  • 91. Data: 2008-03-10 06:48:07
    Temat: Re: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.03.2008 chairon <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:

    > Tego nie wiem. Ode mnie dostali już w każdym razie potężnego maila. Póki
    > co dostałem odpowiedź, że moje uwagi zostały skierowane do odpowiedniego
    > działu, a czy to tylko tak na odczepne to już nie wiem.

    Ja im tak napisałem uwagi co do tego, że złym pomysłem jest pokazywanie w
    systemie transakcyjnym loginu, bo dzięki temu kolega stojący za plecami
    może mi potem np. złośliwie blokować dostęp do systemu. Równiez tak odpisali i
    po miesiącu czy dwóch, które minęły, login dalej tam jest. :)
    --
    Samotnik

  • 92. Data: 2008-03-10 07:15:02
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Oczywiscie.
    > Porzadne systemy (tutaj ironiczny uklao w strone mbanku) maja
    > mozliwosc ostawienia sobie opcjonalnego wyboru - czy dany odbiorca czy
    > tez przelew zdefiniowany wymaga dodatkowych weryfikacji, czy tez
    > wlasciciel konto chce, aby taka operacja "zaufana" wykonywala sie
    > szybko, latwo i przyjemnie jedynie poprzec wcisniecie przycisku
    > zatwierdzajacego.

    Eurobank tez tak ma choc tam jest token wiec w sumie dodatkowa
    weryfikacja w tym wypadku raczej byc powinna

  • 93. Data: 2008-03-10 07:34:12
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > może mi potem np. złośliwie blokować dostęp do systemu. Równiez tak
    > odpisali i po miesiącu czy dwóch, które minęły, login dalej tam jest. :)

    Tutaj akurat można by się zastanawiać. W sumie w innych bankach też
    jedynie hasło jest maskowane, a identyfikator jest wyświetlany. Tutaj
    różnica polega jednak na tym, że w innych bankach (jak mniemam) przelewy
    zewnętrzne niezdefiniowane wymagają autoryzacji, a w ING niekoniecznie.
    Więc można by powiedzieć, że wprowadzili rewolucyjne rozwiązanie, za co
    powinno im się przyznać order głupoty.

    chairon

  • 94. Data: 2008-03-10 07:43:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.03.2008 chairon <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:

    > Tutaj akurat można by się zastanawiać. W sumie w innych bankach też
    > jedynie hasło jest maskowane, a identyfikator jest wyświetlany. Tutaj

    Nie, nie chodzi o logowanie. Chodzi o to, że przez cały czas korzystania z
    systemu na ekranie wywalony jest login - "Witaj iminaz1234!', który w
    przypadku haseł SMSowych (czy też raczej ich braku ;) stanowi
    'mniejszą połowę' całości tzw. 'zabezpieczeń'.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 95. Data: 2008-03-10 07:53:10
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > iminaz1234!', który w przypadku haseł SMSowych (czy też raczej ich
    > braku ;) stanowi 'mniejszą połowę' całości tzw. 'zabezpieczeń'.

    Fakt, nie zczaiłem ;)
    Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale rzeczywiście ta informacja nie
    powinna być wyświetlana. Już lepiej byłoby to w ogóle wyciąć albo
    ewentualnie wyświetlać jakieś dane właściciela, np. imię i nazwisko.

    chairon

  • 96. Data: 2008-03-10 08:27:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Mar, 08:43, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

> [...]
    > przypadku haseł SMSowych (czy też raczej ich braku ;) stanowi
    > 'mniejszą połowę' całości tzw. 'zabezpieczeń'.

    W przypadku jakiegos trojana robiacego zrzuty ekranu tez jest to
    niepotrzebne "ulatwienie".

    Musze sie przyjzec, jak mnie witaja rozne systemy.

  • 97. Data: 2008-03-10 08:56:16
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    krzysztofsf napisał(a):

    > W przypadku jakiegos trojana robiacego zrzuty ekranu tez jest to
    > niepotrzebne "ulatwienie".

    Trojan może akurat zrobić zrzutkę jak się logujesz, kiedy to login jest
    prezentowany ;)

    Tak czy inaczej informacja ta nie powinna pojawiać się po zalogowaniu.
    Niech zrobią porządek z autoryzacją, to ich kiedyś o to też pomęczę.
    Zawsze będzie to o jeden głos więcej.

    chairon