    From: WildS <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaka karta z jakiego banku zaplace w strefie EURo?
    Date: Sun, 27 Jan 2013 10:05:17 +0100 (CET)

    On 2013-01-18, Q <n...@s...org> wrote:
    > Kobieta wlasnie probowala zaplacic za zakupy karta debetowa
    > mastercard getinonline w leclercu i w jakims osiedlowym sklepie
    > w Paryzu i dupa - nie przyjelo karty.
    >
    > Gowniany bank / gowniana karta czy "tak czasami sie zdarza"?
    >
    > W jakim banku zalozyc jej konto z jaka karta
    > (albo dwoma kartami: jedna w PLN, druga w EUR),
    > zeby mogla placic w Europie (Niemcy, Francja, Benelux,
    > czasami Hiszpania, Wlochy, Austria, i inne)?

    We francji to nie ma reguły.
    Troche tam jeżdżę, czasami pływam promami z francuskimi terminalami i to
    jest totalna ruletka. Czasami nie przechodzi płatność raz a za drugą
    próbą przechodzi, czasami w ogóle nie przechodzi danego dnia a
    następnego i owszem.

    Wcześniej jeździłem z MC z aliora, teraz z MC polbank t-mobajl. Różnica
    jedynie taka, że polbankowa losowo chce albo pinu albo podpisu ale
    ogolnie w wiekszosci przypadkow dziala. Obsługa czasami głupieje jak
    terminal pyta o podpis ;)

    W niemczech w sklepach typu lidl czy aldi nie zaplacisz żadną
    cywilizowaną kartą, tylko tym jakimś ich lokalnym EC dla prawdziwych
    niemców ;) W wielu innych miejscach pewne też.

    W przypadku Belgii i Francji może być zonk typu, że to ma być koniecznie
    francuska albo belgijska karta. W Belgii widzialem na stacjach
    benzynowych dystrybutory oznaczone, że płatność belgijskimi kartami
    wyłącznie. Miałem też przypadek, że ani visą ani MC nie mogłem przez
    internet doładować sobie belgijskiej karty SIM bo system płatności mnie
    odrzucał na etapie weryfikacji czy moja karta jest... francuska ;)

    Co do bankomatów - mało wypłacam za granicą gotówki. We francji w
    bankomacie na stacji nie chciała mi chodzić MC Aliora debetówka, w UK z
    kolei żadna MC nie chciała, tylko VISA EUR mimo, że na bankomacie były
    znaczki MC. Ale tu się nie znam zbytnio bo sporadycznie papierki za
    granicą wybieram. Jeśli muszę to kartą w kantorze na promie jako
    transakcje bezgotowkowa np. bo dla drajwerów jest bez jakichstam oplat
    manipulacyjnych.

    --
    WildS