  • 1. Data: 2003-05-26 20:01:14
    Temat: KB - karty kredytowe z mikroprocesorem
    Od: t...@p...onet.pl

    Będąc dzisiaj w jednym z oddziałów KB przeczytałem informację, że poczynając od
    1 czerwca 2003, wszystkie wydawane karty kredytowe KB będą zawierać
    mikroprocesor. Jednocześnie istotnie obniża się opłaty za wydanie oraz
    upraszcza procedury (m.in. mozna będzie posiadać KK nie mając RORu w tym
    banku). Dodaje się także, że KB będzie pierwszym bankiem polskim, który zaczyna
    wydawanie KK z mikroprocesorem.

    Wobec powyższego proszę specjalistów o odpowiedz na dwa pytania.
    1. Czy rzeczywiście do tej pory nie są wydawane w innych bankach KK z
    mikroprocesorem?
    2. Na ile dodanie mikroprocesora (popularnie chipa) zwiększa bezpieczeństwo
    korzystania z KK?.

    Pozdrowienia Tensor1.

  • 2. Data: 2003-05-26 20:16:49
    Temat: Re: KB - karty kredytowe z mikroprocesorem
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > będą zawierać mikroprocesor. Jednocześnie istotnie obniża się opłaty
    > za wydanie oraz upraszcza procedury (m.in. mozna będzie posiadać KK

    O ile obniżają te opłaty i na czym polega "uproszczenie procedur" ?

    >Dodaje się także, że KB będzie pierwszym
    > bankiem polskim, który zaczyna wydawanie KK z mikroprocesorem.

    Nieprawda. Pierwszy był... BRE :-D

    > 2. Na ile dodanie mikroprocesora (popularnie chipa) zwiększa
    > bezpieczeństwo korzystania z KK?.

    O ile jest to karta hybrydowa (a taka będzie, bo "popularność" POSów dla
    chipów jest znikoma), to bezpieczeństwo się nie zwiększy (decyduje słabszy
    element - a tym jest pasek magnetyczny)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-05-26 20:36:28
    Od: t...@p...onet.pl

    > O ile obniżają te opłaty i na czym polega "uproszczenie procedur" ?
    VC - 30PLN
    VG - 75PLN
    Na czym polegają uproszczenia nie pisali

    > Nieprawda. Pierwszy był... BRE :-D

    Czyli kłamią. A może nie bo ich WSZYSTKIE KK będą z czipem.

    > O ile jest to karta hybrydowa (a taka będzie, bo "popularność" POSów dla
    > chipów jest znikoma), to bezpieczeństwo się nie zwiększy (decyduje słabszy
    > element - a tym jest pasek magnetyczny)

    A więc znowu kłamią bo piszą, że " (1) chip znacznie zwiększa bezpieczeństwo
    transakcji oraz (2) w tej chwili w Polsce około 30% wszystkich terminali POS
    jest przystosowana do czytania kart czipowych (3) żeby mozna ją odczytać w
    pozostałych 70% posiada pasek magnetyczny"

    Dziekuje za wyjaśnienia Tensor1.

  • 4. Data: 2003-05-26 20:51:10
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
    > VC - 30PLN
    > VG - 75PLN

    Ooo no to już ładnie - chyba sobie poczytam - może dołączę do fanclubu KB
    :-)))))

    > Na czym polegają uproszczenia nie pisali

    Czyli pewnie te uproszczenia nie są zbyt "upraszczające" - inaczej by się
    pewnie pochwalili ;-))))

    > Czyli kłamią. A może nie bo ich WSZYSTKIE KK będą z czipem.

    Jak nie będą mieć paska magnetycznego - to będzie problem z akceptacją, jak
    będą z paskiem , to nijak nie będą "bezpieczniejsze" ;-)

    > A więc znowu kłamią bo piszą, że " (1) chip znacznie zwiększa
    > bezpieczeństwo transakcji

    Tak - o ile to jest tylko chip.

    >oraz (2) w tej chwili w Polsce około 30%
    > wszystkich terminali POS jest przystosowana do czytania kart
    > czipowych

    Tu nie wiem, ale coś mi się to wydaje "zawyżone".

    >(3) żeby mozna ją odczytać w pozostałych 70% posiada pasek
    > magnetyczny"

    Czyli nie będzie "bezpieczniejsza" niż pozostałe karty.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2003-05-26 21:07:12
    Od: n...@p...onet.pl

    Nie wiem czy pierwszy, ale też nie jedyny
    jakieś 2 lata wstecz miałem z PKO BP chipową VE
    (wprawdzie nie KK ale z chipem ;))))

    > Czyli kłamią.
    > A może nie bo ich WSZYSTKIE KK będą z czipem.
    No to albo kłamią, albo Ty ;)))
    jak nie piszą WSZYSTKIE, to oni, a jak piszą, to Ty ;-)))

  • 6. Data: 2003-05-26 21:09:35
    Od: t...@p...onet.pl

    Wybacz ale ja nic nie rozumiem. Jeżeli nie mają paska magnetycznego, to są
    bezpieczniejsze ale nie można ich odczytać w większości POSów. To po co to całe
    zawracanie głowy z chipem. Trzeba najpierw dostosować POSy. Czy mam racje?
    Tensor1

  • 7. Data: 2003-05-26 21:10:27
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > to są bezpieczniejsze ale nie można ich odczytać w większości POSów.
    > To po co to całe zawracanie głowy z chipem. Trzeba najpierw

    Swięte słowa. Ale jest jeszcze tzw. "ściema marketingowa" - typu "mamy
    najbezpieczniejsze karty" :-D

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 8. Data: 2003-05-26 21:11:03
    Od: n...@p...onet.pl

    > Ooo  no to już ładnie - chyba sobie poczytam  - może dołączę do fanclubu KB
    > :-)))))

    Aha, ładnie ;-)
    tylko do końca maja i to dla starych (min.3lata)
    i grzecznych (debety itp.) klientów

  • 9. Data: 2003-05-26 21:14:10
    Od: t...@p...onet.pl

    > Aha, ładnie ;-)
    > tylko do końca maja i to dla starych (min.3lata)
    > i grzecznych (debety itp.) klientów

    To o czym piszesz, to zupełnie inna (stara promocja). Ja pisże o nowej
    związanej z wprowadzeniem chipów do KK. Tensor1.

  • 10. Data: 2003-05-26 21:17:34
    Od: n...@p...onet.pl

    > To o czym piszesz, to zupełnie inna (stara promocja). Ja pisże o nowej
    > związanej z wprowadzeniem chipów do KK. Tensor1.

    No to już się nie czaj, tylko wrzuć linka :)))