  • 1. Data: 2007-06-06 09:36:32
    Temat: Jakis niemiecki IBANator ?
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Odporność niektórych Niemców trzymających swoje ojroski w gminnym spółdzielczym
    landesbanku na visę, wiedzę i paypal
    potrafi doprowadzić kupującego z Polski do białej gorączki.
    Czy jest jakaś strona, gdzie po wprowadzeniu Blz przykładowo 28361592 wyskoczy nazwa
    banku, SWIFT oraz IBAN ?
    JaC

  • 2. Data: 2007-06-06 09:42:11
    Temat: Re: Jakis niemiecki IBANator ?
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Czy jest jakaś strona, gdzie po wprowadzeniu Blz przykładowo 28361592
    > wyskoczy nazwa banku, SWIFT oraz IBAN ?

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Blz+28361592+SWI
    FT&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

  • 3. Data: 2007-06-06 09:50:13
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    666 <j...@w...eu> wrote:
> [...]
    > kupującego z Polski do białej gorączki. Czy jest jakaś strona, gdzie
    > po wprowadzeniu Blz przykładowo 28361592 wyskoczy nazwa banku, SWIFT

    Proszę bardzo:

    http://iban-bic.com/calculate_IBAN_and_BIC.0.html?L=
    2

    A nawet jest po polsku:

    http://pl.iban-bic.com/index.php?id=1&L=4

    A to nie jest "odporność na wiedzę" tylko ta Twoja nieszczęsna "visa i
    paypal" kosztowałaby około 2% do 3% straty dla sprzedającego. Więc
    lepiej przecież rozliczać się przelewem i nie tracić tyle niepotrzebnie.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 4. Data: 2007-06-06 12:15:23
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tylko Polaka koszt samego przelewu z banku polskiego do niemieckiego kosztuje średnio
    30 zł, co naprawde jest kwotą
    zwykle znaczącą więcej, niż te marne 2-3% paypala.
    Nie mówiąc już o straconym czasie na wypełnianie bankowych formularzy i wykłócanie
    się z durnowatą obsługą banku co
    wpisać w tytuł przelewu (hint z dzisiaj: telecitek nie pozwolił wpisać "zakup
    artykułu na aukcji eBay nr xxxxx") i
    doktoraty z pokrywania kosztów stron.
    JaC

  • 5. Data: 2007-06-06 18:47:43
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    666 <j...@w...eu> wrote:
    > Tylko Polaka koszt samego przelewu z banku polskiego do niemieckiego
    > kosztuje średnio 30 zł, co naprawde jest kwotą zwykle znaczącą więcej,
    > niż te marne 2-3% paypala.

    Nic nie zabrania mieć polakowi rachunku bankowego w strefie EURO, tak
    jak ja, przez co taki przelew nie kosztuje 30 zł, a co najwyżej 30
    eurocentów lub coś koło tego.

> [...]
    > (hint z dzisiaj: telecitek nie pozwolił wpisać "zakup artykułu na
    > aukcji eBay nr xxxxx") i doktoraty z pokrywania kosztów stron.

    A to w Citi przelew zagraniczny nie kosztuje 20 zł? Podrożał?
    Poza tym jeżeli już ktoś robi z polski, to w BZWBK, Multibanku,
    Millennium, Nordea i pewnie paru innych wypełniasz przelew przez
    Internet tak jak krajowy i z żadnym białekiem się nie musisz użerać.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 6. Data: 2007-06-06 22:15:59
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    666 napisał(a):

    > Tylko Polaka koszt samego przelewu z banku polskiego do niemieckiego kosztuje
    średnio 30 zł, co naprawde jest kwotą
    > zwykle znaczącą więcej, niż te marne 2-3% paypala.

    A to już problem "odporności polskich banków na zaniechanie pobierania
    złodziejskich prowizji za drobne przelewy w EUR" lub "odporności
    polskiej władzy na wprowadzenie EUR", które to zmusiłoby banki do
    zaniechania.

    PG

  • 7. Data: 2007-06-06 23:58:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 06 Jun 2007 20:47:43 +0200, Miernik napisał(a):

    > Nic nie zabrania mieć polakowi rachunku bankowego w strefie EURO, tak
    > jak ja, przez co taki przelew nie kosztuje 30 zł, a co najwyżej 30
    > eurocentów lub coś koło tego.

    A w jakim to banku poza openbank.es może sobie Polak mieszkający w Polsce
    założyć konto w strefie EURO (oczywiście bez np. 10keuro depozytu)?

    p. m.

  • 8. Data: 2007-06-07 04:09:26
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    mvoicem <m...@g...com> wrote:
    > A w jakim to banku poza openbank.es może sobie Polak mieszkający w
    > Polsce założyć konto w strefie EURO (oczywiście bez np. 10keuro
    > depozytu)?

    W wielu.

    http://keytrade.be/
    http://www.dab-bank.com/

    tak dla przykładu. Jak poszukasz znajdą się dziesiątki jeśli nie setki
    innych.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 9. Data: 2007-06-15 16:48:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 07 Jun 2007 06:09:26 +0200, Miernik napisał(a):

    > W wielu.
    >
    > http://keytrade.be/
    > http://www.dab-bank.com/
    >
    > tak dla przykładu. Jak poszukasz znajdą się dziesiątki jeśli nie setki
    > innych.

    Spróbowałem Keytrade.be, powymienialiśmy sobie dokumenty, po czym na na
    koniec odparli że jest im bardzo przykro ale mój wniosek został odrzucony
    z powodu "bo tak".

    Może masz jeszcze jakieś przykłady? :)

    Dab-bank niestety odpada - języka Goethego nie znam (jak żadnego innego
    języka poza językiem Szekspira).

    A mimo szukania nic innego nie znalazłem (inna sprawa że żadne rozsądne
    keywordy mi nie przychodzą do głowy)

    p. m.

  • 10. Data: 2007-06-15 22:26:10
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    mvoicem <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > odrzucony z powodu "bo tak".
    >
    > Może masz jeszcze jakieś przykłady? :)
    >
    > Dab-bank niestety odpada - języka Goethego nie znam (jak żadnego

    Ja też nie znam, a mam to konto i sobie radzę. Myślę że poradziłbym
    sobie z kontem z interfacem w jakimkolwiek języku który używa
    łacińskiego alfabetu, mimo że znam tylko angielski. Nie widzę problemu,
    można się tych paru tekstów na guzikach w interface przetłumaczyć ze
    słownikiem i już.

    Jeżeli ograniczasz się tylko do kont z interface po angielsku to ilość
    możliwości znacząco spada. Szczególnie ze interesują Cię darmowe
    przelewy w EUR po Unii, a więc konta w UK odpadają, bo tam nie ma EURO,
    ale za to się mówi po angielsku. To może spróbuj zaatakować Irlandię? Np
    AIB.

    Mam parę kont w Unii, ale wszystkie założyłem
    będąc osobiście w danym kraju w oddziale (oczywiście na polski
    paszport). Ale Ciebie interesują tylko konta które można założyć nie
    ruszjąc się fizycznie z polski?

    http://netbank.de/ też Ci się pewnie nie spodoba, bo tylko w Goethego.

    Fortis'y jako nielicznie w innych krajach mają interface po angielsku
    nawet jak w danym kraju się po takiemu nie mówi, ale w nich sądząc po
    procedurach z którymi się spotkałem nie założysz zdalnie, choć jak się
    wybierzesz na miejsce to spoko.

    Montepaschi ma interface po angielsku, ale nie wiem czy założysz
    zdalnie, na miejscu - bez problemu. Choć możesz spróbować.

    Generalnie warunkiem który najciężej spełnić jest ten interface po
    angielsku - po prostu w żadnym kraju Unii gdzie jest Euro się po takiemu
    nie mówi poza Irlandią, a banków mających wielojęzyczny interface jest
    niewiele, podobnie jak w Polsce. Choć u nas pare jest: Millennium,
    BZWBK i pewnie jeszcze coś.

    Masz do wyboru (od najłatwiejszego do najtrudniejszego):

    1) przeprosić się z interfacem w języku Tobie nieznanym
    2) wybrać się osobiście założyć do strefy EURO
    3) wszcząć dogłębne poszukiwania banku gdzie się da założyć zdalnie, i
    mają interface po angielsku

    Jeszcze bym spróbował zorientować się dlaczego Ci Keytrade odmówił.

    Można wiedzieć jak wypełniłeś pola:

    are a Belgian resident / are not a Belgian resident?

    Purpouse of the banking relation: private / professional

    Orgin of the funds:

    Profession/activity:

    Are you a US person?

    Możesz mi odpisać na priv.
    Ja jeszcze tego konta nie otwierałem, po prostu spróbuję otworzyć z
    innymi opcjami niż Ty i może się uda.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/