  • 11. Data: 2002-02-17 17:15:02
    Temat: Re: Jaki bank dla małej firmy?
    Od: Marcin Hyła <c...@r...org.pl>

    Tomasz Fidecki wrote:

    > A jak Ci wyszło "poniżej 10PLN/mies"??? Bo mi wychodzi dużo więcej???

    Opłaty - 8 PLN/mies, 1.20 - wyciągi/mies, ZUS - ok. 0,60 razem 9,80.
    Przy założeniu, że masz konto osobiste w żubrze, to jest to _minimalna_
    kwota którą płacisz za utrzymanie telepekao24.pl firmowego.

    Oczywiscie, jesli robisz miesięcznie przelewy poza żubra na np. 10 tys,
    to płacisz od tego 10 PLN.

    Natomiast wydaje mi się, że głupio tak prowadzić firmę i kłócić się o 10
    czy 20 złotych ;-) Raczej liczy się funkcjonalnosc, bezpieczenstwo,
    wygoda itp. Poza tym każdy przeciętnie inteligentny czlowieczek sam
    sobie wykombinuje które konto w jakiej konfiguracji jest dla niego
    najlepsze.

    howgh!

    marcin ha
    --
    Miasta dla rowerów http://rowery.org.pl

  • 12. Data: 2002-02-17 17:27:05
    Od: "Krab" <k...@h...pl____>

    Użytkownik "Tomasz Fidecki" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jak Ci wyszło "poniżej 10PLN/mies"??? Bo mi wychodzi dużo więcej???

    no ja tez w sumie jestem ciekaw, bo (konta tam nie mam) z informacji na
    www - w dziale "małe firmy" a dokladniej na stronie
    http://www.pekao.com.pl/tabele2s2.xml?/lang=PL/40036
    7-741154-50663
    widnieje zapis o opłatach:
    pkt 3 - prowadzenie 50 zl mies
    pkt 5.1 za miesięczne prowadzenie rachunku w Centrum Bankowości
    Elektronicznej 8 zl mies
    pkt 5.2 za czynnosci bankowe .... 0,1%
    itp
    wszystko by sie wiec zgadzalo - tylko, jak to jest z tą opłatą za pkt 3 ??
    można NIE płacić za prowadzenie rachunku ?

  • 13. Data: 2002-02-17 17:36:16
    Od: Marcin Hyła <c...@r...org.pl>

    Krab wrote:

    > wszystko by sie wiec zgadzalo - tylko, jak to jest z tą opłatą za pkt 3 > ?? można
    NIE płacić za prowadzenie rachunku ?

    Bosz... za prowadzenie rachunku nieelektronicznego, tylko marmurkowego
    płacisz 50 PLN. Za prowadzenie rachunku firmy w telepekao - 8 PLN.

    marcin ha
    --
    Miasta dla rowerów http://rowery.org.pl

  • 14. Data: 2002-02-19 19:51:13
    Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl>

    Marcin Hyła wrote:

    > Opłaty - 8 PLN/mies, 1.20 - wyciągi/mies, ZUS - ok. 0,60 razem 9,80.
    > Przy założeniu, że masz konto osobiste w żubrze, to jest to _minimalna_
    > kwota którą płacisz za utrzymanie telepekao24.pl firmowego.

    Jestem daleki od czepialstwa, ale nigdzie nie jest napisane, że przelewy
    z rachunku firmowego na konto osobiste w "żubrze" jest bez prowizji.
    IMHO od wszystkich przelewów wychodzących płacisz 0.1% niezależnie czy
    jest to konto w PEKAO S.A. czy w dowolnie innym banku.
    Dlaczego? Bo gdyby tak było, każdy "mini-przedsiębiorca" założyłby sobie
    równocześnie konto osobiste w tym banku. Wtedy całość zarobionych
    pieniędzy przelewasz najpierw z konta firmowego na ROR w PekaoSA i
    unikasz 0.1%, co w wypadku większego obrotu robi już całkiem spore opłaty.

> [...]
    > wygoda itp. Poza tym każdy przeciętnie inteligentny czlowieczek sam
    > sobie wykombinuje które konto w jakiej konfiguracji jest dla niego

    A tu już się z kolegą zgadzam. Uważam, że telepekao24 dla małej firmy
    jest bardzo ciekawą propozycją, ale na pewno nie kosztuje 10 PLN.

    > howgh!
    >
    > marcin ha

    Tomek

  • 15. Data: 2002-02-20 10:54:20
    Od: Marek Ciesielski <m...@e...net.pl>

    On Tue, 19 Feb 2002 20:51:13 +0100, Tomasz Fidecki
    <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >IMHO od wszystkich przelewów wychodzących płacisz 0.1% niezależnie czy
    >jest to konto w PEKAO S.A. czy w dowolnie innym banku.

    [...]

    Mylisz sie - miedzy kontami _elektronicznymi_ (firmowymi i
    prywatnymi) do kwoty 2000PLN nie pobierana jest prowizja.

    --
    Marek Ciesielski

    \ | ___|
    |\/ | | m...@e...net.pl
    _| _|\____|

  • 16. Data: 2002-02-20 12:03:56
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > Mylisz sie - miedzy kontami  _elektronicznymi_ (firmowymi i
    > prywatnymi) do kwoty 2000PLN nie pobierana jest prowizja.

    Co mozna latwo obejsc. Po prostu robisz x razy przelw po 2000PLN.
    A wracajac do watku konta dla malej f-my to kombinacja kont Lgnet i VBdirect
    wydaje sie idealna. Zarowno prowadznie jak i przelwy sa za darmo pod warunkiem
    ze ktos nie ma oporow moralnych :) przed placeniem ZUS'u z konta prywatnego (LG)
    oraz zlecania przelewow (np do US) przez telefon (VB). Dodatkowo mozna zalozyc
    sobie konto w mBanku - bezkonkurencyjne jesli chodzi o wyplaty z bankomatow
    Euronetu.