  • 21. Data: 2012-05-12 07:57:25
    Temat: Re: KB karta kredytowa- szlag mnie trafia
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ale tu jest przelew wewnętrzny.

    Jak pisałem - to niczego nie zmienia. Formalnie bank ma na to 2 dni. :-(

    > Chyba wątkotwórca pisze inaczej.

    Więc nie wie co pisze. Akurat system KB znam dobrze, bo na co dzień
    używam. Przy każdym rachunku są 2 liczby - saldo i środki dostępne.
    Wątkotwórca zapewne ich nie rozróżnia.

    > IMO KB ma przed sobą podjęcie trudnej ;) decyzji:
    >
    > -- zwrot kary i odsetek (oraz przeproszenie klienta)
    > skutkujący dobrym nastrojem klienta
    > -- brak tegoż zwrotu, skutkujący złym nastrojem klienta
    >
    > Ja jednak preferuję spokojną koegzystencję i raczej ;) nie lubię
    > wyrywania pieniędzy, dybania na cudze potknięcia, zasłaniania się
    > parawanem, któremu na imię Regulamin...

    Nie wiem jak to jest w przypadku KK, ale w przypadku jakiejś prowizji
    pobranej z roru, wystarczy pójść do dowolnej kasjerki i poprosić o jej
    cofnięcie. Zrobią to od ręki. Mają takie uprawnienie. (Co mnie swego
    czasu mocno zdziwiło, a potem kilka razy skorzystałem...)

    --
    MiCHA

  • 22. Data: 2012-05-12 13:22:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 12 May 2012 01:12:43 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Aha... Wiele to wyjaśnia. A kto kupił? Przepraszam za to, że nie jestem w temacie.

    Santander AFAIR.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2012-05-12 13:59:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" joku46$ens$...@i...gazeta.pl

    > Jak pisałem - to niczego nie zmienia. Formalnie bank ma na to 2 dni. :-(

    IMO zmienia.

    > Więc nie wie co pisze. Akurat system KB znam dobrze, bo na co dzień używam. Przy
    każdym rachunku są 2 liczby - saldo i środki
    > dostępne. Wątkotwórca zapewne ich nie rozróżnia.

    Może niech wątkotwórca wypowie się. Twoim zdaniem trzeba
    aż nadludzkiej wiedzy, aby to rozróżniać? Sami nagenialini
    ludzie? -- potrafią rozróżniać 'saldo' i 'środki dostępne',
    potrafią czytać regulaminy...

> [...]
    > poprosić o jej cofnięcie. Zrobią to od ręki. Mają takie uprawnienie. (Co mnie swego
    czasu mocno zdziwiło, a potem kilka razy

    Więc już wiesz, że w wypadku KK odmówiono cofnięcia. Mam cytować
    post inicjujący ten wątek, czy może uwierzysz mi na słowo? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2012-05-12 14:55:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 12 May 2012 07:57:25 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Jak pisałem - to niczego nie zmienia. Formalnie bank ma na to 2 dni. :-(

    Nic nie ma. Bank pobrał pieniądze z konta w dniu N. To znaczy, że w tym
    momencie pieniądze są w dyspozycji banku i tym samym zobowiązanie jest
    spłacone.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2012-05-12 18:05:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 12 May 2012 00:51:08 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Najwyraźniej. Jednak są bANKI i BANKI. Np. BZWBK może do najtańszych
    > banków nie należy, ale ostatnio miałem dwa zdarzenia. Raz zapomniałem
    > całkowicie o spłacie karty (nie spłaciłem nawet kwoty minimalnej).
    > Spłaciłem w dniu następnym. Odsetki i kara nie została naliczona.
    >
    > Innym razem źle policzyłem kwotę do spłaty całkowitej (w ciągu miesiąca
    > zdarza mi się spłacać kartę częściowo i jedną kwotę spłaty policzyłem
    > 2x), w efekcie przelałem o 75 zł za mało. Brakującą kwotę przelałem dwa
    > dni po terminie. Bank odsetek nie naliczył.

    Ale nie naliczył tych odestek w ogóle czy pojawią się może dopiero na
    następnym wyciągu ;)

    --
    xbartx

  • 26. Data: 2012-05-12 21:10:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Płaszczyca" c1.01.3VqSnl$1...@m...oldfield.org.pl

    > Nic nie ma. Bank pobrał pieniądze z konta w dniu N. To znaczy, że w tym
    > momencie pieniądze są w dyspozycji banku

    I ja tak uważam. A że bank księguje to ćwierć doby, to już problem banku.
    IMO lepiej by było dla banku, gdyby nie afiszował się publicznie taką
    organizacją swej pracy.

    > i tym samym zobowiązanie jest spłacone.

    Kto z nas zechce współpracy z bankiem, który działa na swoją niekorzyść?
    Z bankiem, który kochając bliźnich jak siebie -- będzie doprowadzał tychże
    bliźnich do start, których łatwo uniknąć.

    A czy wielu klientów ów bank zyskał po tym wątku? Wielu znajdzie
    teraz dodatkowych chętnych na kartę kredytową lub kredyt -- po tym,
    jak postąpił z inicjatorem tego wątku? IMO bank sporo stracił.

    Kto lata skautów ma już za sobą -- woli spokojne życie niż
    bieganie po polu minowym opisanym szczegółowo w regulaminie. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-05-12 22:34:07
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:joksdb$bjq$1@inews.gazeta.pl...

    > Bank ma 2 dni robocze na wykonanie przelewu.

    Na wykonanie przelewu. Ale nie na przeksięgowanie kwoty wewnątrz banku.
    Bank pobrał pieniądze z konta, to roszczenie względem banku zostało
    spełnione. Księgować to sobie to może i 2 tygodnie.

  • 28. Data: 2012-05-13 09:03:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 12 May 2012 22:34:07 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > Bank pobrał pieniądze z konta, to roszczenie względem banku zostało
    > spełnione. Księgować to sobie to może i 2 tygodnie.

    No właśnie ale czy pobrał czy tylko zablokował? Np w Aliorze sprawa jest
    jasna, bo jeżeli robimy przelew (oczywiście nie z datą przyszłą) to po
    jego zatwierdzeniu pieniądze są ściągane z konta i nie ma możliwości
    rezygnacji - nie ma przelewu oczekującego na kolejną sesję ani nic
    takiego. Ewentualny zwrot można zrobić z konta na które zostały wysłane
    pieniądze. Jednak w mBanku takie przelew oczekuje (np. jak zlecimy go
    wieczorem) na kolejną sesję i można z niego zrezygnować.

    --
    xbartx

  • 29. Data: 2012-05-13 20:29:52
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    xbartx <b...@h...net> wrote on 2012-05-13_9:03

> [...]
    > pieniądze. Jednak w mBanku takie przelew oczekuje (np. jak zlecimy go
    > wieczorem) na kolejną sesję i można z niego zrezygnować.

    Kwadratowych szukasz :-)
    Przelew wewnętrzny w mBąku działa natychmiast i nie można z niego
    zrezygnować :-P

    witrak()

  • 30. Data: 2012-05-14 10:37:50
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w efekcie przelałem o 75 zł za mało. Brakującą kwotę przelałem dwa dni po

    Czyżby dla systemu banku za trudne było pokazanie ile zostało do spłaty ?
    P.G.