  • 11. Data: 2015-07-21 17:07:03
    Temat: Re: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:55ae47f7$0$2208$65785112@news.neostrada.pl...

    > W szczegoly BTC sie nie wczytywalem, ale cos mi tu smierdzi:
    > a) jak jest zapewnione niekopiowanie monet ? Wygenerowalem sobie czy
    > kupilem, i chce paru osobom zaplacic tymi samymi. Niekoniecznie w jednym
    > czasie, moge pare lat poczekac.

    Z tego co mi się obiło to każda transakcja propaguje się do wszystkich
    (większości) serwerów i już nie masz tych którymi raz zapłaciłeś (są jakoś
    przypisane do kogoś innego).
    P.G.

  • 12. Data: 2015-07-21 17:52:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z tego co mi się obiło to każda transakcja propaguje się do
    >wszystkich (większości) serwerów i już nie masz tych którymi raz
    >zapłaciłeś (są jakoś przypisane do kogoś innego).

    Tak to jakos zrozumialem ... tylko jak dlugo serwery to trzymaja ?
    Kazdy najmniejszy kawalek trzeba przechowywac ... to chyba szybko
    pamieci zabraknie ?

    J.

  • 13. Data: 2015-07-21 17:57:41
    Od: luc <b...@g...de>

    Tutaj obejrzysz szczegóły każdej transakcji:
    https://blockchain.info/

    pzdrwm
    luc

  • 15. Data: 2015-07-21 19:54:39
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-07-21 o 00:06, Chris94 pisze:

    > Dlaczego?
    > Jeśli sklepy przyjmują tylko płatności gotówką (a kto im zabroni?) to i
    > za towar gotówką mogą płacić. Dostawca ciężarówką przywozi towar,
    > odjeżdża z walizeczką pieniędzy.

    No właśnie nie do końca, w wielu krajach obowiązuje prawny, maksymalny
    limit kwoty transakcji gotówkowych w rozliczeniach między
    przedsiębiorcami, i większe transakcje mogą być rozliczane wyłącznie
    bezgotówkowo. W Polsce to o ile dobrze pamiętam równowartość 15 tys. EUR.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2015-07-21 21:15:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.D." <f...@c...ua> writes:

> [...]
    > przedsiębiorcami, i większe transakcje mogą być rozliczane wyłącznie
    > bezgotówkowo. W Polsce to o ile dobrze pamiętam równowartość 15 tys.

    No to będą (już są) nielegalne transakcje, budżet straci na podatkach.
    Jeśli to dotyczy wszystkich Greków, to nic się na to nie da poradzić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2015-07-21 23:49:03
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    .pl...

    > Masz na mysli laczna kwote mozliwych bitcoin ?
    > No coz, obecny rynek walut sugeruje, ze
    > a) powinna byc mozliwosc generacji nowych pieniedzy, bo zapotrzebowanie
    > rosnie :-)
    > b) ta generacja powinna byc trudna, bo co to za pieniadz, gdy kazdy moze
    > sobie latwo zrobic.

    W ideę BTC była wpisana deflacja. Nie jest to standardowa sytuacja w obecnie
    funkcjonującej ekonomii (jest nią inflacja) i chyba to nie zadziałało
    dobrze.

    > Czekaj, czekaj, ale to jest prawidlowo.
    > Zloto tez mozesz wydobywac i przekuc na monety w dawnych czasach, mozesz
    > zrobic lepsza maszyne do wydobywania zlota, mozesz podkradac prad do niej
    > potrzebny, albo zloto z innych zrodel krasc.

    No tak, to jest prawidłowo, zadziałał wolny rynek. Ubolewam, że doprowadziło
    to w praktyce do upadku BTC, po prostu jednak w tej formie w jakiej to
    wystartowało, nie oparło się to rzeczywistości.

    > I w pewnym momencie stwierdzic, ze twoje oszczednosci sa nic nie warte A
    > fiskalizm ... na pewno to opodatkuje, jak zaczniesz zarabiac w BTC

    Gdyby się to upowszechniało zagrożenie nagłego krachu by malało. A
    opodatkować mogliby próbować - byliby bezradni.

    > Wszystko zalezy od tego ile tego maja i jak bardzo chca.

    W obrocie jest tego pewnie tak pod 10 miliardów USD (po maksymalnym
    dotychczasowym kursie) - jest o co zawalczyć.

> [...]
    > a) jak jest zapewnione niekopiowanie monet ? Wygenerowalem sobie czy
    > kupilem, i chce paru osobom zaplacic tymi samymi. Niekoniecznie w jednym

    To akurat jest zapewnione.

    > b) podobno zapewnia prywatnosc transakcji ... jak ? Przeciez te komputery
    > wszystko moga zapisac - kto, komu, ile ....

    A to nie, to był tak naprawde tylko marketing, jak ktoś byłby inteligentny i
    uparty dałby radę wyśledzić i przypisać transakcje robione poza siecią Tor.
    Pod Torem to chyba nie.

  • 18. Data: 2015-07-22 11:48:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    >W ideę BTC była wpisana deflacja. Nie jest to standardowa sytuacja w
    >obecnie funkcjonującej ekonomii (jest nią inflacja) i chyba to nie
    >zadziałało dobrze.

    No wiesz, ale tez deflacja jest tym, co przyciaga ludzi do BTC, skoro
    ono ... drozeje z czasem.
    Tylko poparcia rzadowego miec nie moze, rzady chca moc drukowac
    pieniadze :-)

    >No tak, to jest prawidłowo, zadziałał wolny rynek. Ubolewam, że
    >doprowadziło to w praktyce do upadku BTC, po prostu jednak w tej
    >formie w jakiej to wystartowało, nie oparło się to rzeczywistości.

    Ja tam nie wiem, ale czy to kopanie bylo rzeczywiscie takie nadmierne
    obecnie ?
    Zauwaz, ze tempo "druku" powinno byc dostosowane do zmian
    zainteresowania dana waluta - inaczej mamy zbyt gwaltowne skoki.
    A tu nad "drukiem" nikt nie panuje ...

    >Gdyby się to upowszechniało zagrożenie nagłego krachu by malało. A
    >opodatkować mogliby próbować - byliby bezradni.

    Dlaczego - juz jest zasadniczo opodatkowane, moze troche przepisy
    trzeba bylo by dopracowac.

    >To akurat jest zapewnione.

    Ale jak ?

    >A to nie, to był tak naprawde tylko marketing, jak ktoś byłby
    >inteligentny i uparty dałby radę wyśledzić i przypisać transakcje
    >robione poza siecią Tor. Pod Torem to chyba nie.

    Ja rozumiem kazda "moneta" ma swoj numer, kazda transakcja jest
    odnotowana w kilku serwerach - chyba, ze wszystko kompletnie pod TOR

    J.

  • 19. Data: 2015-07-22 12:53:26
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    .pl...

> [...]
    > Zauwaz, ze tempo "druku" powinno byc dostosowane do zmian zainteresowania
    > dana waluta - inaczej mamy zbyt gwaltowne skoki.

    W przypadku BTC tempo druku jest zdeterminowane i malejące z czasem, są
    możliwe drobne fluktuacje, bo co dwa tygodnie dokonuje się korekty tempa
    druku do tego zakładanego, ale są to fluktuacje niewielkie, rzędu kiluk
    procent. Każdy może to zacząć drukować, z tym że zużywa przy tym prąd. No i
    tu niestety przewaga jest po stronie podmiotów kradnących prąd, ewentualnie
    tworzących botnety, a zatem u podstaw istnienia tej waluty jest już
    oszustwo. Samo z siebie to jeszcze nic, ale jak do tego dodać podejrzanego
    autoramentu wałkarskie "kantory" i "giełdy", skończyło się jak się
    skończyło. To mogło wypalić, gdyby stało się powszechne. Zostało to zabite
    przez centralizację zarówno kopania, jak i przede wszystkim obrotu (te
    "giełdy").

    > Dlaczego - juz jest zasadniczo opodatkowane, moze troche przepisy trzeba
    > bylo by dopracowac.

    Byłoby niesłychanie wręcz trudno wskazać podmioty/osoby, które powinny
    podlegać opodatkowaniu, zakładając ich inteligencję nie jakoś mocno poniżej
    przeciętnej. Jakieś scentralizowane giełdokantory dałoby radę opodatkować
    bez kłopotu. Transakcje bezpośrednio między posiadaczami BTC nigdy w życiu
    (zakładając, że nie byliby debilami).

    > Ale jak ?

    Tym że deklarowana transakcja nie wykonuje się natychmiastowo ale jest
    weryfikowana przez sieć, to znaczy sprawdzane jest czy BTC które są
    przedmiotem transferu istniały w sieci i od kiedy.

    Ja rozumiem kazda "moneta" ma swoj numer, kazda transakcja jest
    odnotowana w kilku serwerach - chyba, ze wszystko kompletnie pod TOR

    Każda transakcja jest nieodwracalnie wpisywana w łańcuchu bloków, obojętnie
    czy pod Torem czy nie jest wykonywana. Tor uniemożliwia przypisanie
    transakcji do IP, ale nadal wiadomo jakie BTC przeszły z jakiego adresu na
    jaki.

  • 20. Data: 2015-07-22 13:22:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >są możliwe drobne fluktuacje, bo co dwa tygodnie dokonuje się korekty
    >tempa druku do tego zakładanego, ale są to fluktuacje niewielkie,

    To ja wiem, ale pisze o czym innym - zainteresowanie bedzie pewnie
    mocno zmienne w czasie, co moze owocowac sporymi zmianami kursu, jesli
    podaz nie nadaza.

> [...]
    >niestety przewaga jest po stronie podmiotów kradnących prąd,
    >ewentualnie tworzących botnety, a zatem u podstaw istnienia tej

    Ogniwa sloneczne, wiatraki, druga taryfa ... albo takie niewielkie
    oszustwo, ze ktos jest administratorem w banku, serwery w nocy prad
    marnuja, a obciazone nie sa ...

    >Byłoby niesłychanie wręcz trudno wskazać podmioty/osoby, które
    >powinny podlegać opodatkowaniu, zakładając ich inteligencję nie jakoś
    >mocno poniżej przeciętnej.

    No wiesz, chwilowo prosto - BTC obecnie to wartosc jak wiele innych.
    Kupujesz, sprzedajesz - placisz podatek od zysku :-) I PCC.

    >Jakieś scentralizowane giełdokantory dałoby radę opodatkować bez
    >kłopotu. Transakcje bezpośrednio między posiadaczami BTC nigdy w
    >życiu (zakładając, że nie byliby debilami).

    Tak samo, jak gotowkowe transakcje ... IMO - te elektroniczne wiecej
    sladow zostawiaja, a co gorsza - publicznych.

    >Tym że deklarowana transakcja nie wykonuje się natychmiastowo ale
    >jest weryfikowana przez sieć, to znaczy sprawdzane jest czy BTC które
    >są przedmiotem transferu istniały w sieci i od kiedy.

    Tylko ze to wymaga identyfikacji kazdej jednostki ... kazde satoshi ma
    swoj unikalny numer ?

    A wtedy
    a) wszystko trzeba zapamietac, albo jak te starsze sie pogubia, to
    bedzie mozna duplikowac.
    b) wiadomo jak te pieniadze krazyly ...

> [...]
    >obojętnie czy pod Torem czy nie jest wykonywana. Tor uniemożliwia
    >przypisanie transakcji do IP, ale nadal wiadomo jakie BTC przeszły z

    Czyli co - jak ktos kupi saletre do bomby, to da sie zobaczyc skad
    mial te bitcoiny czy nie ?
    Moze i adres ip tajny bedzie, ale da sie dotrzec do wczesniejszych
    osob ktore wplacaly, albo i zobaczyc komu jeszcze tajemniczy sponsor
    dal BTC ...

    No i ... przekazuje cos pod TOR, a potem poza TOR.
    Jak rozumiem transakcja spod TOR musi zostac upubliczniona, abym drugi
    raz nie mogl uzyc tych samych pieniedzy ...

    J.