  • 21. Data: 2015-10-14 20:38:25
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
    Od: a...@g...com

    Czy to znaczy, że nie ma alternatywy dla karty KK Wizz Raiffeisena?

  • 22. Data: 2015-10-14 22:17:50
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 14.10.2015 o 20:38, a...@g...com pisze:
    > Czy to znaczy, że nie ma alternatywy dla karty KK Wizz Raiffeisena?

    Pozostaje Ci jeszcze VISA w Getin banku. Ma przeliczanie bezpośrednio z
    danej walty na PLN po kursie VISA. Tylko, że to jest karta debetowa i
    kredytowa w jednym plastiku. Aczkolwiek kiedyś jak zapytałem Pani na
    partyline czy jak już ją dostanę to mogę zastrzec tylko debetową i
    zostanie mi kredytowa (dla debetówki są jakiś wymogi aby była darmowa)
    to Pani gdzieś się tam konsultowała i w końcu powiedziała, że da się tak
    zrobić. Jednak trzeba iść po nią do oddziału, więc na razie sobie
    odpuściłem.

    Xenocide

  • 23. Data: 2015-10-14 22:26:20
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-10-14 o 20:34, gral pisze:

    > Ad2. Nieprawda.
    >
    > http://www.eurobank.pl/produkty,karty-debetowe,zasad
    y-rozliczania-transakcji-zagranicznych,113,7.html

    > Dla Visy jest prowizja 1% w pakiecie Prestige, 3% w innych pakietach.
    > Ale kurs jest Visy, bezpośrednio na PLN.
    > Dla MC niby nie ma prowizji, ale stosowany jest kurs banku EUR->PLN, co
    > (z doświadczenia) wynosi ok. 3-3,5% ukrytej prowizji.

    Pisałem powyżej, że sprawdziłem na wyciągach transakcje zagraniczne
    dokonane i rozliczone w tych samych dniach
    a wiec bez zmiany kursu EU/PLN i KK Raifiego
    była tańsza o ~9gr na 1 Euro w stosunku do EB (MC)

    Różnica miedzy MC a Visa (EB) wychodziła ok. 1gr/euro korzystniej dla
    Visa - pomimo prowizji 1% (konto Prestige)
    - są to dane z lipca tego roku

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2015-10-14 22:31:18
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-10-14 o 20:38, a...@g...com pisze:
    > Czy to znaczy, że nie ma alternatywy dla karty KK Wizz Raiffeisena?

    Alternatywa zawsze jakaś jest, ale póki co z mojego doświadczenia
    KK Gold Raifiego była niepokonana ;)
    Bywało też, że przelicznik z innych lokalnych walut
    wychodził ciut lepiej niż zakup w kantorze

    Pozdro

  • 25. Data: 2015-10-14 23:01:04
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-10-14 o 22:17, xbartx pisze:

> [...]
    > to Pani gdzieś się tam konsultowała i w końcu powiedziała, że da się tak
    > zrobić. Jednak trzeba iść po nią do oddziału, więc na razie sobie

    Takie nadeszły czasy, że bardziej się opłaca płacić za granicą
    debetówkami. Choćby głupie Pekao najzwyklejszą kartę do konta
    przewalutowuje po kursie MC (lub dwóch kursach MC, gdy inna waluta niż
    rozliczeniowa), bez żadnej prowizji (i nie mówię o karcie wielowalutowej).

  • 26. Data: 2015-10-15 08:47:36
    Od: " 666" <...@...6>

    14.10.2015
    E/M
    kwota 240,00 gbp -> kwota 324,47 eur -> 1407,62 pln
    kwota 10,72 gbp -> kwota 14,50 eur -> 62,90 pln

    -----
    > może niech się ktoś wypowie kto ma taką kartę i w ostatnim czasie robił transakcje
    w obcych walutach

  • 27. Data: 2015-10-15 10:42:02
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu sobota, 10 października 2015 07:21:47 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:
    > Witajcie,
    > w związku ze zmianami w toip chcę zamknąć tę kartę. W jej miejsce chciałbym jednak
    wyrobić sobie inną, która posiadałaby poniższe cechy:
    > - operacje w walutach przeliczane kursem organizacji płatniczej bez dodatkowych
    przewalutowań i prowizji,
    > - zwolnienie z opłat za obrót roczny około 20 tys,
    > - brak obowiązkowych, płatnych ubezpieczeń.
    >
    > Nie interesuje mnie oprocentowanie, długość grace periodu, możliwość rozkładania na
    raty, itp.

    > Czy jest coś na rynku godne zainteresowania?
    >
    > Pozdrawiam,
    > A.

    Sprawdź inne MC z Raiffiego. Tylko karta wizz nie ma opcji zwolnienia z opłaty
    miesięczniej - inne mają, o ile pamiętam - niezbyt wygórowane. Nie będzie bonusuów -
    ale reszta powinna być OK.

    Michał M

  • 28. Data: 2015-10-15 13:41:50
    Od: yossarian <y...@f...com>

    W dniu 2015-10-15 o 10:42, MrMrooz pisze:
> [...]
    miesięczniej - inne mają, o ile pamiętam - niezbyt wygórowane. Nie będzie bonusuów -

    Ja się przyłaczę do pytania. Czy w innych kartach MC z Raiffiego nie ma
    ubezpieczeń z których się nie da zrezygnować? W tabeli opłat jest tak
    napisane jakby się nie dało zrezygnować, ktoś to trenował?
    yossarian

  • 29. Data: 2015-10-16 17:29:15
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2015 13:41:52 UTC+2 użytkownik yossarian napisał:
> [...]
    > ubezpieczeń z których się nie da zrezygnować? W tabeli opłat jest tak
    > napisane jakby się nie dało zrezygnować, ktoś to trenował?
    Tego to chyba nawet najstarsi górale nie wiedzą :-). I jak zapytasz dwóch
    konsultantów z Raiffiego, to możesz mieć 3 odpowiedzi.
    Ja akurat mam kartę wizz, wydaną po 10 kwietnia 2015 - i za ubezpieczenie nie płacę.
    Więc powinno się dać to samo zrobić z innymi kartami - bo tekst jest taki sam. Miałem
    naliczone ubezpieczenie za pierwszy okres, złożyłem reklamację i dostałem zwrot oraz
    zostało to wyłączone. I już mam za sobą kilka wyciągów bez ubezpieczenia.
    Ale na forum fly4free ludzie piszą, że dalej czasami płacą, nawet Ci, którzy mieli
    kartę wydaną po 10 kwietnia 2015.

    Pozdrawiam
    Michał M

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 30. Data: 2015-10-27 12:19:00
    Od: a...@g...com

    Czyli podsumowując wątek - nie ma na rynku nic godnego zainteresowania, co przebiłoby
    warunki MC Wizz (albo przynajmniej zrównało).