    From: "Dariusz Nowak" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jakie jest ryzyko, ze OFI powie "sorry"?
    Date: Thu, 3 Jul 2003 14:49:48 +0200

    OFI jest zarzadzane przez TFI. Oba maja osobowosc prawna. TFI dostaje od OFI
    oplaty od aktywów za zarzadzanie (2-5,5% rocznie wynika to ze statutu).
    Natomiast nad aktywami OFI czuwa bank depozytariusz.
    Bank depozytariusz nie moze byc powiazany kapitalowo z TFI. Dostaje od TFI
    oplaty za operacje (przelewy itp.) które wykonuje w imieniu OFI (OFI jako
    osoba prawna w rzeczywistosci jest tylko pula aktywów, nikogo nie zatrudnia,
    to TFI jest jego organem).
    Depozytariusz ponadto odpowiada za nienaruszalnosc aktywów OFI. 'Strzeze'
    ich wiec miedzy innymi przed niezgodnym z prawem wykorzystaniem przed TFI.
    TFI nie moze wiec zbankrutowac, no chyba ze nastanie wojna i wartosc
    wszystkich aktywów (np. akcji) spadnie do zera, bo pobankrutuja spólki z
    portfela.

    -- Dariusz Nowak, broker ubezpieczeniowy, Czestochowa
    b...@g...pl
    GG: 5204356

    Uzytkownik "Mroziu" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci