisał:

    > Ma wbudowana kamerke, ktora oglada karta ;-)))

    A kamerka posiada wlasny mozg i manipulatory, i nazywa sie kasjer?

    > A powaznie to dokladnie tak.
    > Po odczytaniu paska karty z czipem w terminalu z mozliwoscia
    > odczytywania kart czipowych i odpowiednim softem, powinien pojawic sie
    > komunikat nakazujacy wlozenie karty do innej dziurki :).

    No dobrze. Ciekawe jak to bedzie wygladalo w praktyce.

    > BTW, kto wie jak sie powinno pisac "czip" czy "chip" po polskiemu ;D ?

    Proponuje "cip". ;-)

    Bartol

  • 32. Data: 2003-05-27 09:17:40
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik n...@p...onet.pl napisał:

    > jak już jest nauczony czytać chipa
    > to poczuje czy on jest, czy go nie ma

    Hmmm, to co umie, to jedno, to co potrafi to drugie. ;-) Nie chodzi mi o
    to czy terminal umie obsluzyc dwa rodzaje kart, ale czy potrafi sam z
    siebie rozpoznac, ze karta, ktora wlasnie ktos przeciagnal przez czytnik
    paska ma jednak czipa i powinna byc wlozona do drugiego czytnika.

    Ale jak juz Wojtek napisal, terminal powinien to potrafic. Pozyjemy,
    zobaczymy.

    > tak jak Ty poczujesz, że nie przeczytasz gazety,
    > której zapomniałeś kupić ;)

    Kurka, czytam, czytam, i nie rozumiem. Moze to wiosna i widok coraz
    mniej ubranych dziewczyn mnie wykancza, ale zeby az tak? ;-)))))) Ech,
    starosc...

    > ps.
    > prościej już nie potrafię ;)))

    Niniejszym Ci wybaczam. :-P

    Bartol

  • 33. Data: 2003-05-27 09:38:14
    Od: t...@p...onet.pl

    > BTW, czy nowe VC charge KB wydaje juz wszytkim z czipem czy dalej
    > tylko wznowienia albo tylko stolica ?

    Z tego co wiem, to VC charge KB bezpłatnie wymienia na kredytową z czipem. A na
    pewno od 1 czerwca. Tensor1

  • 34. Data: 2003-05-27 09:43:37
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Z tego co wiem, to VC charge KB bezpłatnie wymienia na kredytową z
    > czipem. A na pewno od 1 czerwca. Tensor1

    Ale tylko główną, a za dodatkową każe sobie płacić pełną stawkę -
    albo z niej zrezygnować.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away

  • 35. Data: 2003-05-27 10:19:08
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 27 May 2003 11:38:14 +0200, t...@p...onet.pl wrote:

    >Z tego co wiem, to VC charge KB bezpłatnie wymienia na kredytową z czipem. A na
    >pewno od 1 czerwca. Tensor1

    Ale ja mysle o zupelnie nowej VC. Czy taka dadza juz z czipem ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 36. Data: 2003-05-27 11:24:02
    Od: t...@p...onet.pl

    > Ale ja mysle o zupelnie nowej VC. Czy taka dadza juz z czipem ?

    Kredytową tak

  • 37. Data: 2003-05-27 16:07:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Glenn" <g...@g...pl> writes:

    > Jak nie będą mieć paska magnetycznego - to będzie problem z akceptacją, jak
    > będą z paskiem , to nijak nie będą "bezpieczniejsze" ;-)

    Alez beda. Liczba POSow nie-chipowych bedzie malec, za to bezpieczenstwo
    posiadacza karty wzrosnie - nie bedzie odpowiadal za fraudy "magnetyczne"
    (dlatego tez sklepy beda musialy miec nowe POSy).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 38. Data: 2003-05-27 20:01:27
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Alez beda. Liczba POSow nie-chipowych bedzie malec, za to
    > bezpieczenstwo posiadacza karty wzrosnie - nie bedzie odpowiadal za
    > fraudy "magnetyczne" (dlatego tez sklepy beda musialy miec nowe POSy).

    Tia ;-) ? A kiedy niby ma się zwiększyć ta liczba POSów chipowych? A dopóki
    się nie zwiększy, to karty będą hybrydowe, a jak hybrydowe - to wcale nie
    bezpieczniejsze.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 39. Data: 2003-05-27 21:57:44
    Od: "MJK" <s...@n...poczta.onet.pl>

    > Ale ja mysle o zupelnie nowej VC. Czy taka dadza juz z czipem ?

    Po 1 czerwca wszystkie nowowydane lub wymienione z chargówek VC będą z
    chipem.

    MJK

  • 40. Data: 2003-05-27 23:46:23
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Po 1 czerwca wszystkie nowowydane lub wymienione z chargówek VC będą z
    > chipem.

    A MasterCardy? Czy one tez beda z chipem :-)? Takiej jeszcze nie mam :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl