  • 1. Data: 2004-04-29 11:05:16
    Temat: Jaka przyszłość dla dziecka ?
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Ostatnio zostałem szczęśliwym ojcem naszej córeczki :-)
    W związku z tym zaczynam zastanawiać się na przyszłością dziecka i zaplanować
    jej lepszy start.
    Myślę o długoletniej inwestycji docelowo na ok.18-20 lat w celu zgromadzenia
    kapitału (studia ?, mieszkanie ?) itp.
    Jakie instrumenty finansowe możecie polecić ?
    Fundusz inwestycyjny ? Akcje ? Obligacje ? Waluty ?
    Nie chciałbym uwikłać się w jakieś produkty typu 2 w 1 (ubezpieczenie z
    funduszem), których stopa zwrotu jest niewielka po wielu latach oszczędzania ...

    Chodzi też o to, żeby w jakiś sposób zagwarantować, że te środki zostaną
    przekazane konkretnej osobie, oczywiście z możliwością pełnej zmiany dyspozycji
    przez rodziców.

    ________
    Yareck

  • 2. Data: 2004-04-29 14:54:59
    Temat: Re: Jaka przyszłość dla dziecka ?
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yareck" <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie chciałbym uwikłać się w jakieś produkty typu 2 w 1 (ubezpieczenie z
    > funduszem), których stopa zwrotu jest niewielka po wielu latach

    Ja miałem podobny dylemat. W końcu zdecydowałem się na Celowy Plan
    Oszczędnościowy w Citibanku z CitiFunduszem Zrównoważonym na 15 lat z
    minimalną wpłatą (300 zł). Czy dobrze wybrałem - przekonam się za 15 lat :))

    MaciejK

  • 3. Data: 2004-04-29 15:49:18
    Od: "k.b" <k...@w...pf.pl>

    > Nie chciałbym uwikłać się w jakieś produkty typu 2 w 1 (ubezpieczenie z
    > funduszem), których stopa zwrotu jest niewielka po wielu latach
    oszczędzania ...

    Nie skreślaj ich.
    Nikomu źle nie życzę ale nieszczęścia chodzą po ludziach.
    Jeżeli nie 2 w 1 to może chociaż podziel przeznaczoną na ten cel kasę na 2
    produkty - ochrona i inwestycja.
    k.b

  • 4. Data: 2004-04-30 05:28:26
    Od: "bigbrada" <b...@g...pl>

    Najgorszym miejscem do oszczędzania jest ubezpieczyciel.
    Nie słuchaj bzdur agentów o planach i innych bzdetach.
    Dzięki temu twoja składka pracuje na ich prowizje.
    W firmie ubezpieczeniowej należy się UBEZPIECZAĆ.
    Tylko i wyłącznie-zatem polisa tak, jakieś inne kombinacje nie.
    Do oszczędzania weź sobie fundusz stricte inwestycyjny.
    A jaki-to zależy od Twojej tolerancji na ryzyko-ja sugeruję jakąś hybrydę.
    Jak masz mało samodyscypliny dobrze jest podpisać jakiś program typu plan,
    gdzie musisz wpłacać co miesiąc, ale broń Boże nie łącz z ubezpieczeniami.
    Pozdr
    big

  • 5. Data: 2004-05-02 14:15:29
    Od: "Kenny" <k...@t...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> wrote:

> [...]

    ehh, "tylko i wylacznie, zawsze, nigdy... ble ble"

    dla mnie okolo 21 i 18% zysku ponad inflacje przez dwa lata pod rzad na
    lokacie 'doczepionej' do ubezpieczenia jest przyrostem wiecej niz
    zadowalajacym (zyski z inwestycji sladek rowniez bardzo dobre)

    PS. radze sprawdzic kto dostal Orla Rzeczpospolitej w latach 2001, 2002 i
    2004; i oczywiscie polacam w/w

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2004-05-02 23:01:33
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Kenny" <k...@t...pl> napisał w wiadomości news:40950215
    > PS. radze sprawdzic kto dostal Orla Rzeczpospolitej w latach 2001, 2002 i
    > 2004; i oczywiscie polacam w/w

    o ile mi wiadomo to te orly rozdawane sa firmom, ktore wykazuja najwiekszy
    zysk - tyle, ze nie dla ubezpieczonych - ale dla panstwa w postaci podatkow,
    zycie w niesmiadomosci jest podobno błogie, wiec oczywiscie polecaj sobie
    dalej co tylko chcesz, ale nie mieszaj samozadowolenia z papierowych
    wykresow bez pokrycia, z faktem, ze firma placi podatek, bo to raczej jest
    w teoretycznej sprzecznosci

  • 7. Data: 2004-05-03 07:39:34
    Od: "Kenny" <k...@t...pl>

    Użytkownik <_...@k...pl> wrote:

> [...]

    no coz - zle ci wiadomo

    w kat. firm ubezp. kreyteriami są: efektywnosc zarzadzania kapitalem
    (rentownosc, stopa zwrotu)[powiedzmy ze to o tym mowiles]; bezpieczenstwo
    (wyplacalnosc, reasekuracja, aktywa); przyrost skladek (klientow) i kapitalu

    skad mozesz wiedziec o moim '(nie)pokryciu wykresow'... Ja na codzien widze
    ze maja pokrycie.

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2004-05-06 06:06:22
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

> [...]
    > zadowalajacym (zyski z inwestycji sladek rowniez bardzo dobre)
    >
    > PS. radze sprawdzic kto dostal Orla Rzeczpospolitej w latach 2001, 2002 i

    ulokuj się na tym orle i wyleć... w kosmos...

    a jak wytrzeźwiejesz...

    to poproś ubezpieczyciela o faktyczne zestawienie Twoich aktywów.. wtedy
    naocznie sie dowiesz ile masz tego :-)) zysku...

    chyba, że jesteś agentem i tak tu sobie tylko agitujesz...

  • 9. Data: 2004-05-06 06:25:30
    Od: "HRad" <h...@g...pl>

    Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Chodzi też o to, żeby w jakiś sposób zagwarantować, że te środki zostaną
    > przekazane konkretnej osobie, oczywiście z możliwością pełnej zmiany

    Jest taka firma ubezpieczeniowa, która sprzedaje programy inwestycyjne
    w formie polisy.

    Cała składka jest inwestowana w 10 wyselekcjonowanych funduszy (w tym
    jest tzw. gwarantowany). Możliwość zmiany alokacji i transfery środków
    między funduszami.

    Jeśli ktoś chce ochrony ubezpieczeniowej zawiera umowy dodatkowe.

    Zainteresowanych proszę o kontakt na priv.

  • 10. Data: 2004-05-06 06:48:32
    Od: "Maciej Wegorkiewicz" <w...@i...pl>

    Przede wszystkim gratuluję. Córeczka? Cudo.

    Oczywiście proponuję fundusz inwestycyjny, absolutnie żadne ubezpieczenia.

    Tylko ja osobiście uważam, że w perspektywie 15-20 lat nie powinieneś wybierać
    jednego funduszu i w niego wkładać pieniądze, ale reagować na zmiany i zmieniać
    proporcje w jakich masz pieniądze, pomiędzy funduszami akcyjnymi, pieniężnymi,
    obligacyjnymi, polskimi lub zagranicznymi - w zależności od przewidywanej
    koniunktury rynkowej, powinieneś zmieniać portfel co najmniej raz na 2 lata (a
    lepiej nawet raz na pół roku - rok). Możesz to wygodnie (i tanio!!!) robić
    przez mBank lub Multibank - opis funduszy i założenie konta masz tutaj:
    http://m2m.eportfel.com.
    Na start proponuję abyś włożył pieniądze w fundusz pieniężny (DWS Pieniężny), a
    po tym jak akcje na giełdzie troszkę spadną, przerzucił tam 20%-30% kapitału -
    w jakiś fundusz akcyjny.

    A jeśli już absolutnie koniecznie nie chcesz się zajmować zarządzaniem
    portfelem, to weź fundusz aktywnej alokacji - chyba najlepiej CA IB Aktywnego
    Zarządzania.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl