  • 11. Data: 2003-06-03 13:15:20
    Temat: Re: IBAN pytanie i mBank
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    news:2nn0gzbecf.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > A gdyby bylo jeszcze wiecej cyfr, to mozna by w nich zakodowac kolor
    > oczu i preferencje seksualne. Tylko PO CO?

    Ciekawie wygląda np. numer konta dla mBankowców

    "Dla klientów mBanku numer konta jest następujący:
    10205242-24102052421283926721"

    Nie wiem czy nawet Gauss nie miałby problemów z zapamiętaniem tego numeru
    konta do Autogiełdy.

    Piotrek

  • 12. Data: 2003-06-03 13:21:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piotr Solarz" <p...@...pl> writes:

    > Nie wiem czy nawet Gauss nie miałby problemów z zapamiętaniem tego numeru
    > konta do Autogiełdy.

    A w USA pojecie "wplata na konto numer ...." w ogole nie wystepuje i
    zyja.

    MJ

  • 13. Data: 2003-06-03 14:17:38
    Temat: Re: IBAN pytanie
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    > sprawdziłem - Grecja ma 27 znaków (ostatni człon 3 cyfry) a Polska jako
    > jedyna 28 znaków

    ... bo Polska to duży kraj :-)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 14. Data: 2003-06-03 14:28:01
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bbiak2$7ks$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał w wiadomości

    > ... bo Polska to duży kraj :-)

    I ma lepszą Bankowość niż Niemcy i Francja razem wzięte :-)

    Piotrek

  • 15. Data: 2003-06-03 15:21:37
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości
    > I ma lepszą Bankowość niż Niemcy i Francja razem wzięte :-)

    ano, nie da się ukryć :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 16. Data: 2003-06-03 15:26:47
    Od: "Tomcio" <t...@p...onet.pl>

    : Użytkownik "Kamil Jonca (newsy)"
    : > > Tak - numery IBAN mają stałą długość w obrębie jednego kraju, w
    różnych
    : > > krajach mają różne długości. Polska oczywiście przoduje pod względem
    : ilości
    : > > cyfr.
    : > Myślicie, ze mamy jakiś kompleks ;-)
    :
    : sprawdziłem - Grecja ma 27 znaków (ostatni człon 3 cyfry) a Polska jako
    : jedyna 28 znaków
    : najmniej znaków mają Norwegia (15) i Belgia (16)
    : *** blad ***

    Węgry również mają 28 znaków, a są kapkę mniejsze niż Polska;)

  • 17. Data: 2003-06-04 07:36:25
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Tomcio" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Węgry również mają 28 znaków, a są kapkę mniejsze niż Polska;)

    Widać potrzeb im o rząd więcej milionów kont na obywatela.
    A tak właściwie ile milionów kont przewidziano na obywatela polskiego przy
    nowych numerach kont?

    Bo mi wychodzi astronomiczna suma nawet gdy brać pod uwagę całą ludność
    ziemi w najbliższych 100 latach łącznie :-)

    Piotrek

  • 18. Data: 2003-06-04 08:24:27
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tomcio"
> [...]
    > : *** blad ***
    >
    > Węgry również mają 28 znaków, a są kapkę mniejsze niż Polska;)

    jakos w dostepnych materialach nt IBANa nie wspominali nigdy o Węgrzech, co
    oczywiscie nie wyklucza ich ze stosowania tej normy ;-))
    *** blad ***

  • 19. Data: 2003-06-04 08:51:22
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    >
    > Bo mi wychodzi astronomiczna suma nawet gdy brać pod uwagę całą
    ludność
    > ziemi w najbliższych 100 latach łącznie :-)

    Proszę nie przesadzać. 28 cyfr to mało. 2 cyfry kontrolne odpadają; 8 nr
    banku, powiedzmy, że duży wystawca rachunków na swoje potrzeby chce
    przynajmniej 12 cyfr (EBPP), więc dla określenia klienta banku zostaje
    niewiele.

  • 20. Data: 2003-06-04 09:13:45
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > jakos w dostepnych materialach nt IBANa nie wspominali nigdy o
    Węgrzech, co
    > oczywiscie nie wyklucza ich ze stosowania tej normy ;-))
    > *** blad ***

    http://www.ecbs.org

    Ponadto max z kodem kraju to 34 znaki dla standardu IBAN

    Grzegorz Niedźwiecki