  • 31. Data: 2021-05-03 11:49:59
    Temat: Re: Giełdy BTC
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-02 13:17, Jacek Maciejewski wrote:
    > Ma ktoś rozeznanie która giełda kryptowalut zasługuje na zaufanie? Mam
    > ochotę wymienić nieco PLN na BTC.

    Jeżeli chcesz robić cokolwiek innego niż jednorazowe nabycie i odłożenie
    na dłużej to zacznij od zakupu sprzętowego portfela.

    Nigdy nie przechowuj środków na giełdzie dłużej niż to niezbędne.

    Bitbay jest wystarczająco duży i działa wystarczająco długo żeby
    korzystać bez strachu. Do transakcji twarzą w twarz flyingatom.

  • 32. Data: 2021-05-03 12:12:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 May 2021 11:49:59 +0200, m4rkiz napisał(a):

    > Jeżeli chcesz robić cokolwiek innego niż jednorazowe nabycie i odłożenie
    > na dłużej to zacznij od zakupu sprzętowego portfela.
    Do tej pory korzystałem z portfela Electrum. Masz jakieś zastrzeżenia,
    zważywszy że będę operował kwotami rzędu 1000 zł i robię to głównie dla
    zabawy? :)

    > Nigdy nie przechowuj środków na giełdzie dłużej niż to niezbędne.
    Jasne, już się sparzyłem na bitmarkecie :) Miałem pecha, byłem tam
    raptem kilka dni i akurat musiała paść.

    > Bitbay jest wystarczająco duży i działa wystarczająco długo żeby
    > korzystać bez strachu. Do transakcji twarzą w twarz flyingatom.
    Dzięki za info.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 33. Data: 2021-05-03 12:21:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-03 12:12, Jacek Maciejewski wrote:
    > Do tej pory korzystałem z portfela Electrum. Masz jakieś zastrzeżenia,
    > zważywszy że będę operował kwotami rzędu 1000 zł i robię to głównie dla
    > zabawy? :)

    To co innego, miałem na myśli bardziej kwoty przynajmniej o rząd
    wielkości większe od kosztu portfela.

    Z softowymi walletami miałem kiedyś przygodę nieco kosztowniejszą niż
    wallet sprzętowy (chodziło o transakcje w której 'reszta' wróciła nie na
    ten adres na który się spodziewałem) i od tego czasu jestem uczulony.

  • 34. Data: 2021-05-03 12:32:47
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Toteż gram na spadek :) Poczekam aż spadnie jakieś 70%
    > i coś tam kupię. A potem poczekam na następną zwyżkę :)

    To posłuchaj sobie Koniecznego. On ma całkiem fajne strategie
    i w miarę trafnie obserwuje rynek.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 35. Data: 2021-05-03 12:37:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jeśli ludzie się sparzą raz, to już nigdy tak nie wzrośnie.

    Sparzyli się na przełomie 2017/2018 i to na dużą skalę (mi się
    udało z zyskiem wyjść w listopadzie 2017, w grudniu zaczęły
    się spadki [1]). Wcześniej spadki też były, ale na mniejszą
    skalę (chociaż procentowo też dużo).

    Dlatego po spadkach następuje zazwyczaj 2 letni okres akumulacji,
    trendu można powiedzieć "bocznego", potem ostrożnych wzrostów,
    potem euforii (cykl na btc trwał jak na razie ok. 4 lata).

    Rynek krypto zachowuje się jak na razie bardzo technicznie. :)

    [1] Piszę "udało" bo więcej w tym było szczęścia - jasne, bałem się że
    to już za wysoko urosło, ale też bardziej postanowiłem "wyjść" dla
    spokoju psychicznego. Teraz gram dużo spokojniej, ze strategiami i
    rozbudowanym portfelem.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 36. Data: 2021-05-03 12:39:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-03, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > Jeżeli chcesz robić cokolwiek innego niż jednorazowe nabycie i odłożenie
    > na dłużej to zacznij od zakupu sprzętowego portfela.

    O to to. I dobrej edukacji, żeby zbudować sensowny portfel kryptowalut
    (bitcoin to nie jest jedyna krypto).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 37. Data: 2021-05-03 13:02:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-02, Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:

    [...]

    > Napiszcie mi proszę krok po kroku jak grać w te kryptowaluty, żeby wyjść
    > z tej perfidnej biedy.

    Polskie prawo nie pozwala świadczyć porad inwestycyjnych bezkarnie,
    więc nie sądzę by ktoś był w stanie Ci pomóc.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 38. Data: 2021-05-03 15:57:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 May 2021 12:32:47 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > To posłuchaj sobie Koniecznego. On ma całkiem fajne strategie
    > i w miarę trafnie obserwuje rynek.

    OK a póki co, mam drobny problem. Otóż mam 0,5 mBTC (o czym właśnie
    sobie przypomniałem:) i chciałbym wymienić na PLN. Flyingatom - nie do
    tak małych sum. Podpowiesz jakąś metodę?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 39. Data: 2021-05-03 16:35:07
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-03, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    [...]

    > OK a póki co, mam drobny problem. Otóż mam 0,5 mBTC (o czym właśnie
    > sobie przypomniałem:) i chciałbym wymienić na PLN. Flyingatom - nie do
    > tak małych sum. Podpowiesz jakąś metodę?

    Kluczowe "gdzie" je masz. :)

    "Najtaniej" pewnie zrobić ich przelew na bitbay (albo inną giełdę).
    I to będzie Twój największy koszt zapewne.

    A potem możesz sprzedać i przelać sobie na konto bankowe. Tylko licz
    się z zapłatą 19% podatku od całej uzyskanej sumy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 40. Data: 2021-05-03 17:10:55
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Obejrzyj "Gry Wojenne", pod koniec filmu jakoś.

    Nie chce mi się tego oglądać.

    --
    animka