  • 1. Data: 2006-11-12 18:18:02
    Temat: Jak zrealizować kredyt mieszkaniowy w 100%
    Od: "Marek" <p...@o...pl>

    Witam.
    Z uwagi na ograniczony zasób własnych oszczędności chciałem
    skorzystać z kredytu mieszkaniowego na 100% inwestycji. Sprzedający
    żąda jednak przy podpisywaniu umowy przedwstępnej zadatku w
    wysokości 10% wartości. Pozostałą sumę tj. 90% bank przelałby na
    konto sprzedającego po podpisaniu umowy ostatecznej.
    Sumę zadatku jestem w stanie zapłacić, jednak wolałbym ją
    odzyskać i przeznaczyć na urządzenie mieszkania.
    Skoro bank deklaruje skredytowanie inwestycji w 100% (przy
    ubezpieczeniu brakującego wkładu własnego) to w jaki sposób mogę
    odzyskać zadatek.
    Z informacji uzyskanych w bankach (PKO BP, Kredyt Bank)
    oferujących kredytowanie w 100% dowiaduję się, że żadna część
    sumy kredytu nie może być przelana na moje konto osobiste.
    Jak mam więc odzyskać sumę zadatku przy kredycie mieszkaniowym 100%
    ?

    pozdr
    Marek

  • 2. Data: 2006-11-12 18:32:36
    Temat: Re: Jak zrealizować kredyt mieszkaniowy w 100%
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-11-12 19:18, Marek stwierdził, że:
    > Jak mam więc odzyskać sumę zadatku przy kredycie mieszkaniowym 100%
    > ?

    Wnioskujesz o kredyt w wysokości x, z czego 90% na rachunek zbywcy, a
    10% jako refinansowanie poniesionych kosztów trafia na Twój ROR.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2006-11-12 19:18:09
    Od: "Marek" <p...@o...pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Wnioskujesz o kredyt w wysokości x, z czego 90% na rachunek zbywcy, a
    > 10% jako refinansowanie poniesionych kosztów trafia na Twój ROR.

    O to właśnie mi chodzi !
    W poszukiwaniu kredytu odwiedziłem PKO BP, Kredyt Bank oraz Bank BPH.
    i jedynie ten ostatni proponuje takie rozwiązanie.
    Problem w tym, że wolałbym skorzystać z usług Kredyt Bank (z uwagi
    na darmowe ubezpieczenie na życie), ale tu dowiaduję się, że
    operacja refinansowania poniesionych kosztów nie może być
    przeprowadzona. (nie wiem dlaczego ???)
    Podobną informację uzyskuję w PKO BP. (co prawda zadatek mogą tu
    potraktować jako wkład własny, ale wtedy go już nie odzyskam a nie
    o to mi chodzi.)
    A może panie w Oddziałach Kredyt Bank nie są zorientowane - bo w
    biurach doradztwa finansowego uzyskałem podobne rady tj. o
    refinansowaniu kosztów zadatku, tylko komu tu wierzyć?
    Stąd moje pytanie i wątpliwości, bo czas biegnie a nie mam go zbyt
    dużo!

  • 4. Data: 2006-11-12 20:30:46
    Od: "axell" <a...@o...wywalto.pl>

> [...]

    refinansowaniu kosztów zadatku, tylko komu tu wierzyć?
    Stąd moje pytanie i wątpliwości, bo czas biegnie a nie mam go zbyt

    To może po prostu dogadaj sie ze sprzedawcą, niech w akcie notarialnym
    będzie zawarte że w ciągu 7dni od uzyskania przelewu jest zobowiązany
    zwrócić Tobie zadatek na wskazane konto i tyle. Nie powinno w koncu być to
    dla niego wielkim problemem, a jeżli jest zawarte w umowie to też jest
    dodatkowo bardziej zabezpieczony, niż w przypadku innej umowy.

    pozdrawiam
    axell

  • 5. Data: 2006-11-12 21:02:29
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-11-12 20:18, Marek stwierdził, że:
    > Problem w tym, że wolałbym skorzystać z usług Kredyt Bank (z uwagi
    > na darmowe ubezpieczenie na życie),

    Z czystej ciekawości po co to ubezpieczenie? Bank wymaga?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2006-11-12 21:43:55
    Od: "Marek" <p...@o...pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Dnia 2006-11-12 20:18, Marek stwierdził, że:
    >
    > Z czystej ciekawości po co to ubezpieczenie? Bank wymaga?

    Nie wymaga, ale ma już je w ofercie bez dodatkowych kosztów.
    Więc dlaczego nie skorzystać?
    No cóż. Jestem już po 50-ce a kredyt ma być na 20 lat, więc muszę
    pomyśleć o dziecku...
    A ubezpieczenie polega na tym, że gdyby się coś stało z jednym z
    kredytobiorców to bank odbiera sobie połowę pieniądze z
    ubezpieczenia i drugi współkredytobiorca spłaca jedynie pozostałą
    część kredytu.
    A i córka w lepszym nastroju wspomni ojca :)
    pzdr

  • 7. Data: 2006-11-12 22:52:05
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-11-12 22:43, Marek stwierdził, że:
    > Nie wymaga, ale ma już je w ofercie bez dodatkowych kosztów.
    > Więc dlaczego nie skorzystać?

    W tej sytuacji - owszem :)

    > A i córka w lepszym nastroju wspomni ojca :)

    Wyślij więc pytanie do KB, bo być może po prostu doradcy nie wiedzą o
    takim refinansowaniu.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2006-11-13 12:03:11
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

> [...]
    > część kredytu.
    > A i córka w lepszym nastroju wspomni ojca :)

    Czyli bank myśli życiowo ;)
    Jak mówią tak robią ;)

  • 9. Data: 2006-11-13 15:46:28
    Od: "Dany" <dany@info[miasto po ang].pl>

    > O to właśnie mi chodzi !
    > W poszukiwaniu kredytu odwiedziłem PKO BP, Kredyt Bank oraz Bank BPH.
    > i jedynie ten ostatni proponuje takie rozwiązanie.

    Trzeci raz biorę w PKOBP i za każdym razem przelewali na moje konto, teraz
    biorę u niech kredyt na działkę budowlaną zabezpieczany inną nieruchomością
    (też zresztą kredytowaną u nich) i jedynym warunkiem jaki postawili to ze
    wartośc kredytu nie moze przekroczyć 80% tej nieruchomości (któa jest 3x
    wiecej warta od działki którą kupuję). I oczywiście też przelewają na moje
    konto

  • 10. Data: 2006-11-13 18:51:44
    Od: "Grysik" <g...@g...com>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > sumy kredytu nie może być przelana na moje konto osobiste.
    > Jak mam więc odzyskać sumę zadatku przy kredycie mieszkaniowym 100%

    Ja po prostu wzięłem kredyt na 110 % wartości mieszkania. ~8 %
    wpłaciłem przy umowie przedwstępnej, 100% kredytu poszło na
    spłatę dla sprzedającego a potem jeszcze 10% od tego na moje konto.
    W efekcie wyszło, tak, że dostałem jeszcze jakieś drobne na
    wyposażenie.
    Kredyt brałem w Lukasie. Przy wpłacie 10% do dopłacenia pozostaje 1%

    Pozdrawiam
    Grys