  • Data: 2016-05-08 11:32:41
    Temat: Re: Gorący apel do polityków...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07 May 2016 09:39:22 GMT, W napisał(a):
    > J.F. wystukał, co następuje:
    >
    > I wchodzimy w lekki offtop, bo z lekkiego ironizowania weszliśmy na lekko
    > poważny temat...
    > IMHO całkiem sensownie byłoby wspierać lokalnych producentów, ale tu pojawia
    > się szerego problemów, o których wspomniałeś:
    > * ludzie wolą zagraniczne marki (bo nasze jest 'be');

    Zagraniczno brzmiace marki. Bo marka krajowa.

    > * nawet jak jest polska firma, to i tak produkuje w chinach i przykleja
    > tylko etykietke (też obco brzmiącą)

    Osobna sprawa - u nas sie nie oplaca. Ale chinskie zarobki rosna to
    moze sie bedzie oplacalo. Zreszta zobacz na iPhone - tez made in
    China.

    > * żeby coś produkować lokalnie, trzeba mieć i know-how i możliwości, a z tym
    > już bardzo krucho...

    To jeszcze inna sprawa - nie wiem, czy by sie dzis znalazlo w kraju
    wystarczajaco fachowcow, aby taki telefon zaprojektowac i wdrozyc do
    produkcji.

    > Dla kontrastu taki radosny kraj jak Szwajcaria - można odnieść wrażenie, że
    > tam mają 'wajchę' kompetnie w drugą stronę - niemalże wszystkie produkty są
    > lokalne, a jak nie są lokalne to i tak pod lokalnymi szyldami (i tylko na
    > przykład na stacji benzynowej Migros jest mały dopisek, że paliwo dostarcza
    > Shell).

    No coz - Szwajcaria ropy nie wydobywa. Ma w ogole jakas rafinerie ?
    Samochodow nie robi, telewizorow, telefonow tez
    Ubran pewnie tez nie. Ale moze lokalne marki lubia.

    Silniki okretowe za to robi, kraj o duzych morskich tradycjach :-)

    J.