eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Inflacja najwyższą od połowy lat dziewięćdziesiątych... › Re: Inflacja najwyższą od połowy lat dziewięćdziesiątych...
    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inflacja najwyższą od połowy lat dziewięćdziesiątych...
    Date: Tue, 1 Nov 2022 15:34:20 +0100

    W dniu 1 lis 2022 o 10:30, _Master_ pisze:

    > Każdy specjalista Ci powie że to zupełnie inne sytuacje.

    Każdy opłacany przez PiS?

    > Polsce nie grozi ani recesja ani bezrobocie.

    Bezrobocie może nie -- trzeba będzie nieźle pracować,
    by odbudować zniszczenia...

    > Błędem były lokdałny i tarcze. Kasa dla biedniejszych

    I COViD obdzierał biedniejszych, i wojna obdziera biedniejszych...

    > to normalne zadośćuczynienie za lata dojenia przez neoliberałów.

    Mnie doi inflacja...

    > I trzeba ciągle pamiętać że kraj przywojenny zawsze będzie miał gorzej.

    Raczej lepiej -- jako tranzytowy. Turcja zarabia na przywojenności.
    Na razie rosyjskie rakiety nie wyniszczają Polski a polscy żołnierze
    nie giną na froncie... Na razie ta wojna służy Polsce... Jeśli Polska
    biednieje w efekcie tej wojny, to chyba przede wszystkim dlatego, że
    część taniej siły roboczej odjechała/wróciła na Ukrainę...

    Część krajów ogólnie żyje z wojny: USA, Rosja, Indie, Chiny...
    Z nieznanych powodów Polacy kupują koreańskie czołgi, haubice...
    Za jakiś czas będą produkowali to w Polsce? Czyli będą zarabiali?

    Ukraina płaci za tę wojnę -- nie Polska!

    DObajtek zarabia na paliwie -- nie ,,wojna''.

    Wojna jest przykrywką -- inflacja w Polsce rozwija się na długo
    przed CoViDem a co dopiero przed wojną! Służy PiSowi! PiS na tej
    inflacji sporo zarabia -- choćby na podatku od rzekomego zysku,
    ale nie tylko tak. W normalnej sytuacji rząd dający inflację
    (niemal hiperinflację) idzie w odstawkę, ale teraz jest
    wytłumaczenie -- pandemia i wojna...

    Wojenna inflacja dopiero przed nami!!!

    Wojna na razie pracuje na korzyść i PiS, i Polski, i Polaków...
    Żywność dopiero zdrożeje w efekcie wojny. Podobnie z energią!
    Ewentualna (nie ma pewności co do przetrwania świata w ogóle,
    bo to poważna wojna, nie przygraniczna specjalnyja opieracyja)
    odbudowa Ukrainy podniesie koszty budownictwa? -- tak i nie,
    bo nakręcając koniunkturę, po jakimś czasie obniży koszty...

    Wiadomo, że w USA ukraińska wojna nie daje inflacji. :)
    USA nie mogą ot tak sobie zakończyć wojny w Afganistanie!
    Odeszli stamtąd, weszli tutaj -- niewiele zmienili w swoich
    wydatkach... ;)

    Nie wiem, ile Polska daje na tę wojnę, ale z całą stanowczością
    mogę zauważyć, że ewentualna inflacja okołowojenna dopiero przed
    nami a dzisiejszą ,,zawdzięczamy'' głównie nieudolnej polityce
    rządu... Można Polaków mamić niskim długiem -- ale nie można
    tak mamić mądrych ludzi spoza Polski. PFR, ZUS itd... Koszt
    obsługi polskiego zadłużenia rośnie, nie maleje a polska
    gospodarka nie jest zbyt silna -- wbrew słowom MMorawieckiego,
    który swymi wypowiedziami odlatuje od rzeczywistości coraz
    częściej i coraz dalej... [lotnicze podróże kształcą MM?]

    Rosja już wie, że nie zdobędzie ani ukraińskich dusz, ani
    być może ukraińskiej ziemi, dlatego niszczy Ukrainę!!! Za
    te zniszczenia zapłacimy także my -- także inflacją
    i obniżką poziomu życia/dobrostanu...

    [od dawna uważam, że rozsądną byłaby eskalacyjna wojna odwetowa, której
    dookoła ludzie lękają się gorzej niż wiecznego potępienia; im silniejsza
    byłaby odpowiedź Zachodu, tym krócej trwałaby ta wojna i mniej chętnie
    by była kontynuowana przez Rosję, ale... ale potrzeba tych zniszczeń
    i masowej śmierci, by ,,na jaw wyszły zamysły serc wielu''... na razie
    do wojny może przystąpić Mołdawia, gdyż nie należy do NATO -- trzeba
    tylko zachęt... ;) w Naddniestrzu nie ma rosyjskich wojsk -- uderzyłyby
    na Odessę, gdyby były... Rosja nie atakowałaby Odessy poprzez Mikołajów,
    mając w Naddniestrzu wojsko zdatne do użycia, lecz uderzyłaby tak, jak
    uderzyła z Krymu; Ukraina pochłanianiem rakiet i czasu -- chroni
    i Polskę, i Europę, i cały świat Zachodu... nadto otwiera ludziom
    oczęta...]

    > Pytanie dlaczego UE nie chce się wykazać
    > solidarnością i nie dała ani euro na Ukraińców.

    Ukraińskich uchodźców prawie nie ma już w Polsce.
    Już nie siedem czy pięć milionów, ale zdecydowanie poniżej dwóch...
    (pomijając wcześniejszych, których ciężko policzyć, gdyż część
    z tych wcześniejszych wróciła na Ukrainę, by (niestety!) ginąć...)
    Znaczna część pozostałych tutaj, pracuje -- być może nieźle
    wzbogacając Polaków...

    Ukraińcy są nie tylko w Polsce...

    Nie wiem, czy UE daje, czy nie daje -- ZTC (nawet
    z rządowej TV) na Ukraińców daje... Ale być może wiem źle...

    > W dodatku blokują wypłacenie KREDYTU który Polska żyrowała innym krajom.

    Uzależnia dawanie od czegoś, co stosownie określa.
    JKaczński (tak chyba jak Ty) uważa, iż:
    - plus jest minusem
    - jest prawda i prawda_sądowa
    - trzeba i zarazem nie wolno czegoś czynić
    (brać pod uwagę inne sprawy podczas rozpatrywania sądowej sprawy)
    - dowody są nieważne przed obliczem sądu
    (ważni są opłaceni biegli, nie obiektywne dowody)

    Parafrazując:
    ale to świadkowie żywi, więc stronniczy
    (drzewa, ziemia, niebo itd...)

    Zapewne UE nie zastanawia się nad moją akurat sprawą, ale nie
    można uznać, iż JKaczyński względem mnie jest łajdakiem a ogólnie
    jest święty... WWPutin podporządkowywał wszelkie władze sobie,
    AHitler, AŁukaszenka, BMussolini...

    > Sam ten jeden fakt powinien grozić polexitem. Ale pis nie ma jaj żeby
    > postraszyć tych pojebanych brukselskich biurokratów.

    Nie ma pieniędzy... Polska gospodarka nie poradzi sobie bez UE...
    (poradzi sobie bez UE tak, jak radziła przed wyjściem z RWPG)

    -=-

    Aby było jasne -- nie popieram Tuska i jego polityki...

    --