  • 1. Data: 2015-07-14 10:28:50
    Temat: Co dalej z Grecją?
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    IMO nie jest możliwe, aby to się tak zakończyło.

    Naród który wydał Arystotelesa, Pitagorasa, Euklidesa, a także chałwę
    Makedonikos, nie zgodzi się na to co nastąpiło, pytanie tylko jak szybko.

    Wersja optymistyczna jest taka, że grecki parlament tego nie zatwierdzi.

    Mniej optymistyczna to Alexit po kilku tygodniach. Tsipras przegiął.

  • 2. Data: 2015-07-14 11:08:04
    Temat: Re: Co dalej z Grecją?
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Mniej optymistyczna to Alexit po kilku tygodniach. Tsipras przegiął.

    Alexit znalazł się między młotem i kowadłem - z jednej strony Żelazna Kanclerz, z
    drugiej własne społeczeńswo które w referendum jasno powiedziało, że ma być twardy.
    Varufakis to niezły cwaniak, na czas się wymiksował z tego biznesu :D

  • 3. Data: 2015-07-14 11:56:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jj" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Alexit znalazł się między młotem i kowadłem - z jednej strony Żelazna
    >Kanclerz, z drugiej własne społeczeńswo które w referendum jasno
    >powiedziało, że ma być twardy.

    Za pania kanclerz tez stoi wlasne spoleczenstwo, ktore mowi, ze wiecej
    dotowac Grecji nie ma ochoty.

    >Varufakis to niezły cwaniak, na czas się wymiksował z tego biznesu :D

    Ja sie tam zastanawiam na co Tsipras liczyl.
    Bo za reszta Europy stoi tez, ze Grecja kompletnie zbankrutowala.
    Narod sobie moze glosowac jak chce, ale to sie dluzej nie utrzyma.
    Jedyne co sobie mogl wyglosowac, to wielka inflacje i przepadek
    oszczednosci :-)

    No i teraz tak:
    -glosimy ze nie chcemy zadnych oszczednosci i wygrywamy pod tym haslem
    wybory,
    -namawiamy narod do glosowania przeciw referendum,
    -a w koncu podpisujemy wszystko, przeciw czemu bylismy przeciwni.

    Polityczne samobojstwo ?
    Czy uda sie Grekom wytlumaczyc, ze to referendum to bylo tylko tak na
    pokaz, aby miec w Brukseli jakiekolwiek argumenty, i dzieki temu
    porozumienie jest lepsze niz bylo dawniej proponowane ?

    J.

  • 4. Data: 2015-07-14 12:40:52
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Czy uda sie Grekom wytlumaczyc, ze to referendum to bylo tylko tak na
    > pokaz, aby miec w Brukseli jakiekolwiek argumenty, i dzieki temu

    Ten argument jak widac byl cholernie slaby, bo to co w koncu dostal Tsipras jest
    gorsze od tego co mu wczesniej proponowali. Samobojstwo polityczne to bylo wygranie
    wyborow :)

  • 5. Data: 2015-07-14 13:28:31
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "jj" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ten argument jak widac byl cholernie slaby, bo to co w koncu dostal
    > Tsipras jest gorsze od tego co mu wczesniej proponowali. Samobojstwo
    > polityczne to bylo
    > wygranie wyborow :)

    Gorsze pod każdym względem to nie jest, bo Grecja dostaje dostęp do znacznie
    większej ilości kasy niż pierwotnie proponowano. O ponad 25 miliardów euro
    więcej.

    Choć wiadomo, że tu chodzi o wykupienie portów, lotnisk, wysp, przemysłu - i
    co tam jeszcze Grecja wniesie w ramach tego 50-miliardowego zabezpieczenia.

    Gdyby był patriotą nigdy by się na to nie zgodził, bo to jest sprzedawanie
    się za paciorki. Grecy nie powinni mu tego darować. Nie wiem tylko jak
    szybko to się wysypie, bo tresura przez te zamknięte banki jest dość mocna.

    Oni nie mieli i nie mają innego wyjścia niż drachma, a wybierają
    przedłużenie agonii w zamian za oddanie realnego majątku.

  • 6. Data: 2015-07-14 14:21:01
    Od: Rafał <m...@a...invalid>

    W dniu 14.07.2015 o 10:28, MarekZ pisze:
    > IMO nie jest możliwe, aby to się tak zakończyło.

    Ale co cię tak ciśnie? Shortów masz nakupowane na kredyt?

  • 7. Data: 2015-07-14 14:30:08
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Rafał" napisał w wiadomości grup

    > Ale co cię tak ciśnie? Shortów masz nakupowane na kredyt?

    Tak.

  • 8. Data: 2015-07-14 22:52:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.07.2015 o 13:28, MarekZ pisze:

> [...]
    > sprzedawanie się za paciorki. Grecy nie powinni mu tego darować. Nie
    > wiem tylko jak szybko to się wysypie, bo tresura przez te zamknięte

    Mhm. Czyli dla ciebie "patriota" to "debil wierny zasadzie 'boso ale w
    ostrogach'"?

    > Oni nie mieli i nie mają innego wyjścia niż drachma, a wybierają
    > przedłużenie agonii w zamian za oddanie realnego majątku.

    Pewnie że mają i może do niego wreszcie dojrzeją - zaprzestanie
    szastania pieniędzmi na lewo i prawo.

    A dla Polaków jest to dobrze ostrzeżenie, żeby nie iść w kierunku
    populistycznych obiecywaczy już nawet nie gruszek na wierzbie, ale
    wykwintnych 12-daniowych obiadów rosnących na wierzbie. Także zimą.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 9. Data: 2015-07-14 22:53:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.07.2015 o 14:30, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Rafał" napisał w wiadomości grup

    > Tak.

    No to bodajbyś na nich splajtował totalnie :)

  • 10. Data: 2015-07-14 23:01:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2015 13:28:31 +0200, MarekZ napisał(a):
> [...]
    >
    > Oni nie mieli i nie mają innego wyjścia niż drachma, a wybierają
    > przedłużenie agonii w zamian za oddanie realnego majątku.

    Marku, ale im da drachma ? Wiekszosc zadluzenia zewnetrznego maja w
    euro, wiec tu sie nic nie zmieni. Beda sobie mogli sami drukowac, ale
    nie za duzo, bo im spadnie na pysk. Czyli na dlugo im nie starczy.

    Oczywiscie beda sobie mogli troche zdewaluowac zadluzenie wewnetrzne,
    zarobki urzednikow, emerytury - i tyle zysku, ze to sie na pozor
    bezbolesnie odbedzie - bo latwiej negocjowac podwyzki wyrownawcze niz
    ludziom obnizyc.

    J.