  • 11. Data: 2012-05-11 00:41:44
    Temat: Re: KB karta kredytowa- szlag mnie trafia
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "osa" joh3uc$jq6$...@i...gazeta.pl

    > Działanie banku nie jest etyczne, ale zasady jego funkcjonowania znałeś zlecając
    przelew po godzinie 19. Bank ze względu na
    > regulamin nie mógł uznać Twojej reklamacji za zasadną, mógł za to tak uznać ze
    względu na relacje z klientem... no ale widać na
    > relacjach (i kliencie w ogóle) mu nie nie zależy...

    Może KB uważa, że ma za dużo klientów?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Za dużo nie w Twoim zdaniu.

  • 12. Data: 2012-05-11 14:25:01
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MK <m...@i...pl> wrote on 2012-05-10_22:59

    > W BPH kiedys wystarczyla pisemna reklamacja wraz z argumentacja,
    > ze srodki zostaly przekazane do wyspozycji banku (zdjete z
    > rachunku wierzyciela), a ksiegowanie jest tylko czynnoscia
    > techniczna.

    I mam wrażenie, że łąśnie to należałoby przedłożyć jako podstawę w
    ewentualnym wniosku do arbitra. Idzie bowiem o rozróżnienie
    zaksięgowania wpłaty zleconej i wykonanej w obcym banku, która nie
    może być zaksięgowana lokalnie, o ile informacja o wykonaniu
    przelewu nie została przekazana do banku ("eliksir") i
    zaksięgowania wpłaty, z której pożytek ma bank od chwili
    wyksięgowania kwoty z konta płatnika (np. oprocentowanie za o/n
    naliczy się o północy - na rzecz banku lokalnego).

    witrak()

  • 13. Data: 2012-05-11 15:13:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" jogpif$o95$...@i...gazeta.pl

    > ugryzc sie w d... i nastepnym razem splacac dzien wczesniej.
    > Wplaty wykonane do 19 ksiegowane sa w dniu biezacym, wplaty wykonane po 19
    ksiegowane sa w dniu nastepnym.
    > Stoi jak byk w regulaminie, ktory zapewne przeczytales.

    Kolejny, który chwali się posiadaniem umiejętności czytania.
    Też bym chwalił się, gdyby mi ta umiejętność przychodziła
    z ogromnym trudem -- sukcesami warto chwalić się publicznie. ;)

    Czy człowiek nie ma nic innego do roboty, jak wyszukiwanie
    pułapek regulaminowych? Współpracujemy z obopólną korzyścią
    czy bawimy się w ciuciubabkę?

    IMO dla banku ta sama korzyść -- po ostatniej sesji wychodzącej,
    ale przed 19 godziną, czy po 19 godzinie. Bank mógłby jakoś
    zauważyć, że wolałby przed 19 godziną, ale nie w taki sposób.
    Kary, monity, odsetki -- wszystko to powinno być chowane dla
    klientów ociągających się, nie zaś dla tych, którzy mają ciekawsze
    rzeczy do czytania niż nietypowe regulaminy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2012-05-11 20:09:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 11 May 2012 00:41:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    przelew po godzinie 19. Bank ze względu na
    względu na relacje z klientem... no ale widać na

    > Może KB uważa, że ma za dużo klientów?

    Już sprzedany, więc nie musi się aż tak starać.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2012-05-12 00:35:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "osa" <o...@g...pl.ee> napisał w wiadomości

> [...]
    > uznać Twojej reklamacji za zasadną, mógł za to tak uznać ze względu na
    > relacje z klientem... no ale widać na relacjach (i kliencie w ogóle) mu

    Etyka nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli bank ściągnął pieniądze z konta
    klienta z datą x, to i z taką datą spłacił on zobowiązanie. Sąd nie będą
    interesowały regulaminy, do której bank ma działający system, tylko KC i
    Prawo Bankowe. Co innego jakby data zlecenia przelewu była z dnia
    następnego. Wtedy OK. Bank w tym dniu dokonał operacji i finito. Ale jak
    pieniądze klienta z ROR znikają w dniu X, a karta spłacana jest z datą X+1,
    to jest to cwaniactwo banku i sąd zapewne przychyli się do argumentacji
    klienta. Bo teraz to wychodzi,
    że bank działa połowicznie, zdjąć pieniądze z salda klienta to i owszem, ale
    spłatę to zaksięgować dzień później. Normalny Matrix.

  • 16. Data: 2012-05-12 00:51:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:johg86$jmu$1@inews.gazeta.pl...

    > Może KB uważa, że ma za dużo klientów?

    Najwyraźniej. Jednak są bANKI i BANKI. Np. BZWBK może do najtańszych banków
    nie należy, ale ostatnio miałem dwa zdarzenia. Raz zapomniałem całkowicie o
    spłacie karty (nie spłaciłem nawet kwoty minimalnej). Spłaciłem w dniu
    następnym. Odsetki i kara nie została naliczona.

    Innym razem źle policzyłem kwotę do spłaty całkowitej (w ciągu miesiąca
    zdarza mi się spłacać kartę częściowo i jedną kwotę spłaty policzyłem 2x), w
    efekcie przelałem o 75 zł za mało. Brakującą kwotę przelałem dwa dni po
    terminie. Bank odsetek nie naliczył.

    I za to BZWBK cenię, że nie zachowują się jak typy spod latarni, którzy
    wykorzystają każdą okazję aby człowieka skubnąć.

  • 17. Data: 2012-05-12 01:12:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borys Pogoreło" 1...@4...net

    > Już sprzedany, więc nie musi się aż tak starać.

    Aha... Wiele to wyjaśnia. A kto kupił? Przepraszam za to, że nie jestem w temacie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2012-05-12 07:28:10
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > klienta z datą x, to i z taką datą spłacił on zobowiązanie. Sąd nie będą
    > interesowały regulaminy, do której bank ma działający system, tylko KC i
    ^^^^^^^^^^^^^
    Bank ma 2 dni robocze na wykonanie przelewu.

> [...]
    > że bank działa połowicznie, zdjąć pieniądze z salda klienta to i owszem,
    > ale spłatę to zaksięgować dzień później.

    Przecież to jest normalne. Jak robisz przelew, to pieniądze z Twojego
    konta znikają natychmiast, a na docelowym pojawiają się po pewnym czasie
    - jak przejdą przez Kir czy inny Swift... Fakt, że akurat nadawca i
    odbiorca mają rachunek w tym samym banku nie jest jakoś szczególnie
    uregulowany w przepisach prawa. W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie,
    by przelew wewnętrzny znikał z rachunku dziś, a pojawiał się na innym po
    2 dniach.

    To było primo. A secundo: W opisywanym przypadku środki wcale nie
    zniknęły z rachunku nadawcy w dniu, w którym wprowadził on dyspozycję po
    19:00. KB działa tak, że jedynie wprowadza blokadę odpowiedniej kwoty,
    ale saldo się nie zmienia. O północy naliczyły się odsetki od pełnej
    kwoty salda. No, oczywiście o ile dany rachunek miał dodatnie
    oprocentowanie. (Choć w zasadzie to nie... Jak oprocentowanie było 0%,
    to o północy też policzyli 0% od pełnej kwoty...)

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2012-05-12 07:39:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" joksdb$bjq$...@i...gazeta.pl

    > Bank ma 2 dni robocze na wykonanie przelewu.

    Ale tu jest przelew wewnętrzny.

    > Przecież to jest normalne. Jak robisz przelew, to pieniądze z Twojego konta znikają
    natychmiast, a na docelowym pojawiają się po
    > pewnym czasie

    Normalne -- ale nie w przelewach wewnętrznych.

> [...]

    rachunku nadawcy w dniu, w którym wprowadził on
    > dyspozycję po 19:00. KB działa tak, że jedynie wprowadza blokadę odpowiedniej

    Chyba wątkotwórca pisze inaczej.

> [...]
    > oprocentowanie. (Choć w zasadzie to nie... Jak oprocentowanie było 0%,
    > to o północy też policzyli 0% od pełnej kwoty...)

    IMO KB ma przed sobą podjęcie trudnej ;) decyzji:

    -- zwrot kary i odsetek (oraz przeproszenie klienta)
    skutkujący dobrym nastrojem klienta
    -- brak tegoż zwrotu, skutkujący złym nastrojem klienta

    Ja jednak preferuję spokojną koegzystencję i raczej ;) nie lubię
    wyrywania pieniędzy, dybania na cudze potknięcia, zasłaniania się
    parawanem, któremu na imię Regulamin...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2012-05-12 07:46:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" jok9hq$hpf$...@i...gazeta.pl

    > Najwyraźniej. Jednak są bANKI i BANKI. Np. BZWBK może do najtańszych banków

    http://indywidualni.bzwbk.pl/oferty-specjalne/mikros
    ite/konto-przed-30-f/konto-30.html

    Mogliby dać jakiś routerek 3G<-->WiFi zamiast słuchawek... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'