  • 1. Data: 2006-07-19 08:44:15
    Temat: IBAN Number a Account number - jaka różnica?
    Od: nijou <w...@n...malpiszon.go2.kropeczka.pl>

    Witam. Muszę wypełnić kwit dla pewnej zagranicznej firmy, aby
    zrealizowała mi przelew. Na kwicie są dwa pola: Account Number oraz IBAN
    Number. W oba wpisałem to samo i posłałem druk. IBAN number to pewnie
    zapis w standardzie międzynarodowym - (np. PL 42 11402004 0000 3202 XXXX
    XXXX). Ale co to do licha jest "Account number"? Czy tu może chodzić o
    sam numer konta bez przedrostka PL, liczby kontrolnej i kodu banku?

    nijou

  • 2. Data: 2006-07-19 09:47:10
    Temat: Re: IBAN Number a Account number - jaka różnica?
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > XXXX). Ale co to do licha jest "Account number"? Czy tu może chodzić o sam
    > numer konta bez przedrostka PL, liczby kontrolnej i kodu banku?

    numer konta (pewnie w formacie NRB) to to samo co IBAN tylko bez przedrostka
    PL,
    26 cyfr musi być - to pełny numer rachunku bankowego

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-07-19 09:48:46
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "nijou" wrote in message

> [...]
    > XXXX). Ale co to do licha jest "Account number"? Czy tu może chodzić o
    > sam numer konta bez przedrostka PL, liczby kontrolnej i kodu banku?

    wejdź i przewiń do Polski - to wyjaśni
    http://pl.wikipedia.org/wiki/IBAN
    lub po angielsku
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Acco
    unt_Number

    Mirek
    ==> http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2006-07-19 11:03:22
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    nijou napisał(a):
> [...]
    > XXXX). Ale co to do licha jest "Account number"? Czy tu może chodzić o
    > sam numer konta bez przedrostka PL, liczby kontrolnej i kodu banku?

    Być może "kwit" jest uniwersalny (co on za jeden?) - są kraje, w których
    standard IBAN nie jest popularny np. Australia - a przelewy do nich
    można robić.

    Pzdr: Witek

    p.s. W Europie możesz posługiwać się oboma numerami - byle bank mógł
    ustalić odbiorcę - przelew też powinien dojść.
    W tej materii jesteśmy nieco bardziej "do przodu".