  • 11. Data: 2011-03-16 15:18:18
    Temat: Re: Japonia i sens ubezpieczeń
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 1:09 AM, Maruda wrote:

    > Pierdyknęło w Japonii. Wszyscy byli ubezpieczeni, więc niby-super.
    > Jednak okazuje się, że trzeba będzie wybulić kilkadziesiąt mld $. No -
    > teoretycznie te pieniądze "powinny leżeć" na kontach tych TU, bo
    > przecież zebrali je ze składek, więc wszystko powinno dalej być cacy.

    zastanowiłeś się kiedyś jak działają ubezpieczenia i dlaczego w TU nie
    leży aż tyle pieniędzy?
    i dlaczego jak ubezpieczesz dom na 500 tys to płacisz 500 zł a nie 500 tyś?

    > A tymczasem okazuje się, że pierdyknęły giełdy, najpierw w Japonii, a
    > potem przenosi się to na cały świat. Czyli zapłacą "wszyscy".

    ci co teraz kupią raczej na tym nie stracą

  • 12. Data: 2011-03-16 16:11:25
    Od: "G W" <g...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    tyś?

    > ci co teraz kupią raczej na tym nie stracą

    dobrze że dodałeś raczej i nie określiłeś perspektywy czasowe :)

    A ubezpieczenia dzialają tak aby ubezpieczyciel zarobił, nie inaczej.
    Jesli coś wiesz o branży to jeszcze tylko wyjaśnij dlaczego AIG upadło.

    george

  • 13. Data: 2011-03-16 16:49:19
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 16.03.2011 17:11, G W wrote:

    > A ubezpieczenia dzialają tak aby ubezpieczyciel zarobił, nie inaczej.

    A jaka branza dziala tak, aby stracic?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 14. Data: 2011-03-16 16:57:13
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-03-16 17:49, Tomasz Chmielewski pisze:

    > A jaka branza dziala tak, aby stracic?

    Każda państwowa.
    Poczta Polska, PKP, stocznie (coponiektóre), górnictwo, że pominę te z
    założenia non-profit, które "normalnie" po prostu zarabiają -
    Szkolnictwo, "Służba" Zdrowia, Edukacja

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 15. Data: 2011-03-16 18:05:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > A jaka branza dziala tak, aby stracic?
    >

    > --
    > Tomasz Chmielewski
    > http://wpkg.org

    aby zachować sens systemu ubezpieczen i jednoczesnie wyrazić
    odpowiedzialnosci
    podatnikow w razie katastrofy te systemy powinny byc non-profit.
    Skoro OC jest obowiązkowe i w tej chwili przy hipotece na mieszkanie masz
    również obowiazek ubezpieczyć sie na życie oraz nieruchomość to w sumie
    dlaczego te organizacje powinny zarabiać ?

    george

  • 16. Data: 2011-03-16 18:14:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 11:57 AM, Maruda wrote:

    > Każda państwowa.
    > Poczta Polska, PKP, stocznie (coponiektóre), górnictwo, że pominę te z
    > założenia non-profit, które "normalnie" po prostu zarabiają -
    > Szkolnictwo, "Służba" Zdrowia, Edukacja

    nie nie, to nie branża działa by stracić, tylko jej szefostwa tak działa
    aby szefostwo zarobiło kosztem branży.

    czyli mamy ze kazdy działa by nie stracić.

    sama branza w sobie, gdyby nie spadówki i pociotki polityczne, miałaby
    się całkiem dobrze.

  • 17. Data: 2011-03-16 19:38:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 16.03.2011 19:05, george wrote:

    > aby zachować sens systemu ubezpieczen i jednoczesnie wyrazić
    > odpowiedzialnosci
    > podatnikow w razie katastrofy te systemy powinny byc non-profit.

    W razie katastrofy tych rozmiarow to pewnie nie bedzie non-profit, co
    mocno stratne...

    A jak zle oszacowaly ryzyko i ich upadek bylby "systemowy", to panstwo,
    owszem, powinno w pewnych przypadkach wspomoc, ale i przy okazji przejac
    na wlasnosc, calkowicie wymienic kadre zarzadzajaca - i taki przypadek
    powinien byc dokladnie opisany w prawie, aby uniknac pola do manipulacji
    (procesy akcjonariuszy czy wierzycieli o nieprawidlowe przejecie mienia
    itp., vide jakis tam upadajacy bank w Niemczech przejomwany przez panstwo).

    > Skoro OC jest obowiązkowe

    I slusznie, moim zdaniem.

    > i w tej chwili przy hipotece na mieszkanie
    > masz również obowiazek ubezpieczyć sie na życie oraz nieruchomość to w
    > sumie dlaczego te organizacje powinny zarabiać ?

    Mialem kredyt hipoteczny, ale nikt nie kazal mi sie ubezpieczac na
    zycie, czy ubezpieczac nieruchomosci. Innymi slowy, zawsze mozna udac
    sie do konkurencji.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2011-03-16 20:09:00
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > (procesy akcjonariuszy czy wierzycieli o nieprawidlowe przejecie mienia
    > itp., vide jakis tam upadajacy bank w Niemczech przejomwany przez

    moim zdaniem można dyskutować, ale suma sumarum zgadzam sie.

    > Mialem kredyt hipoteczny, ale nikt nie kazal mi sie ubezpieczac na zycie,
    > czy ubezpieczac nieruchomosci. Innymi slowy, zawsze mozna udac sie do
    > konkurencji.

    a zdradź nazwę owej instytucji ?
    george

  • 19. Data: 2011-03-16 20:44:21
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 16 Mar 2011 19:05:21 +0100, "george" <g...@v...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >również obowiazek ubezpieczyć sie na życie oraz nieruchomość to w sumie
    >dlaczego te organizacje powinny zarabiać ?

    Ubezpiecz się w jakimś TUW, to będziesz miał (przynajmniej formalnie) non-profit
    ubezpieczyciela.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 20. Data: 2011-03-16 20:52:40
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> wrote in message
> [...]
    > wklepał(-a):

    > Ubezpiecz się w jakimś TUW, to będziesz miał (przynajmniej formalnie)

    żartujesz ? a po co ? myślisz że moja decyzja coś zmieni ?
    wyjdź nieco na szersze wody... spójrz na całość jak na "system" z punktu
    widzenia inżyniera...
    zresztą, pali licho prostowanie cudzych ścieżek..

    george