eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiINTELIGO › Re: INTELIGO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: INTELIGO
    Date: Tue, 26 Feb 2002 22:53:50 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 44
    Message-ID: <a5h0ce$sf$1@news.tpi.pl>
    References: <a5ehr2$857$1@news.tpi.pl> <1...@t...net.pl>
    <a5eja0$dnv$1@news.tpi.pl> <qTFe8.135771$V52.1397056@news.chello.at>
    <a5flik$q52$1@news.tpi.pl> <k...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: pf18.warszawa.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1014760654 911 213.25.209.18 (26 Feb 2002 21:57:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Feb 2002 21:57:34 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:166496
    [ ukryj nagłówki ]

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
    news:kbqn7u8t93qato7r7uueprfuuvn68nd80o@4ax.com...
    >
    > A jaki jest ogolnie przyjety sposob ? Zwykle umowy nic nie mowia o
    > terminie rozpatrywania reklamacji :(
    >
    Czyli przyjmujemy zwyczajowe 14 dni ;).
    Poprzedni rzadowy projekt ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych
    zawieral taki zapis:

    Agent rozliczeniowy rozpatruje reklamacje operacji kwestionowanych przez
    wydawce
    w sposób i terminach okreslonych w umowie, z tym ze w przypadku operacji
    dokonanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej rozpatrywanie reklamacji
    przez agenta rozliczeniowego nie moze trwac dluzej niz 90 dni.

    Mysle, ze w tym punkcie nic sie nie zmienilo [nie mam pod reka nowego
    projektu].

    > Po 30 dniach bez odpowiedzi sprawe mozna skierowac do arbitra ale za
    > rozpatrzenie sie placi (czy raczej wplaca kaucje) i kwota jest
    > ograniczona.
    > I pozostaje pytanie czy w te 30 dni bank musi dac ostatecna decyzje
    > czy tylko jakakolwiek odpowiedz
    > --

    Hm, za rozpatrzenie sie placi tylko w wypadku gdzy Arbiter przyzna racje
    bankowi, a nie klientowi. Kwota roszczenie nie moze byc wyzsza niz 8kzl, a
    to w wiekszosci przypadkow jest wystarczajace. IMHO brak odpowiedzi
    uznajacej lub nieuznajacej reklamacji jest podstawa do przekazania sprawy
    Arbitrowi. Oczywiscie to od niego bedzie zalezala decyzja czy wyslanie pisma
    typu
    'Rozpoczelismy procedure reklamacyjna. Nie wiemy ile to potrwa.'
    bedzie wystarczajace do odrzucenia wniosku klienta. Jesli Arbiter odrzuci
    wniosek klienta oplata zostaje zwrocona, wiec nie ma sie czego obawiac :).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1