  • 11. Data: 2003-03-11 14:27:30
    Temat: Re: Jaka jest roznica pomiędzy Kredytem a Pozyczka ?
    Od: "JU" <j...@p...onet.pl>

    Różnica między kredytem a pożyczką:

    1.. Kredyt zawsze musi być udzielany na konkretny cel - pożyczka nie musi
    mieć określonego celu.
    2.. Kredytu mogą udzielać tylko banki - pożyczek banki oraz różne inne
    instytucje lub osoby fizyczne.
    3.. W przypadku kredytu zawsze bada się zdolność kredytową, w przypadku
    pożyczek nie zawsze.
    4.. Kredyt musi mieć zawsze jakieś zabezpieczenie - pożyczka nie.
    5.. Kredyt jest zawsze oprocentowany - pożyczka nie zawsze.
    To takie wytłumaczenie najprostszym językiem. :)

    Pozdr

    JU

  • 12. Data: 2003-03-11 14:59:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "JU" <j...@p...onet.pl> writes:

    > 1.. Kredyt zawsze musi być udzielany na konkretny cel - pożyczka
    > nie musi mieć określonego celu.

    Na jaki cel jest linia kredytowa w ROR i kto to sprawdza?

    > 4.. Kredyt musi mieć zawsze jakieś zabezpieczenie - pożyczka nie.

    Jakiego zabezpieczenia nie ma pozyczka hipoteczna?

    MJ

  • 13. Data: 2003-03-12 11:35:52
    Od: "JU" <j...@p...onet.pl>

    > Na jaki cel jest linia kredytowa w ROR i kto to sprawdza?

    W ROR jest pożyczka a nie kredyt dlatego nikt tego nie sprawdza.

    > Jakiego zabezpieczenia nie ma pozyczka hipoteczna?

    Pozyczka hipoteczna ma zabezpieczenie hipoteką ale nie jest określony cel,
    dlatego jest to pozyczka a nie kredyt,
    Byc moze nie dopisalam, ze pozyczka "nie zawsze" musi miec zabezpieczenie.

    Pozdr

    JU

  • 14. Data: 2003-03-12 11:47:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "JU" <j...@p...onet.pl> writes:

    > W ROR jest pożyczka a nie kredyt dlatego nikt tego nie sprawdza.

    Pierwsze slysze o pozyczkach w ROR. Sa "kredyty odnawialne".

    Jest takze "kredyt gotowkowy" "na dowolny cel".

    Za to jest tez "pozyczka lombardowa".

    MJ

  • 15. Data: 2003-03-12 14:03:24
    Od: m...@p...pl (McMac)

    >Pierwsze slysze o pozyczkach w ROR. Sa "kredyty odnawialne".

    W Pekao nazywa sie to "pozyczka w eurokoncie". Nie ma tam "kredytow
    odnawialnych".
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 16. Data: 2003-03-12 16:14:49
    Od: "JU" <j...@p...onet.pl>

    > Pierwsze slysze o pozyczkach w ROR. Sa "kredyty odnawialne".

    Pożyczki (czy kredyty) w ROR nazywają się roznie, w zaleznosci od banku.
    Nazwa - kredyt lub pozyczka - wiaze sie ze sposobem tworzenia rezerw
    bankowych. Oczywiscie, masz racje, ze niektore banki pozyczke w ROR nazywają
    "kredytem odnawialnym". Zabezpieczenie to wplywy na rachunek a cel "biezace
    finansowanie".

    > Jest takze "kredyt gotowkowy" "na dowolny cel".

    Oczywiście, więc jest cel. "DOWOLNY".
    Najwazniejsze to gra slow prawda?

    > Za to jest tez "pozyczka lombardowa".

    Oczywiscie - pozyczka pod zastaw bez okreslenia celu.

    JU

  • 17. Data: 2003-03-12 20:39:16
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 10 Mar 2003 20:53:44 +0100, t...@p...onet.pl wrote:

    >Czy ty to wiesz na pewno. Bo jeżeli tak, to jest to pierwsza, z którą się
    >spotkałem, bardzo konkretna definicja rozróżniająca te dwa byty. Inne są BARDZO
    >NIE OSTRE. Np. niektórzy mówią: kredyt jest udzielany na określony cel a
    >pożyczka nie. Są jednak kredyty bezcelowe!!.

    Formalnie nie sa bezcelowe - maja cel konsumpcyjny albo finansowanie
    biezacej dzialalnosci gospodarczej :D.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 18. Data: 2003-03-15 02:23:13
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    >Jaka jest roznica pomiędzy Kredytem a Pozyczka ?
    > czy wogole jest jakas ?

    z punktu widzenia prawa różnica jest w:
    a) stronach umowy - w przypadku kredytu jedną ze stron umowy
    musi być podmiot o prawnym statusie banku!!!,
    natomiast umowa pożyczki może być zawarta przez dowolne podmioty
    b) przedmiot umowy - w przypadku kredytu są to zawsze pieniądze,
    pożyczka zaś może dotyczyć różnych rzeczy
    c) kredyt jest odpłatny, przy pożycze kwestia ta jest
    regulowana w umowie
    d) bank może mieć wpływ na wykorzystywanie środków kredytowych
    na zasadach określonych w umowie (pieniądze są tylko oddawane do
    dyspozycji), przy umowie pożyczki zaś są "własnością" pożyczkobiorcy
    (przenoszona jest własność)