  • 11. Data: 2011-05-06 22:31:02
    Temat: Re: IDEA Lokata Nr 1 dla właścicieli - przypomnienie
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 6 May 2011 23:30:39 +0200, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    >Tam w regulaminie był tylko skan z EDG, a na stronach pisali to co teraz:
    >czyli skan zaswiadczenia, NIP i REGON.
    >Widać, że dodali teraz w regulaminie wymagania odnośnie NIP i REGON,

    Swoją drogą, to bez sensu wymogi, skoro rejestry przedsiębiorców, KRS,
    REGON są jawne i szybko bank może sprawdzić czy klient prowadzi DG czy
    nie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2011-05-06 22:38:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Swoją drogą, to bez sensu wymogi, skoro rejestry przedsiębiorców, KRS,
    > REGON są jawne i szybko bank może sprawdzić czy klient prowadzi DG czy
    > nie.

    W regonie nie ma zawieszeń, w KRSie nie ma działalności gospodarczych, a
    wyciągi z EDG kosztują 17zł, więc lepiej (dla banku, jak i dla klienta),
    jeśli klient sam sobie potwierdzi co ma potwierdzić :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-05-07 05:46:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > Swoją drogą, to bez sensu wymogi, skoro rejestry przedsiębiorców, KRS,
    > REGON są jawne i szybko bank może sprawdzić czy klient prowadzi DG czy
    > nie.

    Jeśli dostaną skan starego zaświadczenia (bez NIP, bez REGON),
    to żeby ustalić czy działalność nie jest zamknięta lub zawieszona
    musieliby szukać w ewidencji tych danych, albo ustalać NIP i REGON
    i sprawdzać w statgusie. Pewnie zorientowali się jakoś, że "martwe dusze"
    zakładają lokaty i chcieli to jakoś wyeliminować. Choć skan NIP i REGON
    nic im automatycznie nie daje, bo z treści nie wynika fakt czy działalność
    jest aktywna czy zlikwidowana czy zawieszona. Musieliby sprawdzać
    po numerach i tego nie zrobi bot automatycznie - muszą zaprzęgać
    białkowy automat. Pytanie czy w ogóle to sprawdzają.

    Tak przy okazji czy istnieje możliwość techniczna żeby wymagać
    np przy zakładaniu lokat podania gdzieś we wniosku
    nr NIP czy REGON i uruchomić jakiś skrypt, który sprawdzałby to
    automatycznie w bazie np GUS.

  • 14. Data: 2011-05-07 06:30:47
    Od: Ya <Ya@_nospam_.pl>

    Dnia Fri, 6 May 2011 23:30:39 +0200, cef napisał(a):

    > Pisałem o tych wcześniejszych lokatach- z marca - chyba lokata na start.
    > Tam w regulaminie był tylko skan z EDG, a na stronach pisali to co teraz:
    > czyli skan zaswiadczenia, NIP i REGON.
    > Widać, że dodali teraz w regulaminie wymagania odnośnie NIP i REGON,
    > bo w pierwszych lokatach "dla przedsiębiorców" tego wymogu nie było.
    > Wymaganie oświadczenia "o niezawieszeniu" przyszło z mailem potwierdzającym
    > złożenie wniosku. Czyli zmienili na gorsze, bo więcej wymagań.

    w tym wątku piszemy o Lokacie "Nr 1 dla Wlascicieli Firm" (aktywnej przez
    dwa dni tydzień temu - stąd to moje przypomnienie i ten wątek)a Ty widać
    pisałeś i piszesz o lokacie: Lokata_gospodarcza_przedsiebiorcza_na_start
    która jest CALKOWICIE INNA LOKATA.

    pozdr. Ya

  • 15. Data: 2011-05-07 20:09:19
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 07 May 2011 00:38:02 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >W regonie nie ma zawieszeń,

    Czy zawieszenie wyklucza ofertę podwyższonego opromilowania?

  • 16. Data: 2011-05-07 20:12:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 7 May 2011 07:46:37 +0200, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    >Jeśli dostaną skan starego zaświadczenia (bez NIP, bez REGON),

    przecież wystarczy zapytać o NIP i REGON. Resztę bank już zna, bo
    przecież dokument tożsamości sprawdził.

    >zakładają lokaty i chcieli to jakoś wyeliminować. Choć skan NIP i REGON
    >nic im automatycznie nie daje, bo z treści nie wynika fakt czy działalność
    >jest aktywna czy zlikwidowana czy zawieszona. Musieliby sprawdzać

    no właśnie to twierdzę: żadanie tych dokumentów zamiast sprawdzenia w
    jawnych rejestrach jest bez sensu.

    >Tak przy okazji czy istnieje możliwość techniczna żeby wymagać
    >np przy zakładaniu lokat podania gdzieś we wniosku
    >nr NIP czy REGON i uruchomić jakiś skrypt, który sprawdzałby to
    >automatycznie w bazie np GUS.

    dla "śmiertelników" jest captcha, ale podejrzewam, że bank jest w
    stanie się dogadać. A i na pewno jedna "captcha" to mniejszy kłopot
    niż garść papierów.