    From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: GE Money - czy to legalne?
    Date: Tue, 27 May 2008 23:00:29 +0200

    news:g1hrin$i75$15@inews.gazeta.pl...
    > Nie wiem czy aktualne brzmienie bo wziąłem pierwszy link z przegu.
    > Przeczytaj ostatni paragraf.
    > Art. 7. 1. (5) Konsument, który zawarł umowę na odległość,

    Stop, znam na pamięć i nie wiem dlaczego uczepiłeś się umowy na odległość.
    Wedle tego aktu prawa zdefiniowano takie umowy jako "Umowy zawierane z
    konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu
    środków porozumiewania się na odległość"
    IMHO nie jest to też umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa, bo chyba
    sprzedawca (bank) jakieś prawa do lokalu miał. Nie musi to być umowa
    najmu, gdyż działał poprzez pośrednika działającego w jego imieniu i w
    zgodzie z ustawą PB, który już był najemcą lub nawet właścicielem i ten
    lokal był oznaczony zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej,
    czego powoływany akt prawny wymaga by wykluczyć zawarcie umowy poza
    lokalem przedsiębiorcy i tym samym z 'opieki' tego aktu.