  • 1. Data: 2005-03-04 11:45:08
    Temat: Jak przeliczyć odsetki - kredyt hipoteczny
    Od: Chauchesque <c...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanko dostałem oferte na kredyt
    wygląda to tak :

    Raty jednakowej wysokośći przez cały okres

    Kwota kredytu : 190000
    Waluta : CHF
    Oprocentowanie : 3,80%
    Okres spłaty w miesiącach : 180

    łącznie odsetek : 59559,29
    łącznie do spłaty : 249559,28
    rata : 1386,44

    I mam takie pytanko w jaki sposób jest wyliczana pozycja
    łącznie odsetek
    Chodzi mi oczywiscie o ogólną zasade, chciałbym sobie ten sam
    kredyt policzyć na PLN przy oprocentowaniu 10,05 %.

    Czy ktoś może się pokuśić o przeliczenie tego ?

    thx,

    Chauchesque

  • 2. Data: 2005-03-04 12:44:55
    Temat: Re: Jak przeliczyć odsetki - kredyt hipoteczny
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Kwota kredytu : 190000
    Waluta : PLN
    Oprocentowanie : 10,05%
    Okres spłaty w miesiącach : 180

    łącznie odsetek : 178561,79
    łącznie do spłaty : 368561,79
    rata : 2047,57

  • 3. Data: 2005-03-04 12:55:15
    Od: Chauchesque <c...@w...pl>

    Użytkownik gollum napisał:
    > Kwota kredytu : 190000
    > Waluta : PLN
    > Oprocentowanie : 10,05%
    > Okres spłaty w miesiącach : 180
    >
    > łącznie odsetek : 178561,79
    > łącznie do spłaty : 368561,79
    > rata : 2047,57

    A możesz napisać jak to się liczy ?
    czy to jakaś tajemnica

    thx,
    Chauchesque

  • 4. Data: 2005-03-04 13:07:05
    Od: gollum <n...@u...pl>

    http://skocz.pl/calc

    Generalnie polecam http://www.kalkulator.pl/kredytowe.html

  • 5. Data: 2005-03-04 13:15:46
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Chauchesque wrote:

    > A możesz napisać jak to się liczy ?
    > czy to jakaś tajemnica

    funkcja PMT w excelu oblicza wysokość jednej raty równej:

    przy 190 tys. pln, 10,05%, 180 rat to wyjdzie:

    =PMT(10,05%/12;180;-190000) = 2 047,57 zł

    to jest jedna rata, a suma 180 rat wyniesie 368 561,79 zł

    z czego 190 000 to kapitał, a reszta to odsetki

    trainer