  • 1. Data: 2022-10-30 14:52:31
    Temat: Platnosc w funtach wielowalotówka AliKa
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli w AliKU ktoś ma torchę euro, a chce coś kupić w sklepie angielskim w funtach,
    to sklepowi wskazać kartę wielowalutową jako
    będącą w euro (amazon.co.uk pyta w jakiej walucie karta), czy może lepiej (taniej)
    wcześniej wymienić w AliKu te euro na funty i
    sklepowi wskazać, że karta w funtach?
    Czy weekendowe przeliczanie euro na funty jest z większymi widełkami, niż w środku
    tygodnia?

  • 2. Data: 2022-10-31 10:09:31
    Temat: Re: Platnosc w funtach wielowalotówka AliKa
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 30 października 2022 o 14:52:35 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > sklepowi wskazać, że karta w funtach?
    > Czy weekendowe przeliczanie euro na funty jest z większymi widełkami, niż w środku

    Zależy w jakiej walucie amazon obciąża.
    I po jakim kursie ew. przelicza cenę.

    Debetówkowe przeliczenie euro na funty waliorze zawsze takie samo - po kursie MC
    0,2%.
    W weekend droższe będą funty kupowane za złotówki.

    Polecam N26 - debetówkowe przeliczanie funtów na euro po kursie EBC, sprawdzone w
    lato.
    Troszkę pogorszyli ofertę - z darmowym kontem za darmo jest tylko "wirtualna"
    debetówka (google pay), plastik 10 euro.

  • 3. Data: 2022-10-31 14:10:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W takiej, w jakiej poda mu się walutę karty, ale wówczas przelicza po swoim kursie z
    GBP, co dla PLN jest gorsze od kantorów (choć
    bywa niegorsze od bankowych+prowizje).
    Ekstrapoluję, że dla EUR też koszą.
    Dlatego podałbym walutę karty jako GBP, i nie wiem jak to AliK przeliczy z EUR
    będących na rachunku.
    Co ma wspólnego MC 0,2% z kartą visa?

    -----

  • 4. Data: 2022-10-31 15:28:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 października 2022 o 14:10:38 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    > Ekstrapoluję, że dla EUR też koszą.
    > Dlatego podałbym walutę karty jako GBP, i nie wiem jak to AliK przeliczy z EUR

    No to przeliczy ZAWSZE po kursie MC.
    Jeśli amazon nie przelicza po kursie średnim czy powiedzmy zbliżonym do MC (0,2%),
    tylko daje np. narzut 1%, to nie warto zawracać sobie głowy funtami - i np.
    kupowaniem w weekendy, gdy się nie opłaca - to lepiej ustawić płatność na funty, a w
    kantorze aliora mieć odpowiednią ilość euro.
    Tylko uważać, by przypadkiem nie było tak, że euro za mało, ale złotówek wystarczy -
    wtedy zapłata jak za zboże.

    > Co ma wspólnego MC 0,2% z kartą visa?

    Co ma wspólnego karta visa z kantorem aliora ( i w ogóle z całym aliorem)?