  • 1. Data: 2007-06-04 09:04:53
    Temat: Gdzie ulokować 200-300 tys.
    Od: "Józef " <j...@g...pl>

    Witam

    Dziadek sprzedał dom i ma środki w kwocie rzędu 200-300 tysięcy. I ja mam mu
    podobno doradzić gdzie je ulokować. W związku z tym moje pytania:

    1) gdzie najlepiej ulokować taką kasę. Aha i ważna sprawa fundusze
    inwestycyjne odpadają - dziadek chce tylko do banku nie jest ryzykantem.

    2) Jakie lokaty? gdzie teraz najlepiej i najwyższy procent? A może mogę już
    przy takich kwotach negocjować? Jeśli tak to gdzie w jakich bankach?

    3) Wiem ze są takie rachunki oszczędnościowe w różnych bankach z których mogę
    jedną wypłatę zrobić w miesiącu? Ile one dają % obecnie - może gdzieś jest
    jakaś tabela ranking lokat?

    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2007-06-04 09:20:24
    Temat: Re: Gdzie ulokować 200-300 tys.
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > 1) gdzie najlepiej ulokować taką kasę. Aha i ważna sprawa fundusze
    > inwestycyjne odpadają - dziadek chce tylko do banku nie jest ryzykantem.
    kasa wplacona do TFI rowniez znajduje sie na rachunku bankowym (bank
    depozytariusz), wiec TFI kasy nie moze zdefraudowac, ale skoro FI nie moga
    byc to nie

    > 2) Jakie lokaty? gdzie teraz najlepiej i najwyższy procent? A może mogę
    > już
    > przy takich kwotach negocjować? Jeśli tak to gdzie w jakich bankach?
    300kzl to nie jest jakas wielka kasa wiec negocjacje dadza jakies +0,1%

> [...]
    > mogę
    > jedną wypłatę zrobić w miesiącu? Ile one dają % obecnie - może gdzieś
    na jaki okres chce ulokowac kase?
    jezeli na dluzej to moze zwykla lokata na 24,36 m-cy, ZTCP to Getin ma
    ciekawa oferte i dla lokat i dla kont oszczednosciowych

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-04 09:31:35
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Podstawowe pytanie, czy dziadek chce żyć wyłącznie z odsetek, czy z kapitału po
    kawałku.
    I ile jeszcze planuje pożyć.
    BTW może niech kupi ziemię i żyje z dzierżawy??
    Skoro nie jest ryzykantem, to ziemii dziadkowi raczej nie ukradna.
    JaC

  • 4. Data: 2007-06-04 09:50:11
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):
    > kasa wplacona do TFI rowniez znajduje sie na rachunku bankowym (bank
    > depozytariusz), wiec TFI kasy nie moze zdefraudowac, ale skoro FI nie moga
    > byc to nie

    Nie znajduja sie na r-ku bankowym bo nie sa wlasnoscia banku.
    To jak skrytka w banku ani TFI ani bank w razie upadku nie moga z nimi
    nic zrobic, wiec w sensie prawnym jest to bezpieczniejsze niz
    JAKAKOLWIEK LOKATA

  • 5. Data: 2007-06-04 13:39:30
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > 1) gdzie najlepiej ulokować taką kasę. Aha i ważna sprawa fundusze
    > inwestycyjne odpadają - dziadek chce tylko do banku nie jest
    > ryzykantem.

    Dokształć dziadka w temacie funduszy inwestycyjnych. Nie wszystkie są
    ryzykowne. Na przykład fundusze rynku pieniężnego czy obligacji. Są
    pewne jak banki lub państwo. A wypłacić z nich łatwiej niż z lokaty
    (można wypłacać po kawałeczku). Troszkę więcej o funduszach :
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/abc/rodz
    aje.html

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 6. Data: 2007-06-04 15:00:49
    Od: C...@g...com

    > 1) gdzie najlepiej ulokować taką kasę. Aha i ważna sprawa fundusze
    > inwestycyjne odpadają - dziadek chce tylko do banku nie jest ryzykantem.
    Fundusze rynku pieniężnego są bardzo bezpieczną formą lokowania
    oszczędności - nawet bezpieczniejszą niż bank - ale rozumiem że
    dziadek 'nowinkom' nie ufa, zresztą dobra lokata w promocyjnej ofercie
    wychodzi lepiej niż taki fundusz. Natomiast fundusz jest o tyle dobry,
    że można wpłacać i wypłacać kiedy się chce.
    Co do funduszy obligacyjnych to nie polecam, bo wcale nie są tak pewne
    - przy podnoszeniu stóp procentowych [a tak raczej będzie w
    najbliższej przyszłości] fundusze takie tracą na wartości - tak było
    parę lat temu.

    > 2) Jakie lokaty? gdzie teraz najlepiej i najwyższy procent? A może mogę już
    > przy takich kwotach negocjować? Jeśli tak to gdzie w jakich bankach?
    Najwyżej oprocentowana lokata to chyba teraz 4 miesięczna w Getin
    Banku - 5,5% w skali roku [trzeba sprawdzić w oddziale czy jeszcze
    obowiązuje bo na stronie internetowej jest a jakby już nie było].
    Potem spokojnie można się rozejrzeć w jakieś innej ofercie. Ciekawą
    oferta są certyfikaty ubezpieczeniowe - też Getin Bank.
    Oczywiście negocjować można, ale te 'negocjacje' polegają na tym, że
    pracownik banku proponuje oprocentowanie na jakie pozwala mu 'góra' i
    na tym kończą się negocjacje. Ale popytać w różnych bankach można - a
    nuż się coś trafi.

    > 3) Wiem ze są takie rachunki oszczędnościowe w różnych bankach z których mogę
    > jedną wypłatę zrobić w miesiącu? Ile one dają % obecnie - może gdzieś jest
    > jakaś tabela ranking lokat?
    Obecnie chyba najwyżej oprocentowane jest takie konto w Polbanku - 5%,
    z tym że prowadzenie konta i przelewy są płatne:
    http://www.polbankefg.pl/p4_2_1_4.html
    Potem jest NobleBank: http://www.noblebank.pl/noble/index.jsp?place=Menu06
    &news_cat_id=159&layout=2
    GetinBank ma też niezłe oprocentowanie: http://www.getinbank.pl/343.php
    - w połączeniu z wspomnianymi certyfikatami ubezpieczeniowymi jest
    ciekawa ofertą.
    CitiBank ostatnio też wprowadził konto oszczędnościowe z
    oprocentowanie bodajże 4,5% - ale to do lipca, potem pewnie obniżą.

  • 7. Data: 2007-06-04 17:40:18
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jun 2007 09:04:53 +0000 (UTC), "Józef " <j...@g...pl>
    wklepał(-a):

    >Witam
    >
    >Dziadek sprzedał dom i ma środki w kwocie rzędu 200-300 tysięcy. I ja mam mu
    >podobno doradzić gdzie je ulokować. W związku z tym moje pytania:

    Nie wiem, ile dziadek ma lat, ale niech korzysta z życia i wyda te pieniądze na
    coś o czym zawsze marzył. :)

  • 8. Data: 2007-06-05 10:32:02
    Od: "Shaman" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To jak skrytka w banku ani TFI ani bank w razie upadku nie moga z nimi nic
    > zrobic, wiec w sensie prawnym jest to bezpieczniejsze niz JAKAKOLWIEK

    myślę że Józefowi chodziło o inne ryzyko - dziadek nie chce ryzykować że
    kursy akcji spadną (a co za tym idzie wyceny jednostek TFI również).. zaś
    fundusze inwestujące w inne walory są chyba dzisiaj mało konkurencyjne..

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2007-06-05 10:43:47
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

> [...]
    > kursy akcji spadną (a co za tym idzie wyceny jednostek TFI również)..
    > zaś fundusze inwestujące w inne walory są chyba dzisiaj mało

    a gdzie sa rory avista po 4,48%

  • 10. Data: 2007-06-05 16:25:41
    Od: WG <n...@e...invalid>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 12:43:47 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > a gdzie sa rory avista po 4,48%

    To było pytanie? Jeśli tak, to Noble wiele nie brakuje (4,44).

    Wojtek