  • 21. Data: 2003-01-27 09:50:08
    Temat: Re: Jak bank pozyskuje pieniadz?
    Od: t...@p...onet.pl

    > W wiadomości news:1cdc.0000045b.3e34591e@newsgate.onet.pl,
    >
    > A limity kredytowe to sie rozciagaja w czasie i przestrzeni ;-)
    >
    > Przemek

    Przyznam sie, że nie rozumiem co masz na myśli. Tensor1

  • 22. Data: 2003-01-27 10:33:18
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    W wiadomości news:1cdc.00000556.3e3500d0@newsgate.onet.pl,

    > Przyznam sie, że nie rozumiem co masz na myśli. Tensor1

    Na rynku miedzybankowym kazdy bank ma limit globalny na zaangazowanie
    kredytowe. Wystepuje jeszcze dodatkowo podzial limitu w zaleznosci od czasu
    na jaki jest zawarta transakcja i jaki to jest rodzaj transakcji i jaka jest
    wielkosc konkretnej transakcji(juz nie mowiac o stop-loss limit). Bank nie
    moze udzielac i przyjmowac depozytow od innych bankow w nieskonczonosc.
    Zalozmy, ze jestes dealerem w PKO BP i masz 3 miliardy nadwyzki na rachunku
    w NBP, musisz je oddac bo jest nisko oprocentowany (kiedys bylo jeszcze
    gorzej) a limitow zostalo ci na 2 miliardy, z 1 jestem ugotowany, albo
    znajdziesz 3 strone (inny bank zwany switcherem) albo modlisz sie by NBP
    zrobil operacje otwartego rynku, jeszcze mozesz latac za kims waznym, ktory
    moze udzielic zgody na przekroczenie limitu To tak pokrotce :-)
    Te limity wlasnie nie moga sie rozciagac.

    Przemek