-
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "MK" <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: INTELIGO
Date: Tue, 26 Feb 2002 22:53:50 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 44
Message-ID: <a5h0ce$sf$1@news.tpi.pl>
References: <a5ehr2$857$1@news.tpi.pl> <1...@t...net.pl>
<a5eja0$dnv$1@news.tpi.pl> <qTFe8.135771$V52.1397056@news.chello.at>
<a5flik$q52$1@news.tpi.pl> <k...@4...com>
NNTP-Posting-Host: pf18.warszawa.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.tpi.pl 1014760654 911 213.25.209.18 (26 Feb 2002 21:57:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Feb 2002 21:57:34 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:166496
[ ukryj nagłówki ]Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
news:kbqn7u8t93qato7r7uueprfuuvn68nd80o@4ax.com...
>
> A jaki jest ogolnie przyjety sposob ? Zwykle umowy nic nie mowia o
> terminie rozpatrywania reklamacji :(
>
Czyli przyjmujemy zwyczajowe 14 dni ;).
Poprzedni rzadowy projekt ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych
zawieral taki zapis:
Agent rozliczeniowy rozpatruje reklamacje operacji kwestionowanych przez
wydawce
w sposób i terminach okreslonych w umowie, z tym ze w przypadku operacji
dokonanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej rozpatrywanie reklamacji
przez agenta rozliczeniowego nie moze trwac dluzej niz 90 dni.
Mysle, ze w tym punkcie nic sie nie zmienilo [nie mam pod reka nowego
projektu].
> Po 30 dniach bez odpowiedzi sprawe mozna skierowac do arbitra ale za
> rozpatrzenie sie placi (czy raczej wplaca kaucje) i kwota jest
> ograniczona.
> I pozostaje pytanie czy w te 30 dni bank musi dac ostatecna decyzje
> czy tylko jakakolwiek odpowiedz
> --
Hm, za rozpatrzenie sie placi tylko w wypadku gdzy Arbiter przyzna racje
bankowi, a nie klientowi. Kwota roszczenie nie moze byc wyzsza niz 8kzl, a
to w wiekszosci przypadkow jest wystarczajace. IMHO brak odpowiedzi
uznajacej lub nieuznajacej reklamacji jest podstawa do przekazania sprawy
Arbitrowi. Oczywiscie to od niego bedzie zalezala decyzja czy wyslanie pisma
typu
'Rozpoczelismy procedure reklamacyjna. Nie wiemy ile to potrwa.'
bedzie wystarczajace do odrzucenia wniosku klienta. Jesli Arbiter odrzuci
wniosek klienta oplata zostaje zwrocona, wiec nie ma sie czego obawiac :).
Maciej
--
FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.02 22:53 Wojtek Frabinski
- 04.03.02 11:06 MK
- 04.03.02 11:38 Grzegorz Dabrowski
- 04.03.02 13:47 MK
- 04.03.02 14:34 Grzegorz Dabrowski
- 04.03.02 14:47 MK
- 04.03.02 16:17 Grzegorz Dabrowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- Millenium czyli DEBILE bankowości
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Re: Prawo móżdżek...
- frankowicze odcinek NNN
- O wisienkach
- zysk NBP
- Dostałem nową kartę
- Velobank -- KK Mastercard
- cyrk Kometa
- uczcie się Anglicy
- no w końcu zadzwonił wnuczek
- zbyt silny złoty byłby problemem
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-07 Chess
- 2024-05-07 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-06 Re: Prawo móżdżek...
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-25 O wisienkach
- 2024-04-25 zysk NBP
- 2024-04-23 Dostałem nową kartę
- 2024-04-22 Velobank -- KK Mastercard
- 2024-04-21 cyrk Kometa
- 2024-04-19 uczcie się Anglicy
- 2024-04-16 no w końcu zadzwonił wnuczek
- 2024-04-11 zbyt silny złoty byłby problemem