  • 11. Data: 2002-11-30 22:55:24
    Temat: Re: GTFI FIO Obligacji Skarbowych - czy teraz kupowac?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:6aec.000001b7.3de93db5@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:
    > Czy w : GTFI FIO Obligacji Skarbowych jest jakaś opłata za nabycie
    > akcji czy mi sie wydaje w ich TOIP występuje pozycja 1,2% rocznie
    > Koszty obciążające Aktywa co to wogóle jest??Wogóle co się płaci??

    Sporo pytań na raz :)

    1. GTFI FIO Obligacji Skarbowych jest jakaś opłata za nabycie akcji

    Ten fundusz nie sprzedaje akcji, tylko jednostki udziałowe, to jakby takie
    cegiełki w ich inwestycjach, głównie w obligacje skarbu państwa.

    Są też fundusze akcji, ale chyba nie o to Ci chodzi.

    2. opłaty za nabycie jednostek udziału w funduszu GTFI FIO Obligacji
    Skarbowych nie ma, o ile kupujesz bezpośrednio u nich:
    http://www.gtfi.pl/ind/tabela_oplat.html

    3. 1,2% (maksymalnie) rocznie to jest opłata za zarządzanie - z tego
    utrzymuje się GTFI jako takie + ich zysk; ale to już jest uwzględnione w
    notowaniach podawanych na ich stronach lub w serwisach finansowych

    > Czy lepsza jest UNIKORONA?? KTO WIE??

    Ba, dobre pytanie - róznie to bywa. Z tych dwóch funduszy obligacji za
    ostatni rok oba miały b. dobre wyniki, przy czym GTFI nieco lepsze, ale nie
    wiadomo, jak bedzie dalej; dużo zależy od zarządzającego, strategii,
    sytuacji zewnętrznej, pazerności, ile mają aktywów (im więcej, tym trudniej
    aktywnie inwestować), no i szczęścia oczywiście.

    Z tym że UniKorona obecnie ma prowizję przy zakupie jednostek funduszu
    obligacji. Przy pieniężnym nie ma, a ma on b. dobre wyniki, w dodatku dawali
    zegarek ;) Generalnie fundusze pieniężne mają mniejsze wahania - są
    pewniejsze.

    --
    Robert

  • 12. Data: 2002-12-03 16:05:53
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:asb1qr$ekg$1@topaz.icpnet.pl, Robert wrote:

    > Ale nie jest tak, że jak zakup we wtorek, to za cenę nabycia
    > poniedziałkową? To już we wtorek po 19 widać, czy spadło dalej czy
    > spadło bliżej ;)

    Póki co, moment na zakup wydaje się dobry, bo w poniedziałek spadło dalej.

    Niech tylko teraz przestanie spadać, bo jak nie, to pozostaną akcje.

    --
    Robert

  • 13. Data: 2002-12-03 16:16:30
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > obligacji. Przy pieniężnym nie ma, a ma on b. dobre wyniki, w dodatku dawali
    > zegarek ;) Generalnie fundusze pieniężne mają mniejsze wahania - są

    Jaka jest opłata za zarządzanie w UNIKORONIE bo nic o tym nie piszą nigdzie!!?

  • 14. Data: 2002-12-03 16:45:14
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:6aec.00000ab3.3decd8dd@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

    > Jaka jest opłata za zarządzanie w UNIKORONIE bo nic o tym nie piszą
    > nigdzie!!?

    Znajdziesz to np. na Expanderze. Zależy od funduszu. Obligacji:
    Prowizja za zarządzanie (w skali roku) 1,2 %

    --
    Robert

  • 15. Data: 2002-12-03 16:47:21
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:asin31$5gn$1@topaz.icpnet.pl, Robert wrote:

    > Znajdziesz to np. na Expanderze. Zależy od funduszu. Obligacji:
    > Prowizja za zarządzanie (w skali roku) 1,2 %

    Acha, moze chodzilo Ci o Pieniężny. 0,8%

    --
    Robert