  • 1. Data: 2004-01-02 09:52:55
    Temat: Jak to zrobic? Pomocy!
    Od: "Ewelina" <m...@o...pl>

    Czesc,

    Potrzebuje pilnej pomocy! Moja babcia (wlasciwie to taka przyszywana babcia,
    bo jest ona siostra mojej babci) mieszka w Australii. Z okazji slubu, chce
    podarowac nam na nowa droge zycia pieniazki na upragnione mieszkanie. Powstal
    jednak problem w jaki sposob przetransferowac te pieniazki tu do kraju. W gre
    nie wchodza zadne czeki, bo z nimi sa same problemy (juz to kiedys
    przechodzilam, realizujac osiemnastkowy prezent od babci :), a po za tym to
    chyba za duza suma. Czy moze orientujecie sie jak najkorzystniej przeprowadzic
    taka transakcje, tak zeby polowy sumy nie zjadly bandyckie prowizje bankow i
    fiskus. Razem z mezem przedladalysmy archimum tego forum, ale podobny problem
    nie byl poruszany. Dlatego tez zwracam sie z pomoca do Was. Czy jakis polski
    bank umozliwia zalozenie rachunku w dolarach australijskich? A nastepnie
    mozliwosc negocjacji kursu ich wymiany na zlotowki, tak zeby nie bylo to
    rozliczane wg oficjalnej tabeli. A moze lepiej jak babcia zamieni te
    australijskie dolary na dolary usa i w tej formie niech przeleje pieniadze?
    Moze uda mi sie przekonac wlasciciela mieszkanka i bedziemy mogli zaplacic za
    nie w tej walucie?
    Prosze pomozcie mi, bo chcemy jak najszybciej kupic to mieszkanko, tak zeby
    nasza pociecha przyszla na swiat juz w nim :)
    Serdecznie pozdrawiam

    Ewelina z mezem

  • 2. Data: 2004-01-02 11:02:27
    Temat: Re: Jak to zrobic? Pomocy!
    Od: "Franz " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ewelina <m...@o...pl> napisał(a):

    > Czy moze orientujecie sie jak najkorzystniej przeprowadzic
    > taka transakcje, tak zeby polowy sumy nie zjadly bandyckie prowizje bankow
    > i fiskus.

    Moze jakas karta pre-paid która rodzina wykupi w Australii,
    wysle 'niedoladowana' poczta, nastepnie zasili karte kasa a Ty bedziesz mogla
    sobie wyciagac z bankomatu.
    In minus tego rozwiazania jest to ze w przypadku duzej kasy caly transfer
    lepiej a nawet trzeba realizowac na raty. Po pierwsze pre-paidy z reguly maja
    dzienny limit wyplaty w bankomacie - np. 2000$ przy prowizji rzędu 2-5$ od
    kazdej wyplaty. Zresztą same firmy zajmujące się transferem pieniędzy też
    liczą sobie dodatkowy procent... W iKobo.com przesłanie 1000$ kosztuje 40$ :(

    Poszperaj ile zje za przeslanie wiekszych pieniedzy np. Western Union - moze
    sa jakies znizki.

    Mogę Ci polecić jeszcze jedna drogę przesłania pieniędzy po minimalnych
    kosztach - ale to juz na priv.

    --
    Franz

  • 3. Data: 2004-01-02 11:45:19
    Od: "Ewelina" <m...@o...pl>

    Czesc, dziekuje za podpowiedz... wolalabym zeby wszystko odbylo sie przelewami
    i zebym nie musiala latac z takimi pieniedzmi po miescie (a w ktorch
    bankomatach w Polsce mozna wyplacac dolary?). Zwlaszcza, ze oprocz tego, gdyby
    nam sie nie udalo przekonac wlasciciela mieszkania do zaplaty w dolarach, to i
    tak powstalby problem z kursem po jakim zamienialabym na zlotowki. Najlepiej
    byloby gdyby jakis bank umozliwial otwarcie rachunku walutowego w dolarach
    australijskich i mozna bylo negocjowac pozniej kurs wymiany, w koncu takie
    mieszkanko nie kosztuje grosze, a wiec to bedzie calkiem spora sumka. Tylko
    czy dla banku tez bedzie to duza suma?

    Czy sa moze jakies strony www, gdzie mozna poczytac o produktach polskic
    bankow, bo na stronach tych bankow sa same ogolniki, a na infoliniach albo sie
    nie znaja, albo w ogole nie udzielaja takich informacji.

    W jakim kraju nam przyszlo zyc : ( Ludzie 30 lat temu byli juz na Ksiezycu, a
    tu nie mozna przelac pieniedzy z jednego kontynentu na drugi, tak zeby nie
    zostac ograbiona przez banki : ((

    Ewelina

  • 4. Data: 2004-01-02 12:29:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Ewelina" <m...@o...pl> wrote in message

    > W jakim kraju nam przyszlo zyc : ( Ludzie 30 lat temu byli juz na
    Ksiezycu, a
    > tu nie mozna przelac pieniedzy z jednego kontynentu na drugi, tak zeby nie
    > zostac ograbiona przez banki : ((

    A co za wina naszego kraju, ze banki australijskie chca Cie ograbic?
    Ja chyba bym wykonal taka operacje za pomoca czeku bankierskiego. MOze tez
    sprowowac przelewem. Z tego co widze ING ma swojego korespondenta w
    Australii, wiec koszt przeslania pieniedzy miedzy tymi bankami powinien byc
    najmniejszy (teoretycznie)
    AUD Commonwealth Bank of Australia, Sydney CTBAAU2S

    http://www.ing.pl/u235/navi/55551

    Maciej

  • 5. Data: 2004-01-02 13:05:01
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Ewelina" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czesc, dziekuje za podpowiedz... wolalabym zeby wszystko odbylo sie
    przelewami
    > i zebym nie musiala latac z takimi pieniedzmi po miescie (a w ktorch
    > bankomatach w Polsce mozna wyplacac dolary?).

    [ciach]

    Droga Ewelino, chyba byłoby dobrze, gdybyś uświadomiła sobie i
    przyjęła następujące założenia:
    - wypłata z bankomatudużej gotówki (rzędu stukilkudziesięciu tysięcy zł
    lub więcej, jak sądzę) jest możliwa praktycznie, ale ogromnie uciążliwa,
    bo nawet jeśli bank umożliwia wypłatę do wysokości dostępnych środków,
    to bankomaty mają ograniczenie ilości wydawanych banknotów oraz
    ograniczoną ilość banknotów w zasobnikach.
    - Nie słyszałem nigdy, by w jakimś kraju ze zlokalizowanych w nim
    bankomatów można było wypłacić walutę inną, niż waluta tego kraju.
    - Obojętne w jaki sposób pieniądze zostaną dostarczone do Polski, i tak
    taka duża kwota będzie podlegać kontroli dewizowej, z czym musisz się
    liczyć (również, a może szczególnie, jeśli zostanie przy Tobie ujawniona
    żywa gotówka podczas kontroli na granicy).
    - Musisz się liczyć z podatkiem od darowizny.
    - Kazdy bank ma swoją własną "oficjalną tabelę" kursów wymiany walut.
    Być może przy wyższych kwotach można negocjować kurs wymiany, ale i tak
    w odniesieniu do własnej tabeli. Może jednak powinnaś wziąć pod uwagę i
    taki wariant, że nie uda Ci się znaleźć w Polse banku, który będzie i
    prowadził rachunki walutowe w dolarach australijskich, i jednocześnie
    będzie miał najatrakcyjniejszy kurs wymiany walut.
    - Być może łatwiej będzie wynegocjować korzystny kurs przeliczeniowy
    obcej waluty na złotówki z konkretnym sprzedającym mieszkanie, ale chyba
    tylko w sytuacji, gdy sprzedający i tak zamierza, lub przynajmniej
    poważnie bierze pod uwagę zamianę złotówek ze sprzedaży na walutę, w
    której Ty będziesz chciała mu zapłacić.
    - Na forum tej grupy setki osób pytały o możliwości wykonania taniego
    przelewu zagranicznego (kierunek jest w zasadzie obojętny). Nikt nie
    jest w stanie nikomu udzielić konkretnej informacji. Dzieje się tak
    dlatego, że przelewy międzynarodowe wykonywane są na zasadzie
    indywidualnie zawieranych umów między (dwoma) konkretnymi bankami. Jeśli
    bank X nie ma z bankiem Y umowy (bank X nie jest tzw. korespondentem
    banku Y), to nie jest możliwe przesłanie między nimi przelewu. Jeśli
    bank X oraz bank Y mają umowę z bankiem Z, to bank Z na pewno będzie
    pośredniczył w przelewie między bankami X i Y. Lista
    banków-korespondentów danego banku nie jest tajemnicą, ale czasem trudno
    jest dotrzeć do informacji, czy w transakcji nie będzie uczestniczył
    jeszcze inny bank oraz jakie dokładnie prowizje przez kogo będą
    pobierane. Na to niestety nie ma mądrych.
    - Na grupie wielokrotnie były udzielane rady, gdzie (w przypadku
    polskich banków i instytucji finansowych) pobierają najniższe prowizje
    za transakcje międzynarodowe. Najszybciej więc znajdziesz informację,
    która pozwoli Ci zminimalizować koszty, googlując w archiwum grupy. Przy
    okazji znajdziesz też nieco więcej szczegółów na temat sposobu
    przeprowadzania przelewów międzynarodowych.
    - "W jakim kraju nam przyszlo zyc : ( Ludzie 30 lat temu byli juz na
    Ksiezycu, a
    tu nie mozna przelac pieniedzy z jednego kontynentu na drugi, tak zeby
    nie zostac ograbiona przez banki" Droga Ewelino, to jest przypadłość
    całego świata, a nie tylko nasza. Wszędzie zostaniesz tak samo
    ograbiona, tylko nie wszędzie zdołasz to zauważyć, bo gdzie-niegdzie
    ludzie mają ładniejsze zęby, które bardziej szczerzą w uśmiechu tym
    szerszym, im mocniej grabią :-)
    - "Czy sa moze jakies strony www, gdzie mozna poczytac o produktach
    polskic bankow, bo na stronach tych bankow sa same ogolniki (...)".
    Chyba jednak powinnaś uważniej poczytać strony informacyjne banków. O
    przelewach międzynarodowych nie znajdziesz dobrej strony (przynajmniej
    jeśli chodzi o konkrety), a informacji o rachunkach walutowych też
    więcej będzie we własnych serwisach informacyjnych banków.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 6. Data: 2004-01-02 13:21:19
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to bankomaty mają ograniczenie ilości wydawanych banknotów oraz
    > ograniczoną ilość banknotów w zasobnikach.

    Euronet podobno umozliwia jednorazowo max 3900zl
    Inne czesto mniej.
    Sporo by sie trzeba namachac karta...;-)

    > - Nie słyszałem nigdy, by w jakimś kraju ze zlokalizowanych w nim
    > bankomatów można było wypłacić walutę inną, niż waluta tego kraju.

    Ehmmm.
    W Ukrainie i Rosji podobno czesto spotykane - masz do wyboru
    lokalnawaluta/USD
    W Polszcze na Okeciu - tylko (?) EUR

    --
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-01-02 15:32:31
    Od: "Marcel" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> napisał w
    wiadomości

    > Euronet podobno umozliwia jednorazowo max 3900zl
    > Inne czesto mniej.

    W PKO BP SA karta Inteligo 4000 zł wyplacalo

    Marcel

  • 8. Data: 2004-01-03 14:32:14
    Od: w...@w...pl (Wojtek Frabinski)

    > - Nie słyszałem nigdy, by w jakimś kraju ze zlokalizowanych w
    > nim bankomatów można było wypłacić walutę inną, niż waluta tego kraju.

    BPHPBK się jakis czas temu chwalilo uruchomieniam bankomatu
    wyplacajacego w Euro.
    W dawnych czasach pierwszych bankomatow zdarzaly się tez u nas maszyny
    wyplacajace w USD. Nie jestem pewnien czy bankomat Amexa na okeciu dalej
    nie wyplaca dolarow.

    Swoja droga ciekawe jak ksiegowana jest wyplata z takiego bankomatu
    BPHPBK karta podpieta do rachunku w euro. Czy jest obciazenie dokladnie
    na kwote wyplaty plus prowizja bez przewalutowan ? Może ktos spradzal
    karta VC do euro BZWBK albo jakas zagraniczna karta ?
    Chyba VC charge w PKO BP da się także podpiac pod rachunek w Euro.

    --
    Wojciech Frabiński
    w...@w...pl

  • 9. Data: 2004-01-03 17:15:00
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W dawnych czasach pierwszych bankomatow zdarzaly się tez u nas maszyny
    > wyplacajace w USD. Nie jestem pewnien czy bankomat Amexa na okeciu

    Czyli generalnie - szczególnie wobec posta z początku wątku - prawie
    można zapomnieć o wypłatach bankomatowych większych kwot w obcej
    walucie.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl