  • 11. Data: 2013-04-12 17:34:23
    Temat: Re: Ile by życ z odsetek ??
    Od: p <a...@z...pl>

    W dniu 2013-04-12 16:35, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Calkowita odbudowa kapitalu niekoniecznie jest potrzebna - wazne, by
    > starczylo na zycie, nim trafimy do piachu (ktora to data moze byc
    > ciezka do okreslenia...).
    > Nie trzeba przeciez umrzec "z milionem na koncie".

    Albo Panstwo sie polasi o kaske powyzej pewnego progu :)

    p.

  • 12. Data: 2013-04-12 17:43:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-12 16:51, Zbynek Ltd. pisze:

    > Zadanie maturalne z matematyki
    >
    > Rok 1900
    > Drwal wyciął drzewo i dostał za nie 100 zł. Koszt wycięcia wyniósł 9%.
    > Ile drwal zarobił?
    >
    > Rok 1990
    > Drwal wyciął drzewo i dostał za nie 100 zł. Koszt wycięcia wyniósł 9zł.
    > Drwal zarobił 91 zł. Ile % wyniósł koszt wycięcia drzewa?
    >
    > Rok 2013
    > Drwal wyciął drzewo i dostał za nie 100 zł. Koszt wycięcia wyniósł 9zł.
    > Drwal zarobił 91 zł. Pokoloruj drwala i drzewo.

    Takiś chojrak? Spróbuj rozwiązać test szóstoklasisty.

    --
    MN

  • 13. Data: 2013-04-12 19:55:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:kk9715$por$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > Drwal wyciął drzewo i dostał za nie 100 zł. Koszt wycięcia wyniósł 9zł.
    > Drwal zarobił 91 zł. Pokoloruj drwala i drzewo.

    Raczej: Przygotujcie w grupach prezentację jak źle jest zwierzętom w lesie
    po tym jak drwal im wyciął drzewa.
    P.G.

  • 14. Data: 2013-04-12 20:45:55
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]
    > ciezka do okreslenia...).
    > Nie trzeba przeciez umrzec "z milionem na koncie".

    No to może lepiej z tego miliona racjonalnie czerpać, niż tylko
    traktować jako któryś-tam filar?

    Taki milion, to pewnego rodzaju inwestycja, z której ktoś ma zamiar żyć
    (przez resztę życia). Nie różni się to istotnie od włożenia tego miliona
    w jakiś niezawodny biznes (zna ktoś taki?). Tutaj powierzamy go bankowi,
    który podobno zna się na inwestowaniu. Najprościej mówiąc - bank pożycza
    go komuś, kto ma pomysł na biznes i zarobi na nim odpowiednio dużo. Za
    to pośrednictwo i ryzyko bank odcina sobie kupony.

    A w końcu żyjąc z tego miliona, to z nudów prędzej czy później zaczniemy
    kombinować w celu pomnożenia go i prędzej czy później wtopimy. Albo
    ulegniemy wnuczkowi "dziadku, po co Ci ten milion? A ja tutaj mam taki
    wspaniały pomysł na biznes!". To tylko rozmaite "skórki" tego samego
    procesu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 15. Data: 2013-04-12 21:18:51
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 19:55:16 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    >
    > wiadomości news:kk9715$por$1@node2.news.atman.pl...

    > Raczej: Przygotujcie w grupach prezentację jak źle jest zwierzętom w lesie
    >
    > po tym jak drwal im wyciął drzewa.

    I jeszcze:
    Rok 2014 - Drwal wyciął drzewo wartości 100 zł, 9 zł to koszty, zarobił 91 zł, polub
    drwala...

    pzdrwm
    luc

  • 16. Data: 2013-04-12 23:14:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" kk9hq7$jv8$...@s...invalid

    > Raczej: Przygotujcie w grupach prezentację jak
    > źle jest zwierzętom w lesie po tym jak drwal
    > im wyciął drzewa.

    Rok 2033
    Drwal wyciął jedno drzewo i dostał za to 3 lata w zawieszeniu na 3 lata. ;)

    Odsetki są coraz mniejsze -- IMO raczej trzeba mieć dużo, aby żyć z %%.

    kapitał*procenty/12=średnia_miesięczna_pensja_oczeki
    wana
    kapitał=12*średnia_miesięczna_pensja_oczekiwana/proc
    enty

    kapitał=12*4000/4%=1.2mpln

    IMO trzeba mieć 1.2 mln pln, ale teraz, a za
    kilka miesięcy być może 4% nie będzie osiągalne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2013-04-13 00:06:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) :
    > "Piotr Gałka" kk9hq7$jv8$...@s...invalid

    > Rok 2033
    > Drwal wyciął jedno drzewo i dostał za to 3 lata w zawieszeniu na 3 lata. ;)

    Rok 2012 i prędzej
    Drwal nielegalnie wyciął jodłę o średnicy 65cm (na wysokości 130cm).
    Komornik zlicytuje willę i jacht drwala na poczet 1mln PLN kary za
    nielegalną wycinkę. Serio.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 18. Data: 2013-04-13 02:38:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." kka0he$dfn$...@n...news.atman.pl

    > Rok 2012 i prędzej
    > Drwal nielegalnie wyciął jodłę o średnicy 65cm (na wysokości 130cm).
    > Komornik zlicytuje willę i jacht drwala na poczet 1mln PLN
    > kary za nielegalną wycinkę. Serio.

    Chcesz powiedzieć, że to z życia wzięte? Bo jeśli tak -- teraz
    tego nie rozumiem i musi minąć trochę czasu, zanim do mnie to
    dotrze... To jak z filmem -- tuż po obejrzeniu, nie wiem nawet,
    o czym był, ale po paru dniach mam świadomość tego, co oglądałem...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-04-13 08:48:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) :
    > "Zbynek Ltd." kka0he$dfn$...@n...news.atman.pl

    > Chcesz powiedzieć, że to z życia wzięte?

    Z prawa. Nie wiem, czy ktoś miał taki przypadek. Wycięcie drzewa
    podlega opłacie. Trzykrotnie podwyższonej za nielegalne. Różne ceny
    1cm obwodu pnia w zależności od gatunku. Jodła akurat jest najdroższa.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 20. Data: 2013-04-13 12:24:51
    Od: xxx <k...@o...pl>

    W dniu 2013-04-12 13:27, Wojtek pisze:
    > Mam pytanko takie retoryczne:) Ile kasy potrzeba by życ z odsetek na
    > normalnym poziomie bez szału, tylko zeby przeżyc ??
    > Można sobie pomarzyć :) marzenia nie sa karane

    Zainwestuj na Giełdzie GPW. Przez najbliższe 2 lata zyskasz więcej niż
    na najlepszej lokacie bankowej.