  • 1. Data: 2011-03-15 19:07:54
    Temat: Zagraniczny przelew przychodzacy - waluta PLN
    Od: "ElwoodBlues" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Po wielu latach czytania pbb myslalem ze mnie nic nie zaskoczy ale
    trafilem na problem ktorego nie potrafie na razie ugrysc.
    Udalo mi sie stworzyc oprogramowanie na iphona (nawet sie sprzedaje) i
    przyszla wrescie upragniona chwila - pierwszy przelew z apple.

    Niestety - banki krwiopijce - potracili 84 zl prowizji (oczywiscie nie bank
    odbierajacy ale banki posredniczace).
    Przelew na moje konto w ING przyszedl z banku Deutche Bank Centrala (Dautche
    Bank Polska - nie PBC) i to oni pobrali oplate (25 Euro - za przelew).
    Po kilku telefonach udalo mi sie ustalic (mily pan w DB wytropil przelew bo
    na moim potwierdzaeniu nie bylo zadych danych zeby stwierdzic skad to
    nadano) co nastepuje:

    Apple wysyla pieniadze z konta w Luksemburgu w PLN (wysylaja w walucie kraju
    gdzie jest zarejestrowana firma sprzedajaca oprogamowanie).
    Podobno (wg DB) wsszystkie przelewy zagraniczne przychodzace do Polski
    (wyslane z zagranicy z PLN) przechodza przez DB i nie mam mozliwosci uniknac
    pobierania 25 E za kazdy przelew.
    Jedyne wg bankow to przekonanie Apple zeby wysylal w EUR lub USD - i tu miec
    konto walutowe - jakos nie widze walki w Apple Store zeby dla mnie robili
    wyjatek.

    Czy ktokolwiek mial przygode z przelewami z zagranicy nadanymi w PLN ?
    Czy faktycznie jestem skazany na haracz 25 E za kazdy przelew ?

    Chcialem zalozyc konto w innym banku zeby ominac DB - ale nie wiem jak
    sprawdzic czy faktycznie DBma racje i tak nie uciekne przed ich oplata.

    Dzieki za pomoc

    Piotrek

    --
    Light Meter for iPhone -
    http://www.facebook.com/pages/Light-meter-for-iPhone

  • 2. Data: 2011-03-15 19:49:55
    Temat: Re: Zagraniczny przelew przychodzacy - waluta PLN
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > Chcialem zalozyc konto w innym banku zeby ominac DB - ale nie wiem jak
    > sprawdzic czy faktycznie DBma racje i tak nie uciekne przed ich oplata.

    walczę z tematem przelewów zagranicznych od lat, jeżeli nie jest to SEPA
    to mogą (i zazwyczaj się pojawiają) dodatkowe opłaty banków
    pośredniczących - nie masz na to żadnego wpływu
    spróbuj założyć rachunek w DB, niestety nie ma gwarancji, ze opłata nie
    zostanie pobrana

    naprawdę byłoby super, gdyby przelew przychodził w EUR, może jakoś się z
    Apple dogadasz?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-03-15 19:51:30
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    ElwoodBlues pisze:

    > Apple wysyla pieniadze z konta w Luksemburgu w PLN (wysylaja w walucie kraju
    > gdzie jest zarejestrowana firma sprzedajaca oprogamowanie).

    Dowiedz się z jakiego banku wysyłąją, potem dowiedz się kto jest polskim
    korespondentem tego banku (obsługującym PLN), potem załóż konto w tym
    banku. To powinno ograniczyć opłaty. Sedno w tym by wyeliminować
    pośredników. Potem zostanie jedynie do zapłaty koszt banku nadawcy i
    odbiorcy. (Tego pierwszego może nie będzie, jeśli Apple wysyła przelew z
    klauzulą SHA. Tego drugiego może nie będzie, jeśli bank odbiorcy oferuje
    konto bez opłat za przychodzące przelewy.)

    > Jedyne wg bankow to przekonanie Apple zeby wysylal w EUR lub USD - i tu miec
    > konto walutowe - jakos nie widze walki w Apple Store zeby dla mnie robili
    > wyjatek.

    EUR - tak, będzie taniej. USD - to w zasadzie to samo co PLN (koszt może
    być inny, bo pewnie pośrednicy będą inni, ale zasada naliczania jest ta
    sama.)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2011-03-15 20:11:41
    Od: "Piotr Bogusz" <p...@N...gazeta.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > zostanie pobrana
    >
    > naprawdę byłoby super, gdyby przelew przychodził w EUR, może jakoś się z

    Zalozenie konta w DB odpada pytałem juz - to jest DB Polska - jeszcze nie mam
    obrotow rzedu 20 mln roczne :)

    --
    Light Meter for iPhone -

  • 5. Data: 2011-03-15 20:17:29
    Od: "ElwoodBlues" <p...@N...gazeta.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    wyeliminowaÄ&#65533;
    > poĹ&#65533;rednikĂłw. Potem zostanie jedynie do zapĹ&#65533;aty koszt banku nadawcy
    > odbiorcy. (Tego pierwszego moĹźe nie bÄ&#65533;dzie, jeĹ&#65533;li Apple
    wysyĹ&#65533;a przelew z
    > klauzulÄ&#65533; SHA. Tego drugiego moĹźe nie bÄ&#65533;dzie, jeĹ&#65533;li bank
    odbiorcy oferuje
    > konto bez opĹ&#65533;at za przychodzÄ&#65533;ce przelewy.)

    > EUR - tak, bÄ&#65533;dzie taniej. USD - to w zasadzie to samo co PLN (koszt moĹźe
    > byÄ&#65533; inny, bo pewnie poĹ&#65533;rednicy bÄ&#65533;dÄ&#65533; inni, ale

    Wlasnie chcialem znalesc jakis bank korespondent - ale gosc w dziale dochodzen
    (albo jakos tak) w DB ktory odszukal przelew (ciekawe ze zrobil to na
    podstawie kwoty , daty i odbiorcy w przeciagu kilkudziesieciu sekund)
    powiedzial ze wszystkie przelewy przychodzace z zagranicy a nadane w PLN
    przechodza przez DB - i to mnie zastanawia. Chcial mnie zbyc czy faktycznie
    tak jest.
    W sumie nie dowiedzialem sie z jakiego banku przyszedl przelew - na moim
    potwierdzeniu nie ma slowa na temat oryginalnego banku nadawcy przelewu.
    Sprobuje jeszcze raz zadzwonic moze mi powiedza jaki to bank.

    --
    Light Meter for iPhone -

  • 6. Data: 2011-03-15 20:48:12
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    ElwoodBlues <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > potwierdzeniu nie ma slowa na temat oryginalnego banku nadawcy przelewu.
    > Sprobuje jeszcze raz zadzwonic moze mi powiedza jaki to bank.

    Kilka razy dostałem przelew z Belgii (w PLN). Za każdym razem miałem pobraną
    prowizję w wysokości 50 zł. Bankiem pośredniczącym (albo przynajmniej
    pobierającym prowizję) był Kredyt Bank.

  • 7. Data: 2011-03-15 21:10:07
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    ElwoodBlues pisze:

> [...]
    > przechodza przez DB - i to mnie zastanawia. Chcial mnie zbyc czy faktycznie

    Na tym poziomie ogólności - to oczywista bzdura. Ale naturalnie może być
    tak, że wszystkie przelewy w PLN nadane w tym konkretnym banku, z
    którego wyszedł przelew, przechodzą przez DB.

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2011-03-16 06:56:02
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Czy ktokolwiek mial przygode z przelewami z zagranicy nadanymi w PLN ?
    > Czy faktycznie jestem skazany na haracz 25 E za kazdy przelew ?

    nie mam gotowej recepty, ale kilka rzeczy bym sprawdzil:
    - zaloz konto na slowacji / w niemczech, zalezy gdzie Ci blizej
    - zaloz konto w banku, z ktorego przelewy wysla apple, jezeli spodziewasz
    sie wiekszych obrotow z nimi

  • 9. Data: 2011-03-16 07:37:35
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Bogusz" <p...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:iloh5t$t6r$1@inews.gazeta.pl...

    A może sprawdź www.dbnet24.pl

  • 10. Data: 2011-03-16 17:07:54
    Od: "Piotr Bogusz" <p...@N...gazeta.pl>

    AS <N...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr Bogusz" <p...@N...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:iloh5t$t6r$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > A może sprawdź www.dbnet24.pl

    DB PBC to calkiem inny podmiot - jedyne polaczenie to ta sama grupa
    kapitalowa. W DB PBC na pewno przywala ta oplate.
    Faktycznie jedynym rozwiazaniem ktore teraz widze to dowiedziec sie dokladnie
    z jakiego banku idzie i potem popytac ktoredy to pojdzie jak bede mial konto w
    innym banku.
    Jak sie uda to napisze - moze komus sie przyda

    Piotrek

    --
    Light Meter for iPhone -