    From: "Ewelina" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Jak to zrobic? Pomocy!
    Date: 2 Jan 2004 10:52:55 +0100

    Czesc,

    Potrzebuje pilnej pomocy! Moja babcia (wlasciwie to taka przyszywana babcia,
    bo jest ona siostra mojej babci) mieszka w Australii. Z okazji slubu, chce
    podarowac nam na nowa droge zycia pieniazki na upragnione mieszkanie. Powstal
    jednak problem w jaki sposob przetransferowac te pieniazki tu do kraju. W gre
    nie wchodza zadne czeki, bo z nimi sa same problemy (juz to kiedys
    przechodzilam, realizujac osiemnastkowy prezent od babci :), a po za tym to
    chyba za duza suma. Czy moze orientujecie sie jak najkorzystniej przeprowadzic
    taka transakcje, tak zeby polowy sumy nie zjadly bandyckie prowizje bankow i
    fiskus. Razem z mezem przedladalysmy archimum tego forum, ale podobny problem
    nie byl poruszany. Dlatego tez zwracam sie z pomoca do Was. Czy jakis polski
    bank umozliwia zalozenie rachunku w dolarach australijskich? A nastepnie
    mozliwosc negocjacji kursu ich wymiany na zlotowki, tak zeby nie bylo to
    rozliczane wg oficjalnej tabeli. A moze lepiej jak babcia zamieni te
    australijskie dolary na dolary usa i w tej formie niech przeleje pieniadze?
    Moze uda mi sie przekonac wlasciciela mieszkanka i bedziemy mogli zaplacic za
    nie w tej walucie?
    Prosze pomozcie mi, bo chcemy jak najszybciej kupic to mieszkanko, tak zeby
    nasza pociecha przyszla na swiat juz w nim :)
    Serdecznie pozdrawiam

    Ewelina z mezem