  • 1. Data: 2006-11-12 08:03:09
    Temat: Kontrola przelewu od jakiej kwoty ?
    Od: Paweł N <n...@g...pl>

    Witam. Moze to i nieodpowiednie forum, ale .... Spodziewam sie Sporej
    kwoty gotowki od brata z USA przelewem na moje konto. I jak w temacie, do
    jakiej kwoty przelew jest wolny od kontroli urzędu ???

    doceniam wszelkie wskazowki
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-11-12 08:14:11
    Temat: Re: Kontrola przelewu od jakiej kwoty ?
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    > Witam. Moze to i nieodpowiednie forum, ale .... Spodziewam sie Sporej
    > kwoty gotowki od brata z USA przelewem na moje konto. I jak w temacie, do
    > jakiej kwoty przelew jest wolny od kontroli urzędu ???

    Ale to nie urząd kontroluje a pracownik *dobrego* banku powinien zgłosić
    takowy przelew do odpowiedniej instytucji.
    Z tego co mi wiadomo to kwota ta wynosi 15000 Euro.

  • 3. Data: 2006-11-12 08:45:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Nov 2006 09:14:11 +0100,
    osoba podpisana: yale <b...@s...net.pl>
    napisała:

    > Ale to nie urząd kontroluje a pracownik *dobrego* banku powinien zgłosić
    > takowy przelew do odpowiedniej instytucji.
    > Z tego co mi wiadomo to kwota ta wynosi 15000 Euro.

    Niezupełnie. Powyżej 15000 EUR (lub równowartości) bank ma *obowiązek*
    zgłosić. Jest również obowiązany zgłaszać wszystkie tranzakcje, które
    wydadzą mu sie podejrzane (więc 2 * 10 KEUR nie przejdzie).
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 4. Data: 2006-11-12 09:14:23
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Niezupełnie. Powyżej 15000 EUR (lub równowartości) bank ma *obowiązek*
    > zgłosić. Jest również obowiązany zgłaszać wszystkie tranzakcje, które
    > wydadzą mu sie podejrzane (więc 2 * 10 KEUR nie przejdzie).

    Najprościej w takim wypadku otworzyć konto w 10 bankach i na każde z nich
    przesłać po 10 tys ełóróf czy dólaróf.

    *

  • 5. Data: 2006-11-12 11:13:47
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, Paweł N <n...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > kwoty gotowki od brata z USA przelewem na moje konto. I jak w
    > temacie, do jakiej kwoty przelew jest wolny od kontroli urzędu ???

    Może poczekaj jeszcze jakiś czas z tym przelewem? Jest projekt ustwy, na
    mocy której tego typu darowizna będzie nieopodatkowana.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 6. Data: 2006-11-12 11:20:53
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Może poczekaj jeszcze jakiś czas z tym przelewem? Jest projekt ustwy, na
    > mocy której tego typu darowizna będzie nieopodatkowana.

    A kto mówi, że to darowizna. Brat przelewa kasę z USA, przyjeżdża do PL i
    odbiera ją od swego brata.

    *

  • 7. Data: 2006-11-12 15:41:25
    Od: gn <g...@g...pl>

    Najlepiej niech brat założy drugi rachunek w USA z kartą debetową, na niego
    przeleje, a kartę wyśle ci listem poleconym i pieniadze wypłacisz w gotówce w ATM
    w Polsce.

  • 8. Data: 2006-11-12 15:44:01
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, "*piotr'ek*"
    <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał(a):

    > A kto mówi, że to darowizna. Brat przelewa kasę z USA, przyjeżdża do
    > PL i odbiera ją od swego brata.

    Dla US to będzie jak darowizna. A myślę że jak się BARDZO uprzeć, to można
    to traktować jako dwie darowizny, brat2-brat1 a potem brat1-brat2.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    Medżik DiscoPolo Mejker:
    http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 9. Data: 2006-11-12 16:50:06
    Od: JotBe <j...@b...spamu.op.pl>

    Paweł N napisał(a):
    > Witam. Moze to i nieodpowiednie forum, ale .... Spodziewam sie Sporej
    > kwoty gotowki od brata z USA przelewem na moje konto. I jak w temacie,
    > do jakiej kwoty przelew jest wolny od kontroli urzędu ???

    Myślisz, że służby skarbowe nie śledzą usenetu?
    Być może już jesteś "pod nadzorem". :)

    --
    JotBe

  • 10. Data: 2006-11-12 17:49:06
    Od: "Piotrek" <P...@v...pl>

    > Myślisz, że służby skarbowe nie śledzą usenetu?
    > Być może już jesteś "pod nadzorem". :)

    Dlatego dla zmyłki podał że chodzi o brata. A tak naprawdę to jest sister
    (podaje też zakodowane by sie nie domyśliły)

    PP