  • 11. Data: 2003-02-21 08:46:46
    Temat: Re: [Inteligo] Obniżają % :(
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    JaKi wrote:

    > A tak prawde powiedziawszy jaki jest sens patrzenia sie na oferowany
    > % przez bank? IMHO teraz lepiej jak oprocentowanie wynosi 0% ale
    > prowadzenie rachunku i zwiazane z nim uslugi sa bezplatne.

    Kwestia potrzeb osoby posiadającej konto. A Inteligo opłaty za usługi ma, a
    z % też cieniutko ;)

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 12. Data: 2003-02-21 08:54:44
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    olo wrote:
    > ps. jednego tu w tym wszystkim nie rozumiem
    > skąd biorą się takie wielkie koszty banków typu Inteligo czy mBank ?
    > Inteligo miało spore straty, mBank też

    Z duzych sum, jakie te banki wydaja na reklame oraz zdobycie nowych
    klientow + kasa na nowe produkty.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 13. Data: 2003-02-21 14:39:00
    Od: "olo" <n...@d...pl>

    > Z duzych sum, jakie te banki wydaja na reklame oraz zdobycie nowych
    > klientow + kasa na nowe produkty.

    pewnie masz rację, choć nie do końca mnie to przekonuje - kiedy widziałeś
    np. ostatnio reklamę mBanku w TV ?
    trochę jakichs plakatów na mieście - jednak inne banki "marmurowe" też jakoś
    się pokazują od czasu do czasu
    nie można więc powiedzieć o jakiejś wielkiej kampani reklamowej

    a biorąc pod uwagę sporo mniejsze na oko koszty samej działalności bankowej
    to im powinno dawać przewagę

    w przeciwnym razie to zaczyna wogóle tracić sens - umowa od początku była
    taka, że oni nie mają oddziałów, nie ciągną ogona w postaci tysięcy
    pracowników a klient dostaje za to lepsze oprocentowanie

  • 14. Data: 2003-02-21 15:00:53
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    olo wrote:
> [...]
    > początku była taka, że oni nie mają oddziałów, nie ciągną ogona w
    > postaci tysięcy pracowników a klient dostaje za to lepsze

    Za reklame wydaja tyle samo co duze banki, a biorac pod uwage skale
    dzialanosci - wychodzi wiecej na jednego "zlowionego" klienta.
    Brak placowek naziemnych powoduje, ze musza wiecej wdawac na kapanie
    wizerunkowa.
    Niebagatelna rzecza sa takze wydatki na system komputerowy + sprzet -
    na to trzeba bylo wydac najpierw (a caly czas ta skala dzialnosci).

    Zobacz ule wydaly w roku 2001 e-Banki na reklame (rok pozniej juz
    troche mniej.

    Ogolnie - bardziedz skomplikowana sprawa... ;)
    Zobacz - jak malo one zarabiaja na depozytach - jest WIBOR - i od tej
    roznicy banki zarabiaja - ale rezerwa obowiazkowa to 4,5% - wiec banki
    te placa ci dosc duze oprocentowanie za 100% majac do wykorzystania
    zalewdwie 95,5% srodkow.
    Co wiecej - glowne przychody bankow (ogolnie) to maraza odsetkowa +
    oplaty - w przypadku obu bankow oplaty sa minimalne, a maraza
    odsetkowa, jako, ze akcje kredytowa oferuja raczej w ograniczonym
    zakresie - minimalne.

  • 15. Data: 2003-02-21 15:47:22
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b34nc0$beo$1@inews.gazeta.pl, JaKi <j...@g...pl>:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > duzo -
    >>
    > Obecne % od zyciowych oszczednosci w wiekszosci przypadkow nie
    > wystarcza na pokrycie kosztow utrzymania rachunku :-/

    Zalezy czyj - niektorym ciagle przekracza pensje.

    --
    Robert

  • 16. Data: 2003-02-21 22:53:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > roznicy banki zarabiaja - ale rezerwa obowiazkowa to 4,5% - wiec banki
    > te placa ci dosc duze oprocentowanie za 100% majac do wykorzystania

    Hmm... banki stale zasłaniają sie tą rezerwą obowiązkową
    a mnie się coś wydaje, ze od pewnego czasu już jest ona
    oprocentowana.
    Jeśli sie mylę to proszę o sprostowanie.

    Pix

  • 17. Data: 2003-02-22 23:25:26
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "olo" <n...@d...pl> skribis:

    >ps. jednego tu w tym wszystkim nie rozumiem
    >skąd biorą się takie wielkie koszty banków typu Inteligo czy mBank ?

    promocje dla przyjaciol, pieniaze za pozyskiwanie klientow ?

    --
    Pozdrawiam, Leh.
    Uwaga: po odwiedzeniu tej strony twoje