  • 1. Data: 2002-02-13 09:17:16
    Temat: dlaczego %lokaty $ < inflacja $
    Od: "grzes" <s...@h...com>

    czesc
    albo mi sie cos pochrzanilo, albo czegosc nie rozumiem: dlaczego
    oprocentowanie lokat dolarowych ( 12 miesiecy - srednio okolo 1.4% ) jest
    nizsze niz inflacja dolara ( 2000 - 3.4%, 2001 - 2.8% ). a te 1.4% trzeba
    jeszcze obelkowac! na zdrowy rozum nie oplaca sie trzymac $ w banku. i sedno
    mojego problemu: gdzie oprocz lokat zlotowych umiescic kase aby zmniejszyc
    ryzyko inwestycji ( np.krach zlotowki, czy calej naszej wspanialej
    gospodarki )?
    z gory dzieki za wyjasnienie
    grzes
    ps. uprzedzajac: na dziela sztuki, czy inne nieruchomosci niestety nie
    kazdego stac ....

  • 2. Data: 2002-02-13 10:52:19
    Temat: Re: dlaczego %lokaty $ < inflacja $
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    grzes wrote:

> [...]
    > oprocentowanie lokat dolarowych ( 12 miesiecy - srednio okolo 1.4% )
    > jest nizsze niz inflacja dolara ( 2000 - 3.4%, 2001 - 2.8% ). a te

    Bo banki też chcą zarobić - a póki nikt nie daje lepiej, mogą mieć to
    w nosie.

    > na zdrowy rozum nie oplaca sie
    > trzymac $ w banku.

    No, mimo wszystko 1.4% jest lepsze od 0% (skarpetka).

    > i sedno mojego problemu: gdzie oprocz lokat
    > zlotowych umiescic kase aby zmniejszyc ryzyko inwestycji ( np.krach
    > zlotowki, czy calej naszej wspanialej gospodarki )?

    No, lokata złotowa przed krachem naszej gospodarki obroni Cię równie
    dobrze, jak lokaty na PRL-owskich książeczkach oszczędnościowych
    obroniły przed podobnym zjawiskiem w ówczesnych czasach.

    Teraz niestety ogólnie nie jest dobry czas na inwestowanie :-(

  • 3. Data: 2002-02-13 11:43:12
    Od: "alk" <s...@b...pl>

    > No, mimo wszystko 1.4% jest lepsze od 0% (skarpetka).

    Nie tylko w skarpecie... :-)
    0 % mozna tez miec w Banku na rachunku walutowym (a'vista).

    Pozdrawiam!
    alk

  • 4. Data: 2002-02-13 13:50:40
    Od: "Odi" <l...@a...waw.pl>

    Chodzi rowniez o to ze w lokaty walutowe jest wliczany wzrost kursu waluty.
    Wyliczany co roku przez NBP.
    Np w przyszlym roku dolar powinien wedlug NBP osiagnac wartosc 4,64 - 4,78.
    Banki biora to pod uwage.
    Po za tym rezerwa jaka banki musza odprowadzac do NBP jest znacznie wieksza
    przy lokatach walutowych niz zlotowkowych. Wiec silo rzeczy aby zarobic tyle
    samo co na zlotowkowych lokatach bank musi obnizyc oprocentowanie lokat
    walutowych

    Odi

  • 5. Data: 2002-02-13 14:04:49
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Wed, 13 Feb 2002 11:52:19 +0100, Marcin Kasperski
    <M...@a...waw.pl> wrote:

    >No, lokata złotowa przed krachem naszej gospodarki obroni Cię równie
    >dobrze, jak lokaty na PRL-owskich książeczkach oszczędnościowych

    Może gościowi chodziło bardziej o kruszec niż walutę

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
    > 0 % mozna tez miec w Banku na rachunku walutowym (a'vista).

    Mozna miec tez ponizej 0%.
    (Oplaty za prowadzenie konta i "ubezpieczenie karty". Pekao SA)

    Michal.

  • 7. Data: 2002-02-13 15:54:56
    Od: :-=wojo=--: <"(usun to jak do mnie piszesz) wojo_k"@skrzynka.pl>

    grzes wrote:

> [...]
    > z gory dzieki za wyjasnienie
    > grzes
    > ps. uprzedzajac: na dziela sztuki, czy inne nieruchomosci niestety nie

    Coz powodow jest wiele - urynkowienie sektora bankowego , wejscie inwestorow
    zagranicznych do sektora , zmowa bankow, dzialania kartelowe ............

    (cos jak stosunek oprocentowania srodkow na ROR do oprocentowania pozyczki na
    tym samym ROR)

    Tylko ze urzad antymonopolowy i rzecznik konsumenta ma to gdzies.........