    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: I stopy w dA3Â3.....:(
    Date: Mon, 13 May 2013 13:22:43 +0200

    "Tomasz Chmielewski" 2...@n...wpkg.org

    > Czyli ci, co mieli 100001 euro, odzyskaja jakies 10 tys. euro, a ci co
    > mieli 99999 euro, odzyskaja wszystko?

    > No no, wlos staje deba na glowie, ze to nie jest jakies sci-fi!

    Ze zdecydowana przewagą fi. ;)

    ZTCW coś na kształt polskiego BFG gwarantowało 100% do wysokości
    100 keuro -- i tyle ludzie odzyskali, choć z opóźnieniem. Ponad
    tę kwotę odzyskali tylko część swoich oszczędności.

    Piszę po polskawemu, ale mam nadzieję, że nadal zrozumiale.

    [dlaczego nikt nie ubolewa nad moimi stratami?! praca
    na uczelni, zabrana podstępnie na wniosek Ozorowskiego,
    dawała mi niemal majątek; praca w rodzinnej firmie dawała
    dziennie 10 kpln i mogła dać majątek... ponadto straciłem
    zdrowie (z takim trudem uzyskiwane po tym, jak urodziłem
    się z masa problemów typu: reumatyzm, wady wzroku, choroby
    skóry...) i młodość]

    Może warto też zauważyć, że ci, którzy tak wiele stracili,
    najpierw wiele zarobili dzięki niskim podatkom? Poza tym
    nie musieli chyba składać wszystkich oszczędności w jednym
    banku na kontach jednej osoby! 100 keuro to chyba wcale nie
    jest mało, a i zaskoczenie wielkiego nie było, skoro to
    był pułap znany od dawna.

    -=-

    Aby było jasne -- nie cieszę się tym, że ktoś stracił swoje oszczędności.
    Zauważam jednak, że życie nie daje żadnych stuprocentowo pewnych zabezpieczeń.

    -=-

    Co zrobić, aby ludzie ruszyli swoje oszczędności? Aby wydawali
    pieniądze? Aby gospodarka ruszyła? Aby płynęły podatki do Fiskusa
    [czyli kieszeni urzędników]? To proste. ;) Należy ta rządzić, aby
    ludzie żyli bezpiecznie i mieli zaufanie do państwa.

    Ja swoich pieniędzy nie ruszę -- będę oszczędzał i oszczędzał.
    Dlaczego? Bo na oczach biskupów, państwa, przyjaciół, rodziny
    i masy ludzi DOSŁOWNIE GŁODOWAŁEM i poza pieniędzmi nie znalazłem
    oparcia. :) Jestem człowiekiem wierzącym i uważam, że Bóg nie jest
    idiotą -- w tym celu dał mi te przeżycia, aby mnie czegoś nauczyć.

    Gdy żyłem ufanie, jako pracownik państwowej uczelni, wydawałem wszystko
    i nawet chwilami schodziłem poniżej krechy, robiąc tak zwany debet.

    Chcą Vincente i inne ;) mieć mielenie forsą -- niech zbudują
    warunki q temu, bo i kotka woli urodzić swe kociaki w ciszy
    i spokoju, nie na środku skrzyżowania ruchliwych ulic.

    Komunizm jest złym systemem (zarówno politycznym jak i ekonomicznym)
    ale to, co teraz mamy w Polsce też jest parakomunizmem takim samym, jakim
    był ustrój PRLi. Wówczas naród był rzekomym właścicielem niemal wszystkiego,
    ale de facto właścicielami byli towarzysze partyjni i dyrektorzy czy prezesi
    (spółdzielni mieszkaniowych chociażby) a teraz niby jest własność prywatna,
    ale na każdym kroku są dofinansowania z pieniędzy publicznych zdzieranych
    siłą z ,,obywateli''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'