  • 1. Data: 2008-10-06 05:03:18
    Temat: Ile można wywieźc waluty za granicę ?
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Ile w obecnych czasach można wywieźć waluty za granicę ?
    Konkretnie na terenie Unii, z Polski do Anglii i na powrót?

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 2. Data: 2008-10-06 19:05:34
    Temat: Re: Ile można wywieźc walutyza granicę ?
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    ab pisze:
    > Ile w obecnych czasach można wywieźć waluty za granicę ?
    > Konkretnie na terenie Unii, z Polski do Anglii i na powrót?

    Masz tu leniu:
    Art. 18. (29) Rezydenci i nierezydenci przekraczający granicę państwową
    są obowiązani zgłaszać, w formie pisemnej, organom celnym lub organom
    Straży Granicznej, przywóz do kraju oraz wywóz za granicę złota
    dewizowego lub platyny dewizowej, bez względu na ilość, a także
    krajowych lub zagranicznych środków płatniczych, jeżeli ich wartość
    przekracza łącznie równowartość 10.000 euro.

  • 3. Data: 2008-10-06 20:25:25
    Od: "Czarna Sotnia [aka Chryzyp]" <C...@m...org.pl>

    Użytkownik jo44 napisał:
> [...]
    > krajowych lub zagranicznych środków płatniczych, jeżeli ich wartość
    > przekracza łącznie równowartość 10.000 euro.
    Po co mu to szukałeś? Nie lepiej byłoby, żeby mu to Straż Graniczna
    przeczytała?

  • 4. Data: 2008-10-06 20:31:05
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Czarna Sotnia [aka Chryzyp] pisze:

    > Po co mu to szukałeś? Nie lepiej byłoby, żeby mu to Straż Graniczna
    > przeczytała?

    Od czasu Schengen trudno na nich trafić. I Kolega
    żyłby w nieświadomości. :) Nie ma nic gorszego!

  • 5. Data: 2008-10-06 21:32:03
    Od: "Czarna Sotnia [aka Chryzyp]" <C...@m...org.pl>

    Użytkownik jo44 napisał:

    > Od czasu Schengen trudno na nich trafić. I Kolega
    > żyłby w nieświadomości. :) Nie ma nic gorszego!
    To nie lepiej go było odesłać do wróżki Adidy? :D

  • 6. Data: 2008-10-06 22:46:47
    Od: "Pawel" <P...@b...pl>

> [...]
    > lub platyny dewizowej, bez względu na ilość, a także krajowych lub
    > zagranicznych środków płatniczych, jeżeli ich wartość przekracza łącznie

    Jezeli przekrocze 2 razy granice w jednym dniu i za kazdym razem wezme np.
    sume 5 000 czy byloby to legalne?
    Lub nawet wieej np. 10 razy w tygodniu i za kazdym razem 9000 Euro bym
    wywiozl czy bylo by to tez legalne?

  • 7. Data: 2008-10-06 22:51:36
    Od: "Pawel" <P...@b...pl>

    sory nie 500000 ale 10 000 za kazdym razem gdybym wzial cz bylo by to
    legalne?

  • 8. Data: 2008-10-07 04:43:54
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Napisane przez "jo44", dnia 06 paź 2008:

    Dziękuję.

  • 9. Data: 2008-10-07 14:57:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pawel" <P...@b...pl> writes:

    > Lub nawet wieej np. 10 razy w tygodniu i za kazdym razem 9000 Euro bym
    > wywiozl czy bylo by to tez legalne?

    Przeciez nawet jesli 10 razy dziennie przekroczysz granice i za kazdym
    razem bedziesz mial 10 keuro, to bedzie legalne.

    Aczkolwiek nie wiem po co sie tak meczyc, jak raz dziennie
    przekroczysz granice ze 100 keuro, to tez bedzie legalne. Nielegalne
    byloby niezgloszenie tego faktu na granicy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-10-07 16:03:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > przekroczysz granice ze 100 keuro, to tez bedzie legalne. Nielegalne
    > byloby niezgloszenie tego faktu na granicy.

    Komu, jak na granicy nikogo nie ma? Jak te przepisy sie maja do
    Schengen?

    MJ