  • 1. Data: 2004-05-05 21:54:47
    Temat: [ING] karty przedpłacone
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Witajcie,

    Tym razem sprawa dotycząca kart przedpłaconych Maestro w ING Banku Śląskim.

    Przelewy na rachunek karty dokonuje się na dany numer rachunku, który
    zapisany jest w umowie o kartę. Co ważne - klient posiadający taką kartę
    NIE podpisał umowy z ING o prowadzenie danego rachunku. Jedynie w umowie
    o kartę ma informacje, że klient ma prawo do korzystania z karty w
    ramach środków znajdujących się na rachunku [i tu podany numer]...

    ING nie prowadzi dla klienta tego rachunku w sensie formalnym - nie ma
    takiej umowy. W związku z tym pytanie brzmi: czyją formalną własnością
    jest dany rachunek?
    W efekcie: zasilanie karty powinno odbywać się poprzez przelew na dany
    nr rachunku. A kogo wpisać jako posiadacza tegoż rachunku? Klienta? Bank?

    Takie pytanie zadałem wysyłąjąc je na i...@i...pl. Oddzwoniła
    konsultantka, która stwierdziła, że oczywiście na dane klienta, bo to
    jego rachunek. Więc powtarzam to, co jej napisałem w mailu [sama nie
    mogła przeczytać zanim zadzwoniła?], że klient nie ma umowy. 'ale to
    jest tak jakby umowa o rachunek, rachunek należy do klienta i rachunek
    do karty musi istnieć'. Na to ja odparłem, że w sumie nie podoba mi się
    tylko to 'tak jakby', bo 'tak jakby' to ja mogę mieć wiele umów. To ze
    złością stwierdziła 'więc nie mówiłam 'tak jakby' - jest umowa o
    prowadzenie rachunku'. 'gdzie?' 'razem z umową o kartę', 'tam nie ma
    mowy o prowadzeniu tego rachunku dla klienta przez bank', 'ale rachunek
    jest otwierany automatycznie...' i gadaj tu z taką... Nie dość, że za
    cholerę nie docierało do niej, że nie ma takich umów, to jeszcze dawno
    nie spotkałem się w banku z kimś tak nienadającym się do rozmów z
    klientami [dało się wyczuć jej niepotrzebne nerwy gdy spokojnie
    negowałem jej stwierdzenia, że umowa o prowadzenie rachunku jest
    zawierana, gdy rzeczywiście nie jest].

    No i wiem tyle, że umowa nie może być 'tak jakby' zawarta. Więc przelewy
    zasilające ten rachunek powinny być adresowane raczej na bank, nie na
    klienta. Z drugiej strony - ciekawe, dlaczego sam bank o tym nie wie...

    Czekam na jakieś Wasze pomysły i opinie.

    Pozdrawiam,
    WN

  • 2. Data: 2004-05-06 07:19:00
    Temat: Re: [ING] karty przedpłacone
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@W...nawara.info> napisał w
    wiadomości news:c7bnqu$3rm$1@news.onet.pl...
> [...]
    > W efekcie: zasilanie karty powinno odbywać się poprzez przelew na dany
    > nr rachunku. A kogo wpisać jako posiadacza tegoż rachunku? Klienta? Bank?

    szukasz dziury w calym. Dane powinny byc klienta ale jak podasz dane banku
    tez przejdzie. Proponuje sie zainteresowac problemem kart kredytowych z
    przypisanymi rachunkami bankowymi (do ktorych tez nie ma umowy o prowadzenie
    rachunku !), kart firmowych (np. geant, tesco) - gdzie w ogole jako
    wlasciciel rachunku figuruje bank, lub w ogole problemem rachunkow np.
    prowadzonych do danego nr. telefonu (tpsa juz wprowadzila indywidualne konta
    dla kazdego) - zaraz zarzucisz tepsie ze prowadzi rachunek do twojego
    telefonu a nie podpisala z Toba umowy :-)))

    D.

  • 3. Data: 2004-05-06 07:31:57
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
> [...]
    > o kartę ma informacje, że klient ma prawo do korzystania z karty w
    > ramach środków znajdujących się na rachunku [i tu podany numer]...

    Mam wrażenie, że się mylisz, że gdzieś w regulaminie karty jest coś o
    rachunku. Niestety całą makulaturę mam w domu i ewentualnie wieczorem
    mógłbym to sprawdzic.

    KJ

  • 4. Data: 2004-05-06 07:56:35
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@W...nawara.info> napisał w
    wiadomości

    A po co napisal?
    Szukasz jakich krzakow tam gdzie ich nie ma.
    Ty mi lepiej powiedz, dlaczego punkty Profit sie nie wyswietlaja na stronie
    Idei
    ;-)

> [...]
    > o kartę ma informacje, że klient ma prawo do korzystania z karty w
    > ramach środków znajdujących się na rachunku [i tu podany numer]...

    ZTCP podpisuje sie umowe o prowadzenie rachunku, do ktorego jest przypisana
    karta.
    Dalsze wywody zbedne...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2004-05-06 08:01:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > Szukasz jakich krzakow tam gdzie ich nie ma.
    > Ty mi lepiej powiedz, dlaczego punkty Profit sie nie wyswietlaja na

    Mnie się wyświetlają. Ale za to chętnie bym się dowiedziała dlaczego SMSy z
    mboxa od 2 dni nie mi chcą "się wysyłać" poza Ideę i dlaczego stronka www
    Idei tak często zalicza pady, hę ;-)))) ?

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 6. Data: 2004-05-06 08:48:37
    Temat: Re: [ING] karty przedpłacone [OT]
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Glenn dnia 2004-05-06 10:01 napisał(a) co następuje:

    > Mnie się wyświetlają.

    A mnie nie.

    > Ale za to chętnie bym się dowiedziała dlaczego SMSy z
    > mboxa od 2 dni nie mi chcą "się wysyłać" poza Ideę

    A mnie "się wysyłają". Chyba na www.idea.pl są dwie różne strony Idei,
    na jednej nie działa wyświetlanie punktów Profit, a z drugiej nie da się
    wysłać SMSa poza sieć ;-)

    > i dlaczego stronka www Idei tak często zalicza pady, hę ;-)))) ?

    TTTM :( Od półtorej roku nic się nie zmieniło i chyba czas się do tego
    przyzwyczaić... albo zrezygnować.

    Marek

  • 7. Data: 2004-05-06 09:06:34
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A mnie "się wysyłają". Chyba na www.idea.pl są dwie różne strony Idei,
    > na jednej nie działa wyświetlanie punktów Profit, a z drugiej nie da się
    > wysłać SMSa poza sieć ;-)

    Może ;-))) SMSy poza sieć nie chodzą mi od 2 dni. Nie wiem dlaczego- no cóż
    trzeba będzie ich pomęczyć.

    > TTTM :( Od półtorej roku nic się nie zmieniło i chyba czas się do tego
    > przyzwyczaić... albo zrezygnować.

    No właśnie się zastanawiam czy się przyzwyczajać ;-)))) Umowa mi się
    niedługo kończy ;-)))

  • 8. Data: 2004-05-06 09:19:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > stronie
    >
    > Mnie się wyświetlają.

    Dzisiaj?

    > Ale za to chętnie bym się dowiedziała dlaczego SMSy z
    > mboxa od 2 dni nie mi chcą "się wysyłać" poza Ideę i dlaczego stronka www
    > Idei tak często zalicza pady, hę ;-)))) ?

    no wlasnie tez od 2 dni sie Profity nie wyswietlaja...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

    PS: chyba watpliwosci autora watku nie znajduja zrozumienia, sadzac po
    ilosci postow OT...;-)

  • 9. Data: 2004-05-06 09:24:13
    Temat: Re: [OT] Idea było [ING] karty przedpłacone
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dzisiaj?

    Właśnie sprawdziłam. I masz rację niestety. Oj chyba się pożegnam z Ideą.

    > PS: chyba watpliwosci autora watku nie znajduja zrozumienia, sadzac po
    > ilosci postow OT...;-)

    ;-))))) No dobra czas kończyć ten OT zanim jakiś strażnik czystości grupowej
    dobierze nam się do skóry ;-)))

  • 10. Data: 2004-05-06 09:40:23
    Temat: [OT] Idea [Was: Re: [ING] karty przedpłacone ]
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Glenn dnia 2004-05-06 11:06 napisał(a) co następuje:

    > Może ;-))) SMSy poza sieć nie chodzą mi od 2 dni. Nie wiem dlaczego- no cóż
    > trzeba będzie ich pomęczyć.

    Pomęczyć ich warto - przeważnie zwracają bądź zmniejszają opłatę za
    mBoksa (na trzy miesiące!) i w sumie da się go mieć za darmo/za połowę
    ceny - zgłaszając reklamację co kilka miesięcy ;-)

    > No właśnie się zastanawiam czy się przyzwyczajać ;-)))) Umowa mi się
    > niedługo kończy ;-)))

    Gdyby nie to, że trzeba zmienić numer... byłoby łatwiej podejmować takie
    decyzje ;) Ale w sumie kusząco wygląda Mega 150/350.

    Sorki za totalny OT :)

    Marek