  • 1. Data: 2002-02-13 09:05:49
    Temat: Konto firmowe
    Od: "Sbb" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Posiadam konto firmowe (s.c.) w Inteligo lecz po ostatnich zmianach cenowych
    oraz liście, który z banku dostałem kończący się słowami "Jesteśmy
    przekonani, że proponowane zmiany spotkają się z Państwa uznaniem", mam
    zamiar zmienić bank.
    Zastanawiam się nad dwoma bankami: VW oraz Multikonto (chodzi mi oczywiście
    o jak najtańszą obsługę poprzez www). Przyjąłem następujące założenia:
    przelewy ZUS dla 2 osób, 5 dowolnych przelewów, oddziały specjalnie nie
    interesują mnie.
    Inteligo: 3,99zł + 5*1,49zł + 6*2,99zł = 29,38zł (prowadzenie + przelewy +
    ZUS)
    Multikonto: 9 + 5*0,5 + 6*1 = 17,5
    VW: 3 + 2,5 = 13zł (token miesięcznie + ZUS)

    Mam nadzieję, że nic nie pominąłem (prośba o sprawdzenie).
    Z tego wynika, że VW jest najlepszy. A może inny bank?
    Gorąca prośba o radę

    Sławek

  • 2. Data: 2002-02-13 09:58:33
    Temat: Re: Konto firmowe
    Od: "Przos" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sbb" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > (...) dostałem kończący się słowami "Jesteśmy
    > przekonani, że proponowane zmiany spotkają się z Państwa uznaniem", mam
    > zamiar zmienić bank.

    Faktycznie nie wiem kto zatrudnił durnia, który wymyśla takie marketingowe
    gówno.

    > Z tego wynika, że VW jest najlepszy. A może inny bank?

    Ja bym Ci odradzał VW mam tam osobiste konto - skutek jest taki, że z niego
    prawie nie korzystam. Idiotycznie ustawione limity na operacje, których nie
    mogłem zmienić. Po prostu nie mogłem się dodzwonić (nic poza muzyką) a jak
    już się dodzwoniłem to VW-linek powiedział O'Key oddzwonimy na komórkę, żeby
    potwierdzić opercję i do tego czasu telefonu się nie doczekałem (2
    miesiące) - dałem sobie spokój.
    Wydaje mi się, że INTELIGO jest najbardziej dojrzałym i profesjonalnym
    produktem ze wszystkich wirtualnych banków. Jeszcze się nigdy nie zawiodłem
    na tym koncie (w odróżnieniu od innych). Niestety jest też najdroższe - cóż
    za jakość się płaci

    --
    pozdrawiam

    p...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-02-13 13:37:10
    Od: "Krzysztof" <k...@p...fm>

    | Zastanawiam się nad dwoma bankami: VW oraz Multikonto (chodzi mi
    oczywiście
    | o jak najtańszą obsługę poprzez www).

    Nie wiem czy wiesz, ale z Multikonta (firmowego) nie da się realizować przez
    www zleceń do ZUS.
    Najsmieszniejsze jest to, że z osobistych kont w tym banku można wykonywać
    przelewy do ZUS przez www .

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-02-13 17:43:45
    Od: "Krab" <k...@h...pl_________>

    > Faktycznie nie wiem kto zatrudnił durnia, który wymyśla takie marketingowe
    > gówno.

    > Ja bym Ci odradzał VW mam tam osobiste konto - skutek jest taki, że z
    niego

    podobnie jak poprzednik - VW nie polecam (oszczednosc 5 zl za utrate
    funkcjonalnosci mam bowiem gdzies)
    Poczekaj z tą zmianą na ofertę mbanku, myśle, że miesiąc - dwa - nie zmieni
    Twojej sytuacji, a potem okaże się czy warto i do którego banku.
    Akurat - z tego co mówią na forum - ani multi ani VW nie ma ZUSu przez www,
    co pozbawia wg mojej opinii - poważnego traktowania tych ofeert i wobec
    powyższego nie warto się tym zajmować.(z powodow jw)

    Ktoś tu polecał telepekao24 - (jesli koniecznie sie spieszysz - ale po co
    sie spieszyc ????) jako konto firmowe o zblizonych oplatach i pelnym
    serwisie przez www (ale ja tego nie znam - tylko powtarzam co ktos tu
    napisal, bo wg informacji na www - oplaty sa wysokie, ae ktos twierdzil, ze
    sa zblizone do multibankowych)
    Ja radze Ci - wstrzymaj sie ok 2 miesiące - potem sie zobaczy :-)) co się
    wykluje, po cholere zmieniac konto co chwila :-).

  • 5. Data: 2002-02-13 20:19:36
    Od: ". : : Krzysztof : : ." <krionixNO@SP@M@wp.pl>

> [...]
    > oraz liście, który z banku dostałem kończący się słowami "Jesteśmy
    > przekonani, że proponowane zmiany spotkają się z Państwa uznaniem", mam

    tekst idiotyczny - fakt, ale spokojnie, zamienic siekierke na kijek chesz ?

  • 6. Data: 2002-02-14 09:40:10
    Od: "Piotr K." <p...@s...delete-this.com.and-this-too.pl>

    "Sbb" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > oraz liście, który z banku dostałem kończący się słowami "Jesteśmy
    > przekonani, że proponowane zmiany spotkają się z Państwa uznaniem", mam

    Podczas kalkulacji opłacalności zmiany banku warto sie zastanowic nad
    kosztami likwidacji poprzedniego rachunku. W ciągu ostatnich 10 lat
    zmieniałem 3-krotnie bank firmy i zawsze wiazalo się to z koniecznoscią
    pozostawienia poprzedniego rachunku przez jakieś pół roku. Przyzwyczajeni
    klienci pomimo osobistych rozmow z księgową, wypisywania na fakturach
    wyróżnionym kolorem specjalnych informacji o zmianie konta i jakichkolwiek
    innych akcji informacyjnych płacą na stary rachunek. Bo "taki mają w
    komputerze". Oczywiście mozna zamknąć konto, pieniądze wrócą do klienta a my
    będziemy przez 2 miesiace wyjasniac co sie stalo i dlaczego przelew nie
    dotarł. Stracimy na to trochę czasu, odsetek a i pieniędzy na telefony.
    Dlatego okresowe zmiany TOiP w banku nie mogą wplywac na każdorazową zmianę
    konta. Jedną z rzeczy ktora wplywa na opinie o firmie (każdej, tej
    najmniejszej tez) jest stabilność, w tym rachunku bankowego. Może ktoś tego
    nie docenia ale to nie zmienia opinii. Dotyczy to takze firmy, ktora tylko
    płaci (ZUS, podatki) i przelewów (prawie, bo nie wierzę ze nigdy) nie
    dostaje. Co zrobić jesli zapomni się poniformowac na czas jakis urzad o
    zmianie konta, przyjdzie jakiś urzednik i przywali 1000 zł mandatu? Może
    ryzyko jest małe ale jest - a koszty przerosną zyski z nowego, lepszego
    konta.
    Dlatego (moim zdaniem) zmiana konta firmowego powinna być poprzedzona
    analizą opłacalnosci (uwzgledniając zuzywany na obsługę konta czas)
    porownywanych kont co najmniej w okresie kilku miesięcy wstecz i nie
    częściej niz raz na 2 lata. Na decyzję nie powinna miec decydującego wpływu
    treść pojedynczego listu z banku. I dlatego obecnie zmieniam telepekao24 na
    Inteligo - a i tak telepekao mnie jeszcze possie z pół roku.

    PiK

  • 7. Data: 2002-02-14 09:47:47
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 13 Feb 2002 14:37:10 +0100, "Krzysztof" <k...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >www zleceń do ZUS.
    >Najsmieszniejsze jest to, że z osobistych kont w tym banku można wykonywać

    Ja jakos nigdzie w koncie osobistym przelewow do ZUSu na WWW nie
    widze.

    A tu jest komunikat z aktualnosci w sprawie ZUSow prez inet

    "Przelewy na rzecz ZUS przez multilinię bez opłat!

    Wiemy, że część z Państwa podjęła decyzję o założeniu rachunku
    MultiKonto Business Class kierując się możliwością dokonywania
    przelewów na rzecz ZUS przez Internet. Niestety usługa ta obecnie nie
    jest jeszcze dostępna. Dołożymy wszelkich starań, aby mogli Państwo z
    niej korzystać jak najszybciej. Przepraszamy za utrudnienie, do tego
    czasu prosimy o realizację przelewów składek ZUS w Centrach Usug
    Finansowych lub za pośrednictwem multilinii. Od 15 lutego 2002 do
    czasu uruchomienia usługi przelewów na rzecz ZUS przez Internet,
    przelewy do ZUS przez multilinię będą wykonywane bez opłat. Dodatkowo
    potwierdzenia przelewu na rzecz ZUS dokonanego z MultiKonta Business
    Class oferujemy Państwu również bezpłatnie w placówkach."

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 8. Data: 2002-02-16 07:47:28
    Od: gajowy <s...@p...onet.pl>

    "Piotr K." wrote:

    > (... ciach wszystko prawda...)
    > I dlatego obecnie zmieniam telepekao24 na
    > Inteligo - a i tak telepekao mnie jeszcze possie z pół roku.

    A dlaczego rezygnujesz z telepekao?
    Ja zastanawiałem się nad otwarciem tam rachunku firmowego.

    --
    pozdrawiam
    gajowy