    From: Miernik <p...@p...miernik.name>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jakis niemiecki IBANator ?
    Date: Sat, 16 Jun 2007 00:26:10 +0200

    mvoicem <m...@g...com> wrote:
    > Spróbowałem Keytrade.be, powymienialiśmy sobie dokumenty, po czym na
    > na koniec odparli że jest im bardzo przykro ale mój wniosek został
    > odrzucony z powodu "bo tak".
    >
    > Może masz jeszcze jakieś przykłady? :)
    >
    > Dab-bank niestety odpada - języka Goethego nie znam (jak żadnego
    > innego języka poza językiem Szekspira).

    Ja też nie znam, a mam to konto i sobie radzę. Myślę że poradziłbym
    sobie z kontem z interfacem w jakimkolwiek języku który używa
    łacińskiego alfabetu, mimo że znam tylko angielski. Nie widzę problemu,
    można się tych paru tekstów na guzikach w interface przetłumaczyć ze
    słownikiem i już.

    Jeżeli ograniczasz się tylko do kont z interface po angielsku to ilość
    możliwości znacząco spada. Szczególnie ze interesują Cię darmowe
    przelewy w EUR po Unii, a więc konta w UK odpadają, bo tam nie ma EURO,
    ale za to się mówi po angielsku. To może spróbuj zaatakować Irlandię? Np
    AIB.

    Mam parę kont w Unii, ale wszystkie założyłem
    będąc osobiście w danym kraju w oddziale (oczywiście na polski
    paszport). Ale Ciebie interesują tylko konta które można założyć nie
    ruszjąc się fizycznie z polski?

    http://netbank.de/ też Ci się pewnie nie spodoba, bo tylko w Goethego.

    Fortis'y jako nielicznie w innych krajach mają interface po angielsku
    nawet jak w danym kraju się po takiemu nie mówi, ale w nich sądząc po
    procedurach z którymi się spotkałem nie założysz zdalnie, choć jak się
    wybierzesz na miejsce to spoko.

    Montepaschi ma interface po angielsku, ale nie wiem czy założysz
    zdalnie, na miejscu - bez problemu. Choć możesz spróbować.

    Generalnie warunkiem który najciężej spełnić jest ten interface po
    angielsku - po prostu w żadnym kraju Unii gdzie jest Euro się po takiemu
    nie mówi poza Irlandią, a banków mających wielojęzyczny interface jest
    niewiele, podobnie jak w Polsce. Choć u nas pare jest: Millennium,
    BZWBK i pewnie jeszcze coś.

    Masz do wyboru (od najłatwiejszego do najtrudniejszego):

    1) przeprosić się z interfacem w języku Tobie nieznanym
    2) wybrać się osobiście założyć do strefy EURO
    3) wszcząć dogłębne poszukiwania banku gdzie się da założyć zdalnie, i
    mają interface po angielsku

    Jeszcze bym spróbował zorientować się dlaczego Ci Keytrade odmówił.

    Można wiedzieć jak wypełniłeś pola:

    are a Belgian resident / are not a Belgian resident?

    Purpouse of the banking relation: private / professional

    Orgin of the funds:

    Profession/activity:

    Are you a US person?

    Możesz mi odpisać na priv.
    Ja jeszcze tego konta nie otwierałem, po prostu spróbuję otworzyć z
    innymi opcjami niż Ty i może się uda.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/