  • 1. Data: 2007-09-27 15:45:50
    Temat: Jaka karta w Niemczech?
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Witam,
    od lat mam problemy z platnosciami w Niemczech - Visy (Classic ani
    Electron) w wielu punktach nie chca nawet wlozyc do terminala, bo nie ma
    znaczka "EC".
    Kiedys mialem MasterCarda z LG Petro, ale to dawne czasy. Rozgladam sie
    wiec za jakim MasterCardem (raczej kredytowym nic maestro, choc tego
    drugiego nie wykluczam), ktory bylby tani (dobre kursy i w miare niska
    oplata roczna), a plusem bylby dostep przez siec. Mozecie cos polecic?

    Pozdrawiam,
    miko

  • 2. Data: 2007-09-27 15:49:02
    Temat: Re: Jaka karta w Niemczech?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Michal Kolodziejczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > drugiego nie wykluczam), ktory bylby tani (dobre kursy i w miare niska
    > oplata roczna), a plusem bylby dostep przez siec. Mozecie cos polecic?

    MC ING lub MC Mistrzowska Karta Rajfiego lub MC Mille lub MC Citi, no w
    zasadzie każdy. Najtaniej ING, jeszcze dołożą 50 zł, potem Rajfi. Kursy
    chyba najlepsze ING, potem Mille, potem Rajfi, na końcu Citi. Kursy chyba
    dobre też w BZWBK i mBanku, ale w tych bankach - jako że czas się w nich
    zatrzymał - nie wiem czy warto mieć kartę.

    marekz

  • 3. Data: 2007-09-27 16:04:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michal Kolodziejczyk" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > drugiego nie wykluczam), ktory bylby tani (dobre kursy i w miare niska
    > oplata roczna), a plusem bylby dostep przez siec. Mozecie cos polecic?

    A skad pewnosc, ze MC bedzie dzialac? W wielu miejscach mozesz zaplacic
    tylko lokalnymi kartami.

    MK

  • 4. Data: 2007-09-27 16:29:08
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

> [...]
    > Electron) w wielu punktach nie chca nawet wlozyc do terminala, bo nie
    > ma znaczka "EC". Kiedys mialem MasterCarda z LG Petro, ale to dawne

    EC jest to krajowa niemiecka karta, coś w rodzaju dawnych kart Polcard w
    Polsce, i posiadanie MC nic a nic Ci nie pomoże, sytuacja będzie
    identyczna jak z Visą. To prawda, wiele punktów w Niemczech akceptuje
    tylko karty EC, bo prowizje są dużo niższe niż w przypadku
    międzynarodowych kart i chcą ograniczyć swoje koszty. Aby płacić w tych
    sklepach musisz sobie wyrobić kartę w banku w Niemczech, na przykład
    http://www.netbank.de/ to taki niemiecki mBank. Żadna karta z żadnego
    polskiego banku Ci nie pomoże.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 5. Data: 2007-09-27 18:46:01
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > drugiego nie wykluczam), ktory bylby tani (dobre kursy i w miare niska
    > oplata roczna), a plusem bylby dostep przez siec. Mozecie cos polecic?

    Może MC w EUR BZ-WBK?
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/11102

    Sinus

  • 6. Data: 2007-09-28 09:50:10
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Miernik wrote:

    > EC jest to krajowa niemiecka karta, coś w rodzaju dawnych kart Polcard w
    > Polsce, i posiadanie MC nic a nic Ci nie pomoże, sytuacja będzie
    > identyczna jak z Visą.

    Naprawde? No to mnie zmartwiles. Caly czas myslalem ze to ten sam EC
    ktory byl na kartach Maestro (kiedys mialem w PKOSA, i chyba takze w
    LGNet tak bylo). Zwlaszcza ze o ile mnie pamiec nie myli, gdy nie moglem
    zaplacic Visa, Maestro zadzialal.

> [...]
    > międzynarodowych kart i chcą ograniczyć swoje koszty. Aby płacić w tych
    > sklepach musisz sobie wyrobić kartę w banku w Niemczech, na przykład

    Niby najbardziej rozwinieta gospodarka Europy, a najtrudniej tam
    obcokrajowcowi wydac pieniadze?
    Dla kilku platnosci w roku jednak konta nie bede zakladal... Moze fakt
    zniesienia oplat za wyplate gotowki z bankomatu przez mBank troche
    zlagodzi uciazliwosc sytuacji.

    Pozdrawiam,
    miko

  • 7. Data: 2007-09-28 10:01:20
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Michal Kolodziejczyk wrote:

> [...]
    > ktory byl na kartach Maestro (kiedys mialem w PKOSA, i chyba takze w
    > LGNet tak bylo). Zwlaszcza ze o ile mnie pamiec nie myli, gdy nie moglem

    To chyba jednak byl ten sam EC? Chodzi mi np. o karte LGPetro Net na
    stronie http://kartyonline.pl/gal2.php:
    http://kartyonline.net/galeria_data/lg_me2_tyl.jpg
    Jesli to prawda, to z "polskich" bankow wydaje takie karty tylko DB:
    Maestro Deutsche Bank 24

    Z tego co pisalem wczesniej, na 99% jestem przekonany ze karty PKO SA
    (sprzed kilkunastu lat) tez mialy ten znaczek EC.

    A moze mimo braku tego znaczka EC jakies karty wydawane w PL maja taka
    funkcjonalnosc "EC"?

    Pozdrawiam,
    miko

  • 8. Data: 2007-09-28 10:13:35
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Michal Kolodziejczyk wrote:

    > Jesli to prawda, to z "polskich" bankow wydaje takie karty tylko DB:
    > Maestro Deutsche Bank 24

    Ale na ich stronie nie ma takiej karty w ofercie:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/konta_i
    _karty

    Czyzby juz zaden bank w PL nie wydawal takich kart?

    Pozdrawiam,
    miko

  • 9. Data: 2007-09-28 11:31:08
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

> [...]
    > http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/konta_i
    _karty

    > Czyzby juz zaden bank w PL nie wydawal takich kart?

    chyba juz nie wydaje żaden
    Ale nasz DB-PBC chwali sie że jego kartami VE mozna wyplacac
    bezprowizyjnie ze wszystkich bankomatow DB i nawet przenosi
    ciekawych na niemiecki lokalizator bankomatow:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/bankoma
    ty

    Skoro wyplaty kartą VE DB-PBC dzialaja w bankomatach Barclays Banku
    to i w niemieckich bankomatach z pewnoscią zadzialają
    *** blad ***

  • 10. Data: 2007-09-28 11:36:45
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    blad wrote:
    > Użytkownik "Michal Kolodziejczyk"

    _karty

    > chyba juz nie wydaje żaden

    A jednak jeszcze PKOSA wydaje Maestro do Eurokonta (i ma znaczek EC). No
    ale dla samej karty zakladanie Eurokonta sie nie oplaca. Ale to chyba
    faktycznie ostatnia taka karta w PL.

    > Skoro wyplaty kartą VE DB-PBC dzialaja w bankomatach Barclays Banku
    > to i w niemieckich bankomatach z pewnoscią zadzialają
    > *** blad ***

    Akurat z bankomatami jest mniejszy problem, bo czesto obsluguja Vise.
    Problem jest z punktami sprzedazy, automatycznymi stacjami benzynowymi itp.

    Pozdrawiam,
    miko