  • 51. Data: 2022-04-23 17:07:03
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-23-kwietnia-2022 o 14:35, Dawid Rutkowski pisze:
    > To ile lat miało być?
    > Napisz słownie.

    Miało być słownie 10 ;-) lat.

    Dużo słucham Jankowskiego w polsacie i ktoś w studiu podał taką liczbę.

    Tak wiem... zaraz się okaże że raz na pół roku jednak coś tak ktoś
    kupował ale zrozumiałem że przez 0 lat nie były to ilości które
    statystycznie mogłbyby coś tam powiedzieć o rynku.

    Oczywiście... JEŚLI JEST ZMOWA to MÓWIĄ WSZYSTKO ... O TEJ ZMOWIE ;-)

  • 52. Data: 2022-04-23 17:25:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-23-kwietnia-2022 o 15:40, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ale, jak zwykle, takiego przykładu zapisu nie pokażesz?
    > I nie napiszesz z jakim to konkretnie prawem jest sprzeczny?

    O co Ci kurwa chodzi. Przekop sobie archiwum i wyroki sądów.

    myślisz że jak teraz nie przytoczę Ci listy linków i pincet stron a4
    wyroków to sprawa umrze i kolejny procent społeczeństwa da się
    zindoktrynować na modłę banksterki?

    Z faktami się nie dyskutuje.

    > Czy to znaczy, że płacisz więcej niż inflacja?

    A co to ma do rzeczy? Płacę we frankach zgodnie a umową i bez prawników
    i sądów jestem z mojego kredytu zadowolony.

    Moje zadowolenie czy poglądy co coś innego niż domaganie się
    przestrzegania prawa przez banksterkę

    I likwidacji korupcji politycznej wśród debili którzy nami rządzą.

    A skoro już dawno ustaliliśmy że banki nie są żadnymi instytucjami
    zaufania publicznego to trzeba je traktować jak każdą normalnie
    działającą firmę.

    Jeżeli prawo każe im zarabiać na kredycie tyle i tyle to też powinno im
    KAZAĆ płacić za lokatę tyle i tyle.

    Ale jest lepsze rozwiązanie. Nic im nie kazać i nic od nich nie wymagać.

    Tak wiem... Socjalistyczne wyprane mózgi tego nie zdzierżą.
    Pojawia im się przed oczami Żyd który oferuje lichwę ;--)

  • 53. Data: 2022-04-23 18:03:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.04.2022 22:50, Dawid Rutkowski wrote:
    > A kto twierdził, że wibor ma "odzwierciedlać koszty ponoszone przez banki"?

    https://wibor.pl/

    "Wskaźnik ten powstał, aby regulować pożyczki między bankami komercyjnymi."

    "...jeśli banki mają dużo pieniędzy, bo, np. udzielają niewielu kredytów
    i pożyczek, to wartość pieniądza maleje, a wraz z nią WIBOR."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2022-04-23 18:38:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 23 kwietnia 2022 o 18:03:35 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    >
    > "...jeśli banki mają dużo pieniędzy, bo, np. udzielają niewielu kredytów
    > i pożyczek, to wartość pieniądza maleje, a wraz z nią WIBOR."

    Sorka, że wg imienia, ale może to Twoja twórczość?
    Zarąpiste źródło.
    Jedynie szacun dla rezerwującego domenę (coś jak euro2012.pl ;) - dużo tam reklam
    (sam nie wiem, bo adblockuję)?

    "Wartość pieniądza maleje" - to coś w stylu: "kiedy uzywam słowa, znaczy ono to, co
    chcę, by znaczyło" (Humpty-Dumpty, "Alicja w Krainie Czarów").

    I jeszcze: "Jak już wiesz, WIBOR zawsze osiąga wartości uplasowane pomiędzy
    wartościami stopy depozytowej i lombardowej. "
    Sprawdź sam, jakie są teraz stopy oraz wibory.
    O WIBOR ON raczej żaden kredyt nie jest oparty.

  • 55. Data: 2022-04-23 23:28:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Apr 2022 03:56:46 -0700 (PDT), w
    <8053bd5f-3a47-4b7a-acfe-1a5c2c5a4416n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Zamiast się zastanawiać, poszukaj przykładów.
    > Przekonasz się.
    > O tym, jakich głupot kłamcy nawalili ci do łba.

    To konfederat. Każda próba edukacji jest skazana na niepowodzenie.

  • 56. Data: 2022-04-23 23:30:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Apr 2022 16:33:55 +0200, w <62640e56$0$447$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > O widzisz...
    >
    > Na rynku na którym panuje zmowa cenowa nowa konkurencja jest tępiona na
    > wszelkie sposoby

    Jaka zmowa cenowa gamoniu? W bankach jest za dużo pieniędzy, to czego dotyczyć
    miałaby ta zmowa cenowa?

  • 57. Data: 2022-04-24 09:12:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 23 kwietnia 2022 o 23:31:58 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Sat, 23 Apr 2022 03:56:46 -0700 (PDT), w
    > <8...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > To konfederat. Każda próba edukacji jest skazana na niepowodzenie.

    O tym to wiadomo, umysł zniewolony.
    Trzeba tylko gasić te głupoty, bo jeszcze ktoś potem przeczyta i się zatruje.
    Nawet jeśli to tylko biedne newsy (pod byle durną wiadomoscią na wp jest więcej
    "komentarzy" niż dzienny ruch w polskim usenecie :( - i zamiast p.r.h.n. pozostają
    tylko erzatze typu mistrzowie.org :( )

  • 58. Data: 2022-04-24 15:01:21
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-23-kwietnia-2022 o 23:30, r...@k...pl pisze:
    > Jaka zmowa cenowa gamoniu? W bankach jest za dużo pieniędzy, to czego dotyczyć
    > miałaby ta zmowa cenowa?

    Totalna zmowa cenowa obowiązuje od wielu lat i jest usankcjonowana
    prawnie przez Wibor.

    Na żadnym innym rynku nie ma takiego SKURWYSYŃSTWA.

    A gdyby ktoś próbował to sypałyby się gromy w Polsce i w UE A TSUE
    DARŁOBY SIĘ WNIEBOGŁOSY ;-)

  • 59. Data: 2022-04-24 15:04:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-23-kwietnia-2022 o 23:28, r...@k...pl pisze:
    > To konfederat. Każda próba edukacji jest skazana na niepowodzenie.

    Zastanawiające dlaczego jak Konfederat mówi że "król jest nagi" to łajzy
    obrzucają go błotem, nazywają oszołomem ale merytorycznie nie odniosą
    się do jego słów.
    Taka ucieczka w bluzgi.

    Ale po paru miesiącach zaczynają mówić to samo co Konfederat i
    przywłaszczają sobie mądrość i wszystkie cnoty niewieście ;-)

  • 60. Data: 2022-04-24 16:57:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-24 o 15:04, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > Ale po paru miesiącach zaczynają mówić to samo co Konfederat i
    > przywłaszczają sobie mądrość i wszystkie cnoty niewieście ;-)

    Może coś więcej o tej nagości napiszesz?
    Przedstaw analizę wskaźników udzielania kredytów hipotecznych w takich
    krajach
    jak Niemcy, Francja i np Hiszpania. O jakie wskaźniki są oparte?
    Jak ustalana jest marża? Jak są powiązane te wskaźniki ze stopami EBC?
    Jakie warunki trzeba spełnić?
    Napisz to po polsku w oparciu o swoją wiedzę z tego zakresu.
    Wtedy będzie można coś porównać
    Wtedy ktos pewnie odniesie się merytorycznie.
    Na razie nawet nie wiadomo
    jaka jest Twoja teza, bo pewnie tylko jakiś mądry dziennikarz czy nie
    daj boże polityk
    powiedział, że gdzie indziej nie ma czegoś takiego jak wibor i nikt tego
    nawet nie sprawdził.