  • Data: 2003-10-12 20:35:03
    Temat: Re: Jakie jest ryzyko związane z kredytem hipotecznym?
    Od: "pastor" <laplap[SPAMeromNIE]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "oporek2" napisał w wiadomości

    > Niewątpliwie i tak to traktuję a przywołując ten zapis chciałem jedynie
    > zwrócić uwagę że jest on jedyny w całej ustawie który nakłada jakieś
    > obowiązki wobec nabywcy. Jednak stwierdzenie ;

    > może się okazać zbyt daleko posunięte [...]

    Mialem na mysli tylko to, iz nie jest to zobowiazanie finansowe banku, a
    jego naleznosc finansowa. Zgadzam sie natomiast z tym, ze jako kredyt, jako
    umowa zobowiazuje bank do pewnych dzialan. Wracajac jednak do prawa
    bankowego, to

    Art. 161.
    Z dniem ogłoszenia upadłości:
    2) ulegają rozwiązaniu:
    b) umowy kredytu i pożyczki, jeżeli do dnia ogłoszenia upadłości nie
    nastąpiło oddanie środków pieniężnych do dyspozycji kredytobiorcy
    (pożyczkobiorcy),

    Ja go rozumiem w ten sposob, ze automatycznie rozwiazaniu ulegaja jedynie te
    umowy kredytu i pozyczki w przypadku ktorych bank nie wyplacil drugiej
    stronie srodkow. W pozostalych przypadkach, umowa pozyczki/kredytu nadal
    wiaze bank (w tym przypadku bank w upadlosci), wobec czego bank musialby
    wymowic taka umowe. Nie wiem jednak jak dany problem rozstrzyga prawo
    upadlosciowe, moze ktos z grupowiczow ma taka wiedze

    pozdrawiam
    pastor