  • 1. Data: 2002-08-12 18:22:05
    Temat: Inteligo - zwrot podatku
    Od: "Marcin_P" <t...@w...pl>

    Witam

    Dostałem dzisiaj wyciag z rachunku a tam kilka takich pozycji :"Zwrot
    nadpłaty podatku pobranego z rachunku xxxxxxx"
    W sumie nieduze kwoty, ale wazne jest to ze bank wywiazal sie ze swojej
    obietnicy korekty pobranych odsetek i za to ich musze pochwalic.

    Mam takie pytanku czy komus skorygowali podatek ele w druga strone tzn. ze
    teraz pobrali z rachunku roznice odsetek wynikajaca z zaokraglania.

    Marcin P.

  • 2. Data: 2002-08-12 18:38:10
    Temat: Re: Inteligo - zwrot podatku
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    "Marcin_P" <t...@w...pl> wrote in message

    > Mam takie pytanku czy komus skorygowali podatek ele w druga strone tzn. ze
    > teraz pobrali z rachunku roznice odsetek wynikajaca z zaokraglania.

    czy to znaczy, ze w inteligo podatek pobierany jest od zaokraglonej
    podstawy, czyli jezeli na koncie masz 2,34 zl to bank przyjmuje do celow
    podatkowych 2,00 zl i naliczy podatku 40 gr.

    -adrian

  • 3. Data: 2002-08-12 18:40:29
    Od: "Marcin_P" <t...@w...pl>

    Użytkownik "AK" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podstawy, czyli jezeli na koncie masz 2,34 zl to bank przyjmuje do celow
    > podatkowych 2,00 zl i naliczy podatku 40 gr.

    Zgadza sie

    http://www.inteligo.pl/pomoc/faq-odsetki.html

    Marcin P.

  • 4. Data: 2002-08-12 18:47:28
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Zgadza sie
    >
    > http://www.inteligo.pl/pomoc/faq-odsetki.html

    Tak wiec teraz mozna sobie teoretycznie zaloyć
    n-liczbe subkont i trzymac na nich 85-89 zl
    i unikac zupelnie opodatkowania :-)

    Tylko komu by sie chcialo tyle rachunkow...

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 5. Data: 2002-08-12 19:10:19
    Od: "Marcin_P" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Tak wiec teraz mozna sobie teoretycznie zaloyć
    > n-liczbe subkont i trzymac na nich 85-89 zl
    > i unikac zupelnie opodatkowania :-)
    >
    > Tylko komu by sie chcialo tyle rachunkow...

    Teoretycznie tak ele jak wszyscy tak zaczna robic to znow cos zmienia, a
    pozatym to bardzo szybko zdrapki sie beda wykanczac, i czy to sie oplaca bo
    odsetki maja mniejsze niz mBank.

    Ale bardziej interesuje mnie czy ktos musial doplacac z tego zaokraglania,
    bo z komunikatu ze strony wynika tylko ze beda oddawac, a ja wczesniej
    dostalem informacje ze moga takze pobrac nalezny podatek.

    Damian P.

  • 6. Data: 2002-08-12 19:44:03
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Ale bardziej interesuje mnie czy ktos musial doplacac z tego zaokraglania,
    > bo z komunikatu ze strony wynika tylko ze beda oddawac, a ja wczesniej
    > dostalem informacje ze moga takze pobrac nalezny podatek.

    Ja dostalem tylko 10 gr za jeden miesiac ale nie chce mi sie sprawdzac
    czy nalezy mi sie cos wiecej.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2002-08-12 21:18:39
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    > Zgadza sie

    to czas sie przeprosic z Inteligo i ponownie zalozyc konto :)

    dzieki

    -adrian

  • 8. Data: 2002-08-13 08:29:35
    Temat: Podobna tylko krowa nie zmienia pogladow
    Od: "kuba93" <N...@w...pl>

    Bardzo mnie ta odpowiedź swego czasu zdenerwowała bo to robiienie z Klienta
    debila. Ordynacja podatkowa obowiazuje wszystkich jednakowo.
    Jednak przemysleli i za to plus. Za pismo ponizej DUZY MINUS

    "Szanowna Pani,

    W odpowiedzi na Pani zgłoszenie dotyczące zasady pobierania podatku
    od dochodów odsetkowych wyjaśniamy, iż Bank jako płatnik jest zobowiązany do
    poboru i odprowadzania do urzędu skarbowego kwoty zryczałtowanego podatku od
    odsetek bankowych. Wraz z przekazywaną kwotą Bank przesyła do Urzędu
    Skarbowego odpowiednia deklarację podatkową. Deklaracja ta jest deklaracją
    zbiorczą, w której nie następuje konkretyzacja poszczególnych klientów
    Banku. W deklaracji tej jako podstawę obliczenia podatku Bank podaje sumę
    wszystkich postawionych do dyspozycji w danym miesiącu odsetek. I to ta
    właśnie kwota zgodnie z instrukcją zawartą w deklaracji podlega zaokrągleniu
    do pełnego złotego. Ze względu na fakt, że przy odprowadzeniu podatku przez
    płatnika do Urzędu Skarbowego nie następuje konkretyzacja podatnika, nie ma
    możliwości dokonywania zaokrąglenia podstawy opodatkowania każdego podatnika
    z osobna.

    Pozdrawiamy serdecznie,

    Piotr Michota

    Zespół Inteligo/Centrum Obsługi Bankowości
    Detalicznej
    Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. "

  • 9. Data: 2002-08-13 12:03:51
    Temat: Re: Podobna tylko krowa nie zmienia pogladow
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kuba93" <N...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I to ta
    > właśnie kwota zgodnie z instrukcją zawartą w deklaracji

    Instrukcja wazniejsza od ustawy? To jakas nowosc :-)
    Cienkich maja doradcow podatkowych w tyym banku.

    Karol

  • 10. Data: 2002-08-13 14:08:03
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Instrukcja wazniejsza od ustawy? To jakas nowosc :-)
    > Cienkich maja doradcow podatkowych w tyym banku.

    a może to jednak "wtórny analfabetyzm"
    podobno duża część obywateli naszego Państwa nie rozumie co jest napisane w
    gazecie i mówione w "Wiadomościach".

    Jak widać teksty ustaw też jest dość ciężko zrozumieć :)

    A może to również wina ustawodawcy - w końcu to też zwykli ludzie i nie
    zawsze rozumieją co piszą w uchwalanych dokumentach.

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski