  • 11. Data: 2006-09-12 09:10:18
    Temat: Re: Jak zapłacić za nieruchomo?ci bezgotowkowo?
    Od: "Franek" <...@a...com>

    >Najbardziej asekuracyjna wersja: idziecie z notariuszem i stronami do
    >banku i jednocześnie przelewacie kasę i podpisujecie akt.

    Chyba raczej jedna z najbardziej ryzykownych.
    Slyszalem, ze notariusz ma prawo wystawiac akty notarialne jedynie w swojej
    kancelarii.
    Wiekszosc robi taki numer, ze podpisuje je w banku, ale to jest niezgodne z
    prawem.
    Bo jezeli po wyjsciu z banku i dokonaniu przelewu "ktos" da notariuszowi w
    zeby
    i zabierze mu teczke, to zostaniesz bez pieniedzy i bez mieszkania.

  • 12. Data: 2006-09-12 09:24:19
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "michaça" <w...@...pl> napisał w wiadomości

    > te akty (np. pameli anderson) ktore leza ma na biurku, scianach itp - zeby
    > kontrahenci ich nie widzieli ;-)

    Nie, nie te.
    Akty notarialne chowa
    Nie mylić z aktami/dokumentami notariusza...
    ;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2006-09-12 10:36:12
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    > U mnie to bylo tak ze podpisalem umowe i do okreslonego dnia kasa miala
    > wplynac na konto sprzedajacych pod rygorem niewaznosci umowy (z jakims

    Akt końcowy jest ważny - nie ma czegoś takiego jak "pod rygotrem
    nieważności"

    > tam rygorem wykonywalnosci umowy bez drogi sadowej)
    > Klucze dostalem dopiero jak kasa wplynela. Sprzedajacy tez musial wydac
    > klucze pod jakims tam rygorem bo jak nie i kasa wplynela to moglem po
    > prostu wejsc do mieszkania i go zajac

    Najbardziej ryzykowane - prawo własności do mieszkania przechodzi a
    na pieniądze trzeba czekać. Sęk w tym, że zapłata i przejście
    własności są od siebie NIEZALEŻNE.

  • 14. Data: 2006-09-12 15:26:48
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 12 Sep 2006 11:24:19 +0200, w <ee5ub4$nqq$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Nie, nie te.
    > Akty notarialne chowa
    > Nie mylić z aktami/dokumentami notariusza...
    > ;-))

    Akty notariuszki na ścianie? A jest jakaś nadająca się? :)

  • 15. Data: 2006-09-12 16:25:55
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-11, Nco <n...@v...pl> wrote:

    > U mnie to bylo tak ze podpisalem umowe i do okreslonego dnia kasa miala
    > wplynac na konto sprzedajacych pod rygorem niewaznosci umowy

    Nie ma takiej możliwości. Akt notarialny nie może być "pod warunkiem".

    Renata

  • 16. Data: 2006-09-12 18:07:23
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    jureq powiada w dniu 2006-09-11 16:12:

    > Akurat tego notariusz zrobić nie może.
    > Ale za to zazwyczaj notariusz ma specjalny rachunek. Ty wpłącasz na ten
    > rachunek, pospisujecie umowę, notariusz wypłaca kontrahentowi.

    Może i nie może, ale to logiczne i robiłem tak kilka razy. Podpisany akt
    zostawał u notariusza (z żonami lub bez - różnie bywało), a ja z
    kontrahentem udawałem się do banku, gdzie albo pobierałem gotowiznę z
    konta i mu przekazywałem, alebo on wpłacał w kasie gotówkę na moje
    konto, a ja okazywałem notariuszce kwit. Działa zgrabnie i bez pudła

    T.

  • 17. Data: 2006-09-13 06:06:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomasz Nowicki wrote:

> [...]
    > konta i mu przekazywałem, alebo on wpłacał w kasie gotówkę na moje
    > konto, a ja okazywałem notariuszce kwit. Działa zgrabnie i bez pudła

    A teraz wybraź sobie pewną odmianę tej sytuacji. Żony i podpisany akt
    zostaje u notariusza. Wy wychodzicie, zaraz za drzwiami kupujący
    oświadcza, że na razie nie ma pieniędzy żeby ci zapłacić, wracacie do
    notariusza, kupujący oświadcza, że żąda wydania podpisanego przed
    chwilą aktu notarialnego, ty stwierdzasz, że notariusz ma go nie
    wydawać bo kontrahent nie zapłacił. Jak myślisz co według
    obowiązującego prawa może zrobić w tym momencie notariusz? I jakie
    konsekwencje karne i zawodowe poniesie jeśli tego nie zrobi?

  • 18. Data: 2006-09-13 11:47:51
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    jureq powiada w dniu 2006-09-13 08:06:

> [...]
    > obowiązującego prawa może zrobić w tym momencie notariusz? I jakie
    > konsekwencje karne i zawodowe poniesie jeśli tego nie zrobi?

    W akcie jest klauzula o odpowiedzialniości za niedopełnienie obowiązku
    zapłaty lub wydania rzeczy.
    Ale jak chcesz psa uderzyć, kij zawsze się znajdzie.

    T.

  • 19. Data: 2006-09-13 12:48:24
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Akurat tego notariusz zrobić nie może.

    Dlaczego ? Bo mój tak właśnie zrobił, a jest to spora i znana kancelaria
    notarilana w Krakowie.

  • 20. Data: 2006-09-15 09:32:14
    Temat: Re: Jak zapłacić za nieruchomosci bezgotowkowo?
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Mógł kiedys, ale od kilku lat jest rzeczywiście pismo rady notarialnej, że nie może,
    bo 'strona może mysleć, że
    nastąpiło rzeczywiste podpisanie aktu'...
    JaC

    > Akurat tego notariusz zrobić nie może.

    It has removed 1948 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!