  • Data: 2003-10-13 08:31:33
    Temat: Re: Jakie jest ryzyko związane z kredytem hipotecznym?
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bm9ikb$od5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Może moje pytanie wyda się banalne, ale nurtuje mnie od pewnego czasu i
    > chciał bym mieć pełną jasność.
    > Czy z zaciągniętym kredytem wiąże się jakieś ryzyko w przyszłości, albo
    może
    > czyhają już w trakcie spłacania jakieś pułapki. Konkretnie interesuje mnie
    > sytuacja, w której bank zaczyna mieć problemy finansowe, jakie z tego
    tytułu
    > są konsekwencje dla mnie jako kredytobiorcy.
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    Jeśli bank padnie, IMHO zawsze się znajdzie inny bank który odkupi "portfel
    klientów" - klienci stanowiajakąś wartość bo jeszcze przez ileś czasu będą
    spłacać kapitał + odsetki. Wartość kapitału na dany dzień idzie wyliczyć,
    inny bank odkupuje więc go - niejako spłacając upadającemu wszystkie
    kredyty, a potem zarabia na odsetkach od nowego portfela
    W Polsce nie było chyba jeszcze takiej sytuacji, ale scenariusz jak
    najbardziej realny - tu jest po prostu biznes do zrobienia.

    Większe zagrożenia są po stronie kredytobiorcy - jeżeli bank gorączkowo
    szuka kasy, a ty np spóźnisz sięz jakąś ratą powyżej pewnego progu
    (okreslonego w umowie), bank może postawić kredyt w stan wymagalności
    (normalnie poszedłby na układ jeśli opóźnienie było incydentalne np wskutek
    zaniedbania i Twoja sytuacja finansowa nie przedstawia zastrzeżeń).
    Mogą teżwylać cięz pracy i mozesz mieć problem ze znalezieniem nowej....